Bluff

24 Feb: Storslagen fisketur!
lördag 24 februari 2018 - Bluff, Southland, Nya Zeeland

På lördagmorgonen åkte Per och Ludvig ut med en ordnad fisketur från Bluff, som ligger ca 2 mil söder om Invercargill. Det var lite sjögång, men uppehållsväder. Sjökaptenerna tyckte inte det behövdes några flytvästar, så de låg kvar i lådan (det kändes ju tryggt...) Dagen innan

Bluff
tisdag 22 mars 2011 - Bluff, Southland, Nya Zeeland

Söndag morgon körde vi från Milford Sound och åt frukost i solen vid en liten fjällbäck. Vi säger det igen – vägarna här är spännande. Före kl 09.00 så är inte trafikljuset, vid en 1,2 km lång tunnel genom berget, i bruk! Det är bara att chansa att det inte kommer någon från

Annomats Hagström
AnnoMats i Australien-Nya Zealand
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Åter i Bluff efter en skön vecka på Stewart Island
tisdag 4 januari 2011 - Bluff, Southland, Nya Zeeland

Hej igen alla ni som är vänliga nog att följa mig. Jag är nu åter på fastlandet efter att ha vistats i paradiset en vecka. Stewart Island var helt fantastiskt; lugn och harmoni rådde överallt hela tiden. Det var mycket svårt att stressa där och det enda som hände egentligen var att delge

Åsa Vesterlund
Nigella i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Sundsvall
varldshistoriens haftigaste upplevelser! - nya zeeland
onsdag 10 mars 2010 - Bluff, Southland, Nya Zeeland

DAG 1 Vi landar denna natt kl 01 i christchurch och tar in pa flyplansmotellet, far sova i valdigt dkona sangar med duntacke! det ar 14 grader kallt, burr!! vi somnar pa stort och ser fram emot morgonen. vaknar och far frukosten genom dorren kl 9, sedan bar det av in till stan med buss for att

jul...?
torsdag 17 december 2009 - Bluff, Southland, Nya Zeeland

Det är en vecka kvar till jul, det är ju apknasigt... Känns inte alls som jul här, även om det är skitväder mest hela tiden. Idag tog vi oss från Dunedin till Bluff, där jag sitter nu. Fanns ett enda hostel, så valet blev ju rätt lätt. Lite lätt shabby, men det funkar ju för en natt.

Jannike Johansson
shame i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Jönköping, Jönköpings län, Sverige
Lands end
söndag 21 december 2008 - Bluff, Southland, Nya Zeeland

Nu har vi vid landets ände. Känns lite som världens ände, eftersom söder om oss finns bara antarktis, förutom några små öar då. Vad har hänt sedan sist då? Vi har nu klarat av Queenstown, en stad som inte var supercharmig, men ändå rätt rolig. Vi stannade bara en natt här, men jag

Jeanette Wilén
Hjortrongull i Nya Zeeland och Thailand
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Snosenresan: Bluff, Q-town, Glenorchy, Sagan om ringen, mm
torsdag 26 juni 2008 - Bluff, Southland, Nya Zeeland

25 juni Så rullade vi vidare i ett landskap som nästan tappat all snö åtminstone på våran höjd. Lina hade spanat in lite stigar nere i Bluff så vi åkte dit med ett morgonkaffe stopp och tanking vid kusten med fin sol igen. Gick runt lite på Bluff kullen och tittade på utsikten över

Philip Fido Svanfeldt
Fidodownunder i Nya Zealand
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige

1 januari 2018 - 1 februari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Australien-Nya Zealand

4 februari 2011 - 31 mars 2011

I morgon börjar vår drömresa till Australien och Nya Zealand som varar i två hela månader! På utresan gör vi ett stopp i Singapore.

29 november 2010 - 25 februari 2011

Äntligen är det dags för Nya Zeeland - en resa jag varit intresserad av att göra sedan länge tillbaka, förstärkt av Maria och Davids vistelse där,Shakars berättelse (tack!)om sitt liv där samt av att flitigt läsa om landet och alla intressanta sevärdheter,(denNA F-E reklam stör mig - jag ser inte vad jag skriver allra längst till höger nämligen) Jag funderar fortfarande på resplanen som blir beroende av huruvida jag lyckas få tag på bil i ett tidigt skede med hjälp av Maria och Davids vänner Carl och Paul eller om jag kommer att kajka runt med buss. Jag avvaktar lite ff och hoppas på bil.//ÅSA

24 november 2009 - 1 oktober 2010

Resa + jobb runt om i Nya Zeeland. En sväng förbi Australien, Indonesien och Indien blir det säkerligen. Det märker man!

Peace&Bzz going south !

3 november 2009 - 15 maj 2010

Vi börjar resan med en månad i Thailand. Dit ska även Ida följa med. Först äventyr i Chang Mai och sen förhoppningsvis steek vars solen är. 2 december beger vi oss till Australien, oh YEAH! Om allt går enligt planen ska vi köpa en liten husbil och ta oss upp efter kusten. Vi kommer vara i Oceanien i totalt fyra månader och på den tiden ska vi hinna med Nya Zeeland och om budget och tid tillåter, även Tasmanien eller Fiji. Resan avslutas med en och en halv månad i Asien. Lite oklart vad exakt vi kommer göra där men vi landar i Singapore och sen är Kuala Lumpur givet. Ses om ett halvår ! / Malin & Elina

Nya Zeeland och Thailand

17 november 2008 - 5 januari 2009

En av drömresorna ska äntligen bli verklighet! Hela familjen reser runt i hela Nya Zeeland för att se natur, kultur och LOtR-sites :-) På hemvägen stannar vi för att koppla av i Thailand (Koh Chang).