Soft och ännu mer soft!

torsdag 12 mars 2009 Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hej,

Nu är det dags att uppdatera igen. Har inte hänt så jättemycket men vi passade på att sätta oss vid internet en snabbis innan middag.

När jag gick från internetcafét sist i Pattong (jag var i pattong, inte pattaya som jag trodde förut) så var det mörkt och alla runt omkring mig var fulla och skrikiga. Jag ville inget annat än att gå och lägga mig. Precis utanför mitt hotell är det en bar. Går förbi där och då börjar alla vilja dra in mig på baren. Då jag bara vill sova går jag vidare. Dock en thailändare som följer efter mig och vägrar gå därifrån. Får tillslut knuffa ut han från hotellentren och sen stänga och låsa dörren..
Orka med sånna!

Kommer upp på rummet och lägger mig omgående. Dock är inte rummet det bäst byggda. Allt är ganska bra (AC, TV och kyl) men badrummet är lite udda byggt. Det är inte väggar hela vägen upp till taket så jag ligger och kollar mot toadörren varje gång jag hör ett ljud. Sover typ 4h innan jag ska upp och åka vidare mot Koh Lanta. En resa som tar 7h med minibuss.

Resan går bra och allt är smidigt. Kommer tillslut fram till Saladan och köper där ett par badshorts. Får pruta för första gången i Thailand på länge nu. Gick ganska bra, fick ner från 450 till 250.

Sen tar jag och börjar promenera mot Saladan Resort där Elin och Sofie bor. Hinner bara gå 5m då taxichaufförerna attackerar mig. Men jag vill inte ta taxi. Är inte så jävla långt.
Kollar kartan och ser att det är bara några hundra meter.
Hittar ganska omgående stället och frågar efter rum 8.

"Two girls?" frågar en av dom som jobbar där.
Så han visar mig till poolen där dom ligger och softar.

När jag kommit fram så sitter vi och snackar lite och sen går vi och äter. Jag velade hela tiden ifall jag ska bo på samma ställe eller ej. Ganska dyrt 1000baht /natt. Men fick ner priset till 800 /natt och då är det ganska ok pris. Plus att det är skönt att vara på samma hotell.
På kvällen drar vi in till Saladan och hittar ett trevligt ställe att äta på.

Dagen efter så ligger vi vid poolen hela dagen och på kvällen drar vi ut till Long Beach och äter gott och dricker några öl.

Idag har vi legat på stranden på Long Beach heeela långa dagen och brände oss lite till :) (åtminstone jag).
Nu är vi inne i Saladan och ska försöka hitta en ny restaurang och kanske någon utflykt man kan göra framöver.

Jag funderar även på att dra till Bangkok sista dagarna på min resa så jag kan göra min shopping där. Ska kolla upp flygbiljetter nu.

PS. JA vi har tagit det väldigt soft dessa dagar samt inte gjort något alls. Därav tråkiga dagboken :)