Vid foten av kilimanjaro

fredag 8 januari 2010 Police Avenue, Kilimanjaro, Tanzania

Sitter just nu pa ett mysigt internet cafe i staden Moshi. Underbar stad omringad av berg och djungel. Tog oss 3 dagar att komma hit. En natt pa heathrow men vi hitta ett riktigt gott rod tjut som vi unna oss. ett par timmar pa flygplatsen i Kairo som for ovrigt maste vara varldens trakigaste flygplats!!
Fick dock smitit in i bonerummet for att gora yoga.

Val framme i dar es salaam valde vi att ta bussen direkt till Moshi. 8 timmar da vi sov nastan hela tiden. men vilken underbar natur. kan inte jamfora den med nagot annat hittills.

Hittade ett riktigt schysst hostel Aaacomodation pa hill street som vi har bott 2 natter pa nu. Vi har fatt en riktigt god van som heter Mashalk. Han tog med oss pa en vandrings tur igar ut pa landsbygden. Vandrade genom risfalten och ut i djungeln. Titta pa apor och bara njot. pa kvallen tog han med oss till den lokala puben dar vi drack banan ol och hade trevligt. lyssnade till och med pa akon. Vi ser Kilimanjaros sno kladda topp fran var balkong. Helt otroligt vackert.

Har hittat en researrangor som verkar riktigt bra. kessey brothers. med dom ska vi vandra upp pa kilimanjaro med start imorgon. Valde 7 dagar for att kroppen ska kunna hanga med i hojskillnaderna. tror detta kommer bli kanon.