Awanui

Kauri's - vilka bjässar!
onsdag 30 oktober 2013 - Awanui, Northland, Nya Zeeland

I Parakai var det gott om lediga Kiwis (Nya Zeeländarnas egna benämning av sig själva) – ett gott betyg till vårt val av campingplats och badanläggning. Måndagen var nämligen Labour day och många Kiwis hade valt att ta med sig sin båt/husbil/kajak/... ut i landet. På vägen norrut från

Nya Zeeland Dag 8
måndag 4 april 2011 - Awanui, Northland, Nya Zeeland

4 april Redan igår kväll bestämde vi oss för att göra en bussutflykt idag. Upphämtning kl. 9.15 vid hotellet. Första stoppet redan efter 5 minuter vid ett kulturcenter. Vi fick titta runt i ca 10 minuter sedan bar det iväg norrut mot Cape Reinga, Nya Zeelands Nordkap. Vår chaufför och

Birgitta Lindekrans
badisarna i jordenruntresan
Senast aktiv - från Knivsta, Uppsala län, Sverige
Nya zeeland Dag 7
söndag 3 april 2011 - Awanui, Northland, Nya Zeeland

3 april Morgonen bjöd på växlande molnighet och vi bestämde oss för att prova med delfinerna igen, den här gången i Paihia. Dit hade vi inte mer än 7 mil så vi var där i skaplig tid. Under körningen till Paihia började det att regna och himmlen var ingenmulen. Vi blev lite oroliga att

Birgitta Lindekrans
badisarna i jordenruntresan
Senast aktiv - från Knivsta, Uppsala län, Sverige
Pa vag norrut..
tisdag 14 december 2010 - Awanui, Northland, Nya Zeeland

Hej pa er!! Kul att lasa att ni lever dar hemma!! Har inte blivit av att vi hort av oss pa ett tag och detta blir ett ganska kort meddelande. Vi kommer att forsoka satta oss ganska snart och skriva mer och forsoka ladda upp bileder, bland annat pa den lilla skabbrattan.. Vi blev kvar i Auckland i

Pa vag norrut..
tisdag 14 december 2010 - Awanui, Northland, Nya Zeeland

NyaZeeland2013

22 oktober 2013 - 23 december 2013

En familj på föräldraledighet, två månader i "ett paradisiskt lekland för vuxna", utrustade med en husbil och ett nyfiket sinne.

jordenruntresan

11 februari 2011 - 14 april 2011

Resan går från Arlanda via Bangkok till Singapore. Därifrån fortsätter vi till Australien med Sydney som första anhalt. Vi reser vidare till Blue Mountains, Surfers Paradise vid Guldkusten, Ammamoor utanför Gympie. Från Brisbane flyger vi sedan till Cairns och sedan tillbaka till Brisbane och vidare till Fiji. Efter 17 nätter på Fiji bär det av tillbaka till Brisbane för vidare befordran till Auckland, Nya Zeeland där vi hoppas se så mycket som möjligt av Nordön på 10 dagar. Från Auckland blir det sedan en 12-timmarsflygning till San Fransisco där vi stannar några nätter. New York blir nästa stopp och vi flyger hem med SAS därifrån och hoppas att våren har kommit till gamla Svedala då.