Tillbaka i helvetesstaden

tisdag 27 maj 2008 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

Haha, nej, det ar inte sa illa som det later, men varken jag eller Isa hade nagon storre lust att komma tillbaka hit till KL, vi ville flyga direkt hem fran Bankok! Tyvarr gick ju inte det, sa nu far vi utharda lite knappt tva dygn har igen...

Pa sondagkvall for Niall och vi vinkade av honom. Isa blev lite ledsen och jag trostade henne och sedan sag vi film, "Premonition" med Sandra Bullock. Helt ok. Gick och la oss och jag sov som en bebis for en gang skull. Vet nar jag sist sov riktigt gott och lange.

Under mandagen gjorde jag och Isa vara turistiga plikter, fastan vi inte var allt for sugna for att vara arlig. Vi har bada borjat bli ganska sa less och kanner mest for att aka hem, aven om vi egentligen skulle ha uppskattat det hela... Hursomhelst sag vi kungliga palatset och de tempel som lag omkring, och jag var tvungen att lana en sarong att vira runt benen (man far inte visa axlar eller knan) da mina leggings under shorts inte dog. Gud vad varmt det var! Holl pa do av varmeslag. Sedan gick for att se "the reclining buddha", den storsta vilande buddha-statyn som finns. Den var gigantisk och rolig att se.

Vi at lunch pa en skabbig restaurang vid floden, blev anfallna typ tio ganger av touts (thailandare som forsoker lura en att tempel och shit ar stangda och ta med en till juvelaffarer och dylikt istallet) som enbart fick mig att skratta for att de var sa patetiskt uppenbara. Vi gick till en amulettmarknad med en massa spirituella prylar och sag en massa munkar vilket inte engagerade oss allt for mkt.

Vi satt en stund pa hostlet och laste, gick till starbucks och jag drack en acklig iskaffe, at middag i narheten, akte med taxi till Patpong for att ga pa en nattmarknad och shoppade garnet bada tva. Det var skitkul, och jag har upptackt att jag har en verklig skill for att pruta. Fick ner allt till minst halva priset! Sedan gick tiden fort ocksa, som den brukar nar man har roligt.

Tillbaka pa hostlet duschade vi och packade och holl momma Nai, agaren Dan's thailandska styvmor som sover under mig, vaken. Hon verkade dock inte misstycka. Satt pa internet en stund och gick sedan och la mig vid 1.

Isa vackte mig halv 7 ur en underlig drom. Packade ihop och Jimbo, som aven jobbar pa Soi 1, kom ut och fixade en taxi till oss.

Resan fran Bankok till Kuala Lumpur gick bra; dock blev bade jag och Isa ratt irriterade pa folket runt ikring oss. En pojke alldeles bredvid mig kunde inte sitta still och en baby skrek konstant. Min mage har varit helt paj och jag har matt kasst. Nar jag sitter pa toan ar det en karring som genast borjar slita och dra i dorren fast den mycket tydligt ar last. Sager "it's occupieded!" men hon verkar inte hora/forsta. Tillsist sliter jag upp dorren, stirrar ilsket pa den sura lilla tanten och mascherar darifran.
Isa satt aven bredvid en indisk tant (hon satt en rad bakom mig) som under hela resan armbagade henne i revbenen och var allmant storande. Nar planet hade landat fick folket jattebrattom for att komma ut fastan det var ett antal minuter kvar innanman kunde stiga av planet. Alla stod och knuffades och trangdes, och den indiska tanten armbagades till och med forbi mig. "Excuse me", sa jag, "I'm waiting too..." Hennes man verkade forsta och forsokte lugna henne vilket inte lyckades sa bra.

Jag och Isa funderade pa att hitta nagot hotell pa flygplatsen som inte var sa dyrt sa att vi eventuellt kunde stanna dar i vantan pa flyget, torsdag morgon. Men det fanns inget, sa vi beslot oss for att aka in till stan i alla fall.

Tog en billig buss som tog tva timmar (!!) in till stan och hoppade av vid "Green house logde" dar det var meningen att vi skulle bo forra gangen, och som tur var fanns det ett rum at oss ledigt!

Efter incheckning gick vi och at lunchmiddag pa en restaurang vid kopcentret har bredvid. Forratten var varrullar och varmratten fisk med nagon pestoaktig sas pa sig... skitgott! Sedan at vi kaka till efterratt vilket bada fick oss kanna att det var lite for mycket. Billigt hursomhelst. En tysk man satt bredvid oss och stirrade pa oss lange innan han borjade prata med oss. Trevlig men beskaftig.

I ovrigt finns inte sa mycket att fortalja. Kanner mig trott och sliten och jag och Isa sitter bara och langtar efter att fa boarda planet aka heeeem. Imorgon ska vi nog inte gora sa mkt. Strova lite. Ata nagot. Forsoka ignorera mannen som stirrar pa oss och att kvavas av alla avgaser. Haha.

Planet lyfter 8.45 lokal tid - klockan 2.45 pa natten, torsdagmorgon, hemma i Sverige. Vi landar 15.15 lokal tid i Sthlm. Blir bara nagra timmar, planet till Lulea gar 19.00 ca och landar 20.30. Sa tyvarr faster-Mi! Fast vi ses nog snart anda...? :)

Forresten, vill ngn ringa sa fungerar Isas svenska simkort igen; +46703448553.

Mitt svenska simkort forsvann ju pa nagot konstigt vis i St. Kilda, sa pappi, om du laser detta; skulle du kunna ringa/maila telia om ett nytt simkort till mig? Nr: +46701748667. Jattesnallt i sa fall!

Ikvall ska vi kanske se pa film har pa hostlet (som ar lite smamysigt) och sova tidigt. Vi ar bade forkylda, slitna och trotta som sagt. Forresten - samma tjej som jobbade pa det andra vandrarhemmet har i KL (de hanger ihop) jobbar har nu, och hon ar lika virrig som alltid! Roligt, hur som helst.

Puss och kram pa er alla, ses snart!! :)