Fox Glacier

Fox Glaciär
fredag 27 april 2018 - Fox Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Resans första regndagar...Vi bor på ett backpackerställe som är riktigt bra. Har haft rum med uteplats och kök för oss själva. Läget perfekt. Har inget mot regn i måttliga mängder men det här är inte måttliga mängder. Tog en promenad runt sjön vid soluppgången igår men

Marie
Gustsfssonmarie i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Costa Rica
Glaciers
söndag 7 januari 2018 - Fox Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Welcome to glacier day! Today, we wanted to see ice, lots of ice. In fact we travelled to two glaciers (Fox glacier and Franz Josef Glacier), where we had walks from the initial extension of the glacier, to its current position. Although it might not be a surprise, but the glaciers are shrinking a

Matilda & Philipp
PhiliTilda i Down Under
Senast aktiv - från Brisbane, Brisbane, Queensland, Australien
Te Anau till Fox glacier
lördag 30 januari 2016 - Fox Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Nu går färden vidare norrut. Vyerna är storartade och på flera ställen är det inspelningsplats från Sagan om ringen. Solen skiner på oss och vyerna blir ännu vackrare då. Men moln hänger över de höga bergen. Queenstown är första målet. Det är centrum för unga äventyrare av yngre

Eva Bohman Peterson
ebohman i Nya Zeeland-Australien
Senast aktiv - från Skärhamn, Västra Götalands län, Sverige
Helikopter och glaciär!
söndag 4 januari 2015 - Fox Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Återigen en solig dag och vi åt frukost ute på baksidan i solen, najs! Jag, Mats och Pontus tog en helikoptertur upp på Fox Glacier och det var en fantastisk upplevelse och inte alls så läskigt som jag hade föreställt mig. Vi hade tur med vädret för på eftermiddagen så samlades mer och

Västkusten
lördag 3 januari 2015 - Fox Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Frukost på balkongen i det vackra sommarvädret och så in med grejerna i bilen igen för en 6 timmars resa mot västkusten och Fox Glacier. Gjorde flera fina stopp längs vägen enligt vår resebyrås förslag. Stannade till vid Blue Pools, en vandring genom fin regnskog till en flod med härligt

Bungujump och Swing!
tisdag 18 februari 2014 - Fox Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Vad ska man säga om de senaste dagarna? HERREGUD! är nog en ganska bra sammanfattning. TJOFADDERITTANKNÄNA! passar också in i sammanhanget. Jag talar om mitt första (och förmodligen sista) bungyjump! Vilken grej alltså... Men är man inte lite korkad som betalar folk för att dom ska släppa

Sara Persson
aprilsara i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Tokoroa, Waikato, Nya Zeeland
Fox Glacier hike!
torsdag 12 december 2013 - Fox Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Hi you! We just left Fox Glacier and we're heading to Queenstown now!! We walked on the Fox Glacier this morning, pretty cool. But I compare it to Tongorino Alpine Cross so it was just okay. The walk was a pice of cake... Not so exciting..but fun anyway:) not everyday i walk om a glacier and it

Sista bergsjakten
måndag 22 april 2013 - Fox Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Hej! Nu har vi varit uppe i bergen igen Vi foljde Copeland floden forsta dagen och forsokte fa chans pa kronhjort men en kvalls- och en morgonjakt blev resultatslos trots mycket spar och fina forutsattningar. Kronhjortsjakt ar tydligen inte varan grej.... Vi fortsatte sedan den 18 km langa

Bilstrul och annat kul
torsdag 21 mars 2013 - Fox Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Det blev inget Fylke, men vi har upplevt en MASSA annat! Nästa stopp blev istället Taupo vid sjön med samma namn. Här började vår fina bil krångla, den ville inte alltid starta så vi lämnade in den på verkstaden och fick startmotorn bytt. Den dagen hyrde vi cyklar och cyklade till: Huka

Ola Caroline Jönsson Karlsson
oliscaka i Australien och Nya Zeeland
Senast aktiv - från Brisbane, Queensland, Australien
Happy New Year!
tisdag 1 januari 2013 - Fox Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Gott nytt ar 2013!! Just nu befinner vi oss i Frans Josef. Tyvarr har regnet ost ner i fyra dagar sa vi har inte kunnat aka helikopter upp pa glaciaren som vi hade hoppats, men vi har i alla fall sett den. Forsta dagen tog vi en promenad genom regnskogen (med betoning pa regn) till en gammal

Linda Nelson
lindanelson i Kia Ora!
Senast aktiv - från Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

16 april 2018 - 29 april 2018

NZ har aldrig funnits i våra reseplaneringar men så började dottern studera i Aus och vi skulle såklart hälsa på. Då blev det ett par veckor till Sydön på NZ. Vi var lite för nära för att kunna låta bli... Här kommer vår dagbok från resan... ett stöd för vårt minne men kanske även inspiration för någon som funderar på att besöka NZ.

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Nya Zeeland-Australien

21 januari 2016 - 7 mars 2016

16 december 2014 - 9 januari 2015

Äntligen dags för vår drömresa, till Nya Zeelands härliga natur!

Jordenruntexpress

14 oktober 2013 - 10 februari 2014

Sydafrika - Kina - Nya Zeeland - Australien - LA - San Fransisco - Vegas - New York - Washington

30 september 2013 - 28 april 2014

En resa som jag haft som dröm att göra. Ska jobba i 6 ½ månad och sedan resa runt lite och se mig omkring. Två mål på denna resa är att dels besöka inspelningsplatser från Sagan om Ringen och att hoppa bungyjump! Trevlig läsning!

The here we go again trip, one man down - two to go

22 mars 2013 - 28 april 2013

En resa där det höjdpunkterna kommer att vara att ta del av den Nya zealändska kulturen, shopping, sol o bad, lära känna lokalbefolkningen samt utforska Nya Zealands anrika stadsliv. Eller..... Så skiter vi i det o jagar i 5v istället! Förra gången var vi tre snygga, smärta och smidiga grabbar med tre bössor som sköt dryga 100 vilt. Nu när Pata sviker (det är med gråten i halsen detta faktum nu konstateras definitivt) är vi bara två grabbar (äldre, visare o fetare) med två bössor, men med desto högre ambitioner. Må Diana stå oss bi

Kia Ora!

2 december 2012 - 16 januari 2013

Nu är det äntligen dags, jag ska åka till Nya Zeeland! Den 2/12 2012 kl. 07.40 går planet till Heathrow där jag ska vänta i ca 12 timmar, sedan bär det av mot Hongkong och den 4/12 är jag framme i Auckland där jag möter upp Sara Odström. Vi kommer att ta oss runt med Kiwi Experience och stanna på massa fantastiska platser! Välkommen att hänga på och följa oss på äventyret!