Tillbaka i Sverige...

torsdag 19 mars 2009 Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hej igen

Nu har det gått några dagar sen sist jag uppdaterade dagboken.
Det har dock inte hänt så mycket här på senaste tiden.

Vi har fortsatt vara pensionärer. Men ska försöka ta upp det lilla som har hänt.
hmm, vi brukar gå upp kring 9 varje morgon för att få så många soltimmar som möjligt och går då och käkar frukost på hotellet. Går sen vidare till antingen Khlong Dao-beach eller softar vid poolen. Ibland har vi även dragit till Long Beach men då måste vi åka taxi och det kostar ju pengar :)

I måndags efter vi legat på stranden åkte vi in till Long Beach för att äta gott och dricka lite öl. När vi satt oss på restaurangen och beställt maten osv så blir det strömavbrott som varar i ca 30minuter. Jäkligt tufft när det är helt kolsvart och bara stjärnorna + levande ljus lyser upp stranden.
Går sen vidare till en bar där vi sitter och softar. Beställer in min första bucket för resan och dricker upp den :) En underbart trevlig afton där vi snackar massa skit och Elin och Sofie träffar han som skjutsade dom till hotellet första dagen. Vi sitter och snackar med honom och han jobbar tydligen på den här baren när han inte kör taxi :)
Sofie får prova på sina drillkunskaper då det ligger en pinne som dom brukar köra "fireshows" med.

Dagen efter händer nog inget alls på. Vi ligger på stranden som vanligt och går och äter på kvällen. Sen är det softning på hotellet som gäller.

Man läser väldigt mycket här när vi ligger på stranden eller har allmänt lite att göra. Har nog läst ut 4 böcker nu sen jag kom hit :D

Samma sak gäller nog tisdagen. Det enda som skiljer sig här är att vi bokar en resa till Koh Phi Phi till onsdagen.

På onsdagen går vi upp klockan 7 då vår pick-up är klockan 07:40. Äter frukost och blir hämtade av en bil strax därefter.
Sätter oss ute på en båt och det är riktigt behagligt, strålande sol och fläktande vindar.
Kommer fram och vi vet inte riktigt vart vi ska bo men vi vägrar ta något av det som dom skriker om på piren. Går en bit in i stan och kommer till ett ställe. Ganska dyrt men helt ok när man delar på 3.
Duschar och går sen ut på stan för att kolla lite på shopping, boka en resa tillbaka hem dagen efter. När Elin står och kollar på en bikini som hon är sugen på att köpa så börjar det dugga. Inget bra tecken. Vi går in i ståndet medans Elin provar. Sen öppnar sig himlen. Regnar otroligt kraftigt. Står kvar medans hon som äger shoppen håller på att stänga. Sen blir vi utkörda och står under ett tak som en annan lodis.
När det avtar litegrann går vi mot en restaurang som vi ville prova. Men dom hade inget tak :) Vi står där ute när det börjar regna mer och mer igen. Då börjar några som står i en dykshop kalla till sig oss och vi går in dit och sätter oss. Det var riktigt trevligt. Dom sprang och köpte öl till oss och sig själva och vi satt där och snackade skit.
En äldre herre från UK, en Kanadensare och en Belgare var det som satt där och snackade skit med oss. Riktigt trevligt. Fick även ett tips på en restaurang som hette Papaya. Men när vi kom dit var det dock fullt där så vi går till någon annan restaurang som vi åt minst lika gott på.

Efter det gick vi på Reggae Bar och kollade på lite frivilliga som provade på Thaiboxning för att få en gratis bucket. Sen lite senare kom även en uppvisningsmatch med två riktiga thai-boxare. Det är ruggigt kul att se. Vi kommer att gå på någon match här på Lanta senare också.

Drog sen hem och sov i vår fina och KALLA bungalow. Ställde A/C:n på 30°C men vi frös ändå på natten :)
Vaknade upp och såg frukostbuffén. MmmmMmMm riktigt fint :)
Pannkaka, korv, äggröra, kokta ägg, massor med mat :D
Åt oss mätta och åkte till "The Beach-ön". Shit vad mycket folk det var där :D
Inte precis ensamma på stranden. Men det var fint där och vi trivdes ganska bra ändå. När vi skulle åka därifrån gick vi ut på plastpiren och ropade på våran båtchaffis :)
Han skulle "sova" medans han väntade på oss. Det visade sig att han satt och rökte på i båten med några andra båtchaffisar. Sen hade han en stereo som han pumpade med också.

Åker in och äter medans vi väntar på färjan tillbaka.
Sätter oss efter sidan på färjan ute men det blir så förbannat varmt och håller på att bränna sönder axlarna så jag går in istället. Där kunde jag läsa också, var soft.

Nu har jag fixat tillbaka samma rum som tidigare och kunde duscha och fixa till mig innan jag gick in till stan för att skriva detta, boka flygresa Bangkok - Phuket och även tåg Lanta - Bangkok. Känns bra nu när man fixat detta!

Så nu sitter jag här och väntar på att tjejerna ska komma hit och vi kan äta något. Börjar bli hungrig..

Seees!

[i](Med rubriken menar jag "nya Sverige" a.k.a Koh Lanta. Är enbart Svenskar här...)[/i]