Så var resan slutt

söndag 1 juni 2008 Luleå, Norrbottens län, Sverige

Nu har jag varit hemma i 2 dagar och varit ganska lat och inte ens orkat gå in pa internet. Men så tänkte jag att jag skulle skriva ett avslut på resan så här kommer ett kort:

Sista dagen i Kuala Lumpur bedrev vi tiden med att gå och kolla på olika marknader, äta och se på en dvd (på hostlet) som Isa köpt i Bankok.

Flygresan hem gick prima - vi steg upp fem på morgonen, planet gick 8.45. Såg på film, sov, och blev gödda varannan timme med flygplansmat.

Det var helt sjukt att komma till Stockholm och alla omkring en pratade svenska...! Plus att se alla svenska produkter som knäckebrod och risifrutti överallt.

På Kallax fick vi en fin välkomstkommitté av våra familjer och även Sofie, Dea och Johanna som dessutom gjort en skylt åt oss! Så gulligt. ;)

Nu har det gått två dagar, och jag har inte lyckats vara så mycket mer produktiv än att jag packat upp min väska och åkt på grillkväll hemma hos Sofie igårkväll (dels för att fira vår hemkomst, dels för att fira att Johanna fyllar 20 år idag).

Det känns men bra men sjukt att vara hemma. Konstigt och overkligt. Det var som Isa sa till mig: Det känns som evigheter sedan man var hemma, fastän ändå som igår... och det stämmer verkligen.

Så det var det; jag är hemma igen och i prima skick. Nu ska gå och äta frukost (varm choklad och polarbröd), och senare idag äta jordgubbstårta hemma hos Johanna. Vad svensk jag känner mig...