På resande fot igen.

fredag 27 mars 2009 Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Nu är jag ute och rör på mig.
Håller på att försöka ta mig från Koh Lanta till Bangkok.

Bokade en tågbiljett från Trang till Bangkok som går idag klockan 17:35 eller liknande.
Åkte minibuss från Lanta till Trang. Det tog inte speciellt lång tid. Men det beror mer på att dom kör som galningar i det här landet. Läskigt som bara den att åka med en Thailändare.

Tror det är 12-15 mil mellan städerna och det avverkades på ca 2h. Knappt det. Och då åker man ändå med två färjor som tar lite tid.

Galet.

Men jag överlevde och nu är det "bara" tågresan kvar. Är en sovvagn så förhoppningsvis kan jag sova några timmar.
Ska vara framme klockan 8 imorgon bitti.

Tåg är iallafall betydligt mindre läskigt att åka här. Blir det för läskigt kan jag bara gå till restaurangvagnen och dricka några öl så blir det nog kanonfint :D

Vad har vi då gjort sen sist jag skrev..
Inte mycket :D

Vi har legat vid poolen och stranden. Solat och läst böcker.
Men nu är jag faktiskt väldigt less på att bara softa och vill göra något annat. Lite storstadsliv och shopping kommer till sin rätt.

Jag hatar iofs att shoppa men jag vill ha tag i lite nya snygga kläder och sånt skit.
Så vi får se vad som händer... Förhoppningsvis får jag med mig allt i min numera trasiga väska också... Skitkvalitet på Åhlens.. Måste rota upp mitt kvitto så jag kan byta den när jag kommer hem.

Nu har jag ett antal timmar att slå ihjäl innan jag kan sätta mig på tåget. Känns drygt. Får väll ta och sitta här någon timme, äta litegrann och sen dra tillbaka till tågstationen som ligger ett stenkast härifrån.Blir nog bra tillslut.

Bah, ordbajsning enbart för att ha något att göra. Känns drygt :D

Men det får ni ta!

Känns lite tråkigt att lämna det fina hotellet och tjejerna bakom mig men ska ändå bli kul att komma upp till storstan.
Men något jag inte saknar från hotellet är tjockisfamiljen. Deras skrik och grin kommer jag aldrig sakna :D

Däremot personalen på hotellet var riktigt trevliga och dom kommer man nog att sakna lite smått.

Något som visar att det är en liten värld vi lever i är att för någon dag sedan så ser vi att några nya har kommit till hotellet.
Möter dom på frukosten och det är ett gäng från Härnösand. Jag känner bara igen en av dom och det är Marie Molander.. Till och med en föredetta Com Hemare..
Som sagt, liten värld vi lever i :D

Jaja, nu är det slut på ordbajset! Have phun, i know i will!