Mot Frankrike!!!

måndag 20 juli 2009 Cannes, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Mot Frankrike!
Vi fick verkligen gå upp tidigt för att hinna med de där sju tåget. Vi hade inte lyckats få platser i första klass heller så det var en låååång mycket dryg resa som väntade oss.
Tåget som tog oss till Vientimiglia var 1 timme sent, så vi missade givetvis vårt anslutningståg som skulle ta oss till Cannes. Med mina språkkunskaper lyckades jag dock med hjälp av en klurig tågtabell lista ut att det gick ett tåg (långsamt) till Cannes om 5 minuter.
Vi sprang med alla väskor, och hann på tåget=)
Dryga 2 timmar senare klev vi av i ett bekant Cannes. Vi gick mot det hotellet vi bodde på för 2 år sen, och checkade in. Dock tyckte vi att det blivit mycket dyrare, och inte var värt pengarna så vi stannade bara en natt.
Så igår morse checkade vi in på Hotell Eden istället. Vårt rum var inte klart när vi kom så vi ställde bara väskorna och gick upp för att spana in poolen på taket. Vi blev besvikna(lurade av bilder på nätet) och gick istället ner till stranden.
Efter vår första heldag på beachen var vi ganska sega så vi gick hem redan vid 5. Patrik gick ner i spa´t på hotellet, men jag orkade inte följa med. Var helt färdig av all sol.

Klockan hann bli halv tio innan vi var klara och gick ut för middag. Vi hittade en liten restaurang nere i hamnen, och där satt vi utomhus, precis framför en fontän – helt ensamma!
Efter maten gick vi hem, vi både frös och var trötta.

Idag började vi dagen med att äta en fjuttig frukost här på hotellet som vi dessutom fick betala 40 euro för(vi trodde naivt nog att den ingick). Sen var det playan nästa. Vi tog en privat strand idag, så idag låg vi på stolar.
Det är riktigt skönt att äntligen kunna svalka sig i havet när man blir varm, vilket vi inte kunnat i alla j*kla städer vi varit i.
Semester, på riktigt.
Jag köpte en pannkaka med nutella och honungs melon till lunch.
Jag bara njuter…

Efter stranden gick vi ner till spa´t, men efter att jag suttit i den väldigt varma jacuzzin ett tag gick jag före Patrik upp och duschade.
Så nu har jag precis duschat, ska strax föna håret och börja göra mig klar inför kvällen.

Hoppas ni har det bra hemma allesammans!