slemmig mat

lördag 14 mars 2009 Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hej,

Nu är jag här igen :) Hade tråkigt medans tjejerna skulle duscha och ligga och vila efter en heldag på stranden.
Gick därför in till stan och satte mig vid internet. Allt för att ha något att göra. Läsa gör jag ändå hela dagarna på stranden.

Vi fortsätter köra pensionärs-semester här nere. Ligga på stranden från 10 - 17 och sen hem, duscha och softa till 19:30 och då går vi ut och äter och kanske dricker några bärs.
Det är väll mest jag som står för öldrickandet men jag försöker hålla lågan uppe för alla oss :)

Igår kväll gick vi in till Saladan för att äta men vi kom på att vi verkligen ville ha något att göra på stranden dagen efter så vi gick och köpte oss ett beachpaket med två racket och en boll så vi har något att göra iallafall. Sen gick vi och satte oss på världens varmaste restaurang. Helt galet varmt och inte en fläkt så långt ögat kan nå.

Äter god men lite slibbig mat :) Bläckfisk. Såg riktigt läskigt ut men som sagt var riktigt gott.
När vi satt där började det blixtra och blåsa som bara den. Halva inredningen blåste typ omkull. Gick därifrån och traskade istället hem. Riktigt läckert när det blixtrar såhär mycket.

Idag har vi haft väldigt soft som vanligt med en heldag på stranden. Då det varit molnigt idag så har det faktist gått att ligga still större delen av dagen. Så dagen gick snabbare än vanligt!

Appropå bilder som många efterfrågar så kommer det troligtvis inte upp något förrän vi kommer hem. Är på tok för långsamt internet här. Går knappt att komma in här på resdagboken.

Idag blev jag dessutom övertalad att följa med på U2 spelning som är på Ullevi den 1 Aug. Kanske blir kul. Mest kul att bara komma ner till Götet och hänga där några dagar med Jappe och Marie :)
Har även kommit på att jag ska ta och åka upp till Bangkok några dagar i slutet av vistelsen. Bättre shopping där och kul att vara där också. Ska kolla upp vad flyg kostar upp och tillbaka! Är det inte för dyrt så blir det nog så! :)

Nu ska jag ta och gå tillbaka till tjejerna och bjuda på en öl var! Sen middag på Long Beach!