Fortfarande soft

måndag 23 mars 2009 Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hej!

Jag vet inte vad vi gör på dagarna men dagarna bara försvinner.. Nu är det bara 9 dagar kvar tills jag är hemma :/ Känns sjukt tråkigt.

Men igår fick vi oss bästa skrattet på ruggigt länge. Det bor en asjobbig familj från Norge på vårt hotell. Dom är 3 barn och mamma och pappa. Allihopa väger minst 100kg och är allmänt skrikiga och minsta ungen ~6år är den grinigaste ungen som finns i världen. Från att dom kommer till poolen tills första gången han grinar tar ca 4minuter.

Dom tar alltid taxi till stan (som tar ca 8min att gå till) och igår när dom blev uppplockade på hotellet utav en tuktuk / moppe / hemmabygge. Vet inte vad jag ska kalla den. Dom satte sig allihopa på denna lilla skapelse. Fattar inte hur dom fick plats.
Sen när dom skulle köra iväg så stegrar den upp pga baktung. Och det är en liten uppförsbacke precis innan man kommer upp på vägen.
Moppen orkade inte upp där :D

Vi höll på att dö av skratt men kunde inte skratta medans dom satt där och såg oss så vi fick försöka hålla det inom oss. Det var verkligen inte lätt :D
Varje gång vi ser den där familjen tänker vi tillbaka på den där stunden och skrattar gott.

Andra nyheter, Elin började med sitt dykarcert i lördags och det verkar gå bra! Hon klarade sitt prov igår och dagens dyk var tydligen riktigt skoj!
Imorgon är hon klar och då blir det firandes med ett antal öl och drinkar :) MmmMmM. Ser fram emot det.

Igår (söndag) hängde jag och Sofie på Khlong Dao-beach och softade hela dagen. Solade, läste, badade och åt sedan gott på en restaurang vid stranden.
Vi låg ganska nära ett hotell som alla fritidsresor åker till. Dom har massa bamseklubbar osv Så ser jag att en av dom som jobbar där + två till står och spelar lite volleyboll.
Jag har tjatat på att jag vill spela lite så jag går fram dit och får vara med. Sjukt roligt. Men det blir jävligt varmt i solen och spela.
Spelar två matcher och vinner en och förlorade den andra med ett poäng :/ Men det var verkligen ruggigt roligt.

Synd att man bara är tre pers :/ Får ta och ragga upp någon fler person och köpa en boll. Så kan man spela lite mer någon dag :)

Nu är det bara 4 soldagar kvar för mig. För på Fredag åker jag upp till Bangkok och stannar där tills den första april då jag flyger ner till Phuket och därifrån vidare hem.

Men har kanske fått lite brunfärg och hoppas på att hitta ett gäng snygga kläder i Bangkok :)