Shoppingspree!

söndag 29 mars 2009 Bangkok, Thailand

Tja!

Nu har jag vandrat runt på MBK och lite marknader här i Bangkok i nästan 2 heldagar :)

Till och med jag som hatar att shoppa har hittat några fynd :)

Vad sägs om två par skyssta jeans för ~250kr. eller t-shirts för 20kr styck :D

Som sagt har jag shoppat en hel del saker och nu har jag köpt det mesta jag är intresserad av. Nu ska man bara frakta hem det.

Men nu börjar jag bli less och uttråkad på att bara gå runt själv. Alla jag pratar med här verkar astråkiga och ska bara gå runt och halvsova på dagarna. Men men, är inte så långt kvar. Tänkte försöka dra iväg med "tunnelbanan" här och kolla runt lite i staden utanför MBK :D

Tänkte nog dra till Khao San Road ikväll och kolla om det är några roliga personer där som man kan joina på middag eller bara ölning! :)

Men min shoppinglista so far:

Två par jeans
Ett par shorts
Två slipsar
Ett skärp
Tre T-shirt (bathing ape :P)
Fyra boxershorts
Ett par badshorts

Det jag vill köpa utöver detta är:

Skjortor
Någon långärmad tröjja

Får se vad jag hittar. Men är för tillfället så less på att bara gå omkring och titta. Så jag hittar ingenting just nu.

För att berätta vad som hänt senaste dagarna kan jag förklara lite smått.

I Fredags morse vaknade jag upp kring 9 som vanligt, tänkte strunta i frukosten och istället äta en tidig lunch. Satte mig och väntade på tjejerna som vanligt. Nekade servitören när han kom fram och frågade ifall jag skulle ha det vanliga (scrambled eggs). Sa att jag väntade på polarna.
När tjejerna kom upp, en timme senare (dom hade glömt ställa klockan) beställer dom frukost och då får jag ändå frukost.
Kocken hade tydligen redan gjort i ordning min frukost :)
Får den därför gratis! Sjukt trevlig personal på det där stället!
Klockan 11:40 kommer min minibuss som ska ta mig till Trang där tåget går ifrån. Säger hejdå till tjejerna och sätter mig.
Vi åker runt och plockar upp lite folk tills bussen är full.

Åker vansinnesfärd till Trang (som jag skrev i om förra dagboken kom jag på nu).
Där är det några timmars väntetid så jag strosar omkring ett tag och kollar lite på omgivningen.
Hoppar in i tåget klockan 17:00 och får sitta i 20min innan vi rullar ut från stationen.

Sitter ensam i min kub för två personer. Hur skönt som helst.
Kollar ut på den fina miljön utanför fönstret och börjar sen läsa boken jag har med mig.

Efter någon timme så kommer dom och gör om platserna till sovplatser. Ganska skönt, ifall man är dvärg..

Sängen är ungefär 1.70 lång och man får ligga ihopkrupen för att inte slå i huvudet och fötterna i väggarna.
Sover kanske 2h denna natten så är lite halvtrött första dagen i Bangkok.
Ber en taxichaufför köra mig till mitt vanliga boende i Bangkok. En gata som heter Soi Kasem San 1 och där finns ett antal olika guesthouses som är relativt billiga.
Dock dom jag ville bo på var fullbokade men hittade efter två bommar A-One Inn. Där har dom ett rum för 700 Baht /natt. Duger utmärkt för mig.

Gångavstånd till MBK :)
Alltid bra!

Spenderar dagen strosande på MBK och när klockan närmar sig 16 så går jag över till Siam Discovery Center och bokar en biobiljett på V.I.P avdelningen. Kostar 500baht (125kr) och det är verkligen sjukt nice. Föreställningen börjar 20:20.

Såg på filmen Watchmen som var en riktigt bra film men jag var så trött så kommer inte ihåg riktigt hur den slutade :) Men ska se den igen när jag kommer hem bara för att se hur den slutade.

Men hade några timmar att slå ihjäl innan filmen började så jag gick tillbaka till MBK, kollade lite teknikprylar och sen satte jag mig på Pizza Hut. Fyfan vilken megamåltid jag fick i mig där.
Åt tills jag storknade men fyfan vad gott det var. Märks att man saknat annan mat då man enbart ätit ris och nudlar i 3 veckor nu :D

Men idag blir det nudlar igen :) Är gott det också :P Och betydligt billigare.

Det är idag jag gjort alla riktiga inköp och nu är klockan 15:11 och ska därmed fortsätta kolla läget här innan jag drar mig till Khao San Road för att försöka hitta något roligt folk :)

Bara några få dagar kvar innan jag kommer hem nu! Astråkigt men ska ändå bli ganska skönt att komma hem.

Hörde förresten av tjejerna att deras plan är försenat minst 9h :/ Sjukt drygt för dom då de måste hitta en annan tågresa osv hem :/

Tur att jag har morsan som hämtar mig på flygplatsen :)