Fullmoon partyt och resan upp till Bankok

onsdag 21 maj 2008 Bangkok, Thailand

Hejhopp, da var man framme i Bankok i den kvava varmen, trott och sliten och med benen knottriga av extremt kliande myggbett.

Fullmoon partyt var okej, inget jattespeciellt. Var som tidigare fester pa Koh Phangan, bara lite mer folk och en aning vildare. Under dagen lag jag pa stranden en stund och gjorde inte sa mycket mer. Pa kvallen sa forfestade jag, Sue och Matt och sedan traffade vi det australiensiska killganget och hangde med dem storre delen av kvallen. Vi kopte farg och malade oss i ansiktet och pa kroppen med det... Ganska kul. Kommer bilder pa facebook om nagon dag! De flesta bilderna fran Thailand so far that is.

Dansade en del, drack buckets, traffade Luleakillen igen, at varrullar framat morgonen... Strax efter klockan fem gick jag for att hamta vaskan i rummet och byta om. Mitt armband hade da totalt trasslat in sig i mitt har och mitt axelband till klanningen, sa en random fransyska hjalpte mig att fa los det... jattesnallt av henne!

Stamningen var alltmant bra hursomhelst, folk var glada, oppna och hjalpsamma. Jag hjalpte bland annat en valdigt full kille att hitta ratt pengar nar han skulle kopa varrullar, en annan kille var skitpackad och skulle ta baten till Koh Samui och jag dirigerade honom... Jag hade kopt en rolig hatt dessutom, och en random tjej kom fram till mig och tog kort pa oss tva... och manga fler liknande saker hande. Trevligt!

Nar jag satt och vantade pa taxin som skulle ta mig till farjan traffade jag tva fransman vilket jag tyckte jag kande igen den ena. Han fragar da om jag jobbade pa "EQ cafebar" i Melbourne! Han jobbade dar da ocksa, det var darfor jag kande igen honom! Lustigt.

I taxin sitter nagra killar fran ett arabland jag aldrig tidigare hort talas om bredvid mig, och den ena killen har en haftig kamera och han visar mig alla deras partybilder. Jag ar jattetrott och har svart att koncentrera mig, men de ar ratt trevliga hursomhelst... En av dem sag ut som Nicholas Cage tyckte jag, och da sa han att han brukade fa hora det ratt ofta.

Farjan tog tva och en halvtimme. Sa fort jag satt mig ner dackade jag typ for att jag var sa trott och sov som en stock under hela resan. Framme i Surathani vackte jag killen framfor mig som ocksa var ratt mor och sov hela vagen... Han blev tacksam.

Bussen till flygplatsen tog tva och en halvtimme. Satt och pratade (eller mest lyssnade) med en svensk tjej som satt bredvid mig som ocksa varit i Australien och jobbat, bland annat.

Flygplatsen var jattefin, ren, lugn och fridfull. Satt lange i kafeterian och at brunch och drack gront te efterat. Laste min bok som jag kopte pa Koh Phangan och tog det lugnt.

Planet lyfte 15.20. Satt bredvid tva thaiman varav den narmaste var ratt tjock och storig och bredde ut sig. Hade kopt "fried seaweed", thailandskt snack jag vill prova, och bjod dem. Han verkade alska det, och borjade darefter sjalvmant stoppa ner handen i min pase och ta av dem...!! "Sorry sorry" sa han bara nonchigt. "Velli velli good!" Sedan smaskade han ljudligt och hade sig. Sa skrot han pa dalig engelska om att han skulle bli lakare. Pfft.

Gick valdigt smidigt hela resan maste jag saga - allting fungerade bra, och val i Bankok kom vaskorna jattefort, jag gick ut och fick en taxi nastan pa en gang och gav chaffisen adressen. Fanns en del coola farger pa taxina som ljusbla, lila och knallrosa men tyvarr fick jag en rodgron tror jag det var...

Kom fram till hostlet dar jag mottes av varlden Dave och australiensiska Jimbo som jobbar har; alla ar skittrevliga och stamningen ar jattebra pa hostlet. Traffade Isa och Niall i loungen och roade mig at att Niall odlat skagg och skaffat glasogon utan styrka i. De a andra sidan tyckte att det var valdigt lustigt att jag hade malar farg over hela mig sedan fullmoon partyt.

Blev lite smairriterad over att Isa och Niall just atit, ville ga ut och fira sammankomsten. Tyckte de kunde ha vantat pa mig, men de sa att de inte visste exakt nar jag skulle komma, dock visste de att jag inte var langt borta. Naja, at en valdigt stark thaicurry har pa hostlet och borjar misstanka att jag har fatt halsbranna.

Vi gick och tog en promenad har i krokarna, lamnade in kamerans minneskort for att branna over pa en skiva och gick och fikade pa Starbucks och pratade en del. Kopte ananas pa gatan medan vi strovade tillbaka och hamtade upp skivan med bilderna. Thaikvinnan som gjort det at mig var jattetrevlig och skrattade och kommenterade pa en del av mina bilder nar hon visade mig skivans innehall, och verkade innerligt intresserad over var vi varit och var vi aker harnest.

Sitter pa datorn, ska snart ga och duscha och sedan ta mig en tidig kvall. Har ju bara sovit tva timmar imorse! (men det var vart det...) Och imorgon ska vi upp 6.30 och sedan ta taget till
Kanchanaburi, aka till tigertemplen, ga ut och sjunga karaoke, och overnatta pa ett mysig hostel alldeles vid en flod. Fredag blir det att aka tillbaka till Bankok, och Niall ska vara varan nattklubbsguide da han kanner stadens uteliv ganska bra sedan tidigare.

Delar tydligen rum med tva killar jag inte traffat annu, Isa och Niall har eget rum de turturduvorna. Det ar hursomhelst allmant ratt sa frascht har, bra standard.

Vet inte om jag har sa mycket mer att beratta. Angaende jobbet i sommar sa har jag inte pratat med nagon chef sedan Isas telefon inte fungerar langre, men det ar bara en vecka och en dag tills jag ar hemma, sa jag tar och fixar det da. Har redan fort fram budskapet en gang, sa det ska nog ga vagen... och midsommar har jag inget emot att jobba, det ar helgen darpa som foraldrarna har 90 ars fest holl jag pa skriva, 50 ars fest! :)

Skont ar det i alla fall att ha kommit bort fran Koh phangan, var ratt less pa plejset. Bankok verkar dessutom som en relativt bra storstad, 100 ggr battre an Kuala Lumpur redan!