Stekande hetta

söndag 18 maj 2008 Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Under de tre senaste dagarna har det inte hant sa mycket. Pa fredagkvall var jag ut med Sue och Matt och hade relativt kul... Det var dock folk OVERALLT pa hela stranden och svart att ta sig fram eller ens kanna igen nagon man kanner. Klockan 3 var jag helt slut och gick hem och dackade i sangen. Var inte alls som forsta kvallen har da jag hade sa mycket energi som helst och dansade hela natten!

Pa lordagen var vadret stralande; klarbla himmel, stekande sol, och hur varmt som helst! Jag vaknade av nagon underlig anledning klockan halv 8 pa morgonen, gick upp och vandrade omkring for mig sjalv en stund. Klockan 9 gick jag och vackte Isa och vi gick och at frukost. Sedan lag vi och stekte oss pa stranden hela dagen med en del pauser da man inte klarade att ligga i solen i langre stunder... Det borjar rinna om en bara efter fem minuter! Satt och laste en del pa var bungalows veranda och sag ut over stranden och njot av var fina utsikt...

Pa kvallen var jag och Isa jattetrotta och inte pa toppenhumor direkt. Forst var vi ut och at med och Sue pa en dansk (!) restaurang; jag och Isa at sallad med rokt lax vilket var ok men inte toppenbra. Vi kopte aven varsin sarong att ha pa stranden, vandrade runt lite, at efterratt pa en restaurang som visade "Vanner" (och fick vanta en halvtimme pa min friterade banan vilket gjorde mig ganska lack), m.m. Vi pratade om att ga ut med Matt och Sue, men varken jag eller Isa kande att vi hade energin (jag hade dessutom sovit mindre an 4 timmar foregaende natt) och gick och la oss vid 11 tiden istallet, dock lag vi och pratade en stund, och vi pratade med vara respektive foraldrar.

Maste aven tillagga att var nattsomn blev relativt stord av det faktum att de satt upp en ny, temporar "pre-full moon" bar/club pa stranden alldeles vid vart hotell, med gigantiska hogtalare typ fem meter fran var bungalow. Vi tyckte det var illa att bo ovanfor en nattklubb i Cairns, men har var det som att bo I en nattklubb. Musiken var saaa hog, och basen gjorde att hela stallet vibrerade. Dock var det helt okej med reagge musik nar vi gick och la oss vid 11-12, men nar jag vaknade klockan halv 4 pa morgonen spelade de disco-trance pa hogsta volym... Det tog mig kanske en 45 minuter att somna om! Men vad kan man gora, annat an skratta? Och vi lyckades ju sova hursomhelst...
Nar jag vaknade nagon gang vd 7 tiden och upptackte att musiken hade tystnat var jag overlycklig, och sov som en baby till klockan 10.

Idag har vi atit frukost och lunch pa samma restaurang; en som visar Family guy. Forovrigt har vi legat och stekt oss pa stranden. Vadret ar stralande aven idag, och solen har till och med haft en fet ring kring sig vilket fick mig att tanka pa domedagen. Klockan ar snart fyra och jag har kopt flygbiljetter fran Suratani till Bankok den 21 maj, vilket bara ar 200 kr dyrare an att aka buss i 12 timmar! Ska aka klockan 6 pa morgonen med taxi fran hotellet, ta farja, taxi, flyg. Ar framme narmare 5 pa eftermiddagen. Tror att jag ska vara uppe hela natten den 20 da det ar fullmoon party, det ar lika bra, och sedan sova under dagen sa gott det gar... Jag kommer nog inte ma sa dar prima, men vad gor man!

Isabella ska hursomhelst aka upp till Bankok dagen innan, den 20 maj, da hon dels inte vill ga pa fullmoon partyt (hon har varit ratt trott och less pa senare tid) och dels for att Niall kommer nagon gang pa ett tiden pa natten, sa hon vill mota upp honom.
Kan inte pasta att jag ar sa dar 100% pepp pa fullmoon partyt heller, da det egentligen ar ganska lojligt med en strand full av pepparkaksbruna svennar, engelsman, australienare och israeler (eventuellt nagra fler nationaliteer), packade och juckdansandes till trance musik, och thailandare overallt som skriker om buckets eller i smyg forsoker salja dig marijuana... Men tar man det hela med en nypa salt kan det vara ganska intressant eller om inte atminstone underhallande och jag kanner att jag vill passa pa och se ett fullmoon party nar jag anda ar har. Att Isabella aker en dag innan gor inget for mig; vi kom bada fram till att det ar det basta for oss bada. Hon far traffa Niall som hon vill, och jag stannar har och har kul med folket som jag lart kanna.

For ovrigt sa ar det helt sjukt med hur liten varlden ar! Foljande personer har jag traffat (som jag kanner sedan tidigare) har pa Koh Pha-ngan: en engelsk fotograf jag traffade pa Chapel street i Melbourne, Anna och Erika fram Pj's i Cairns, Anna och Erikas kompis fran Lulea som tydligen visste vem jag var, en kille som gick ledarskap samtidigt som jag gick samhalls hemma i Lulea, Joe och en till kille fran kiwi experience i Nya Zeeland... Man slutar aldrig forvanas!

Tror icket att jag har sa mycket i ovrigt att fortalja... Som ar allt for intressant. Aterkommer med uppdaterande om det vilda (inte nodvandigtvis for min del) festandet har pa on!