Northland

14 januari: Båt, regn och bilfärd!
måndag 14 januari 2019 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

På måndagsmorgonen började vi med att packa ihop tälten och åt sedan frukost på stranden. Efter det  tog vi packningen och gick till hamnen. När vi väntade in båten började det att regna så smått. Under tiden tog Ludvig och Per ett dopp i havet och barnen fick sedan en varsin glass i

13 januari: Bad med delfiner och vandring!
söndag 13 januari 2019 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen tog vi sovmorgon, vilket var skönt. Efter frukost på stranden packade vi en liten väska med mat och badkläder för dagen och gick över kullen till hamnen och Otehei Bay. Vädret var skönt och vi bestämde oss därför för att hyra kajaker och paddla över till en av de

12 januari: Museum and Bay of Islands!
lördag 12 januari 2019 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen packade vi åter ihop prylarna och tälten, åt frukost och åkte sedan till ”Waitangi treaty grounds”, vilket är ett museum och platsen för landet Nya Zeelands födelse. Museet visar bla hur det var när britterna kom till Nya Zeeland och när britter och maurier kom bla

11 januari: Delfintur och kriminaldrama!
fredag 11 januari 2019 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

På fredagen hade vi bokat en delfintur med båt från orten vi bodde på kl 8 och fick därför gå upp redan kl 6. Det kändes kanske inte som den bästa timingen, eftersom vi vaknade rejält trötta, men turen var bokad och betald sedan länge... Som andra tidiga morgnar fungerade min hjärna

Dag 36 - Norra Nya Zeeland
söndag 23 december 2018 - Mangonui, Northland, Nya Zeeland

Kort frukost med tidig start från Auckland för färd norrut med destination Mangonui som ligger i Doubtless bay (den fick sitt lite udda namn efter att Cook i sin loggbok skrev The body of the water is doubtless a bay” som m närmaste motorvög ligger 303 km norr om Auckland. Vi valde dock att

Tine Asplund
TineA i Oceanien
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Norra delen av nordön, Nya Zeeland
måndag 3 december 2018 - Ahipara, Northland, Nya Zeeland

Vi landade i Auckland den 30 nov 05:00 och efter pass/tullkoll vara vi på Nya Zeeland mark. Här fick vi vänta till kl 8 för att hämta ut bilen. Vi konstaterade att vi blivit väl bemötta över allt och var nu något jetläggade på väg norrut mot Whangarei, det blev en tidig kväll på YHA

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Cruise invasion and Russel ex-Hell Hole of the Pacific
måndag 19 november 2018 - Russell, Northland, Nya Zeeland

We thought Monday would be a quiet day in Paihia after the busy weekend - little did we know that a cruise ship had appeared in the Bay. Apparantly quite a common occurance. The streets were flooded with mainly portly Americans and a Craft Market had appeared in the village hall and on the green

Fake photos
söndag 18 november 2018 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

Some of the photos are fake as the official photographer of this trip was missing for most of the day.

Cape Reinga with fake pictures and Anita's day off
söndag 18 november 2018 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

I was picked up after 7am by Fuller's coach for my day trip to  Cape Reinga or Te Rerenga Wairuain Maori. It is the northwesternmost tip of  the North Island and it is where the Tasman Sea meets the Pacific Ocean. Until 2010 the last 19 km of the road was unsealed  gravel road. Four  wheeled

Photos from previous as internet dodgy
lördag 17 november 2018 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

The internet at the Dolphin is a bit dodgy so photos separately

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

ViggeOnTour2018

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

Lena's and Anita's Big Trip Take Two

5 februari 2018 - 5 februari 2018

Ekstrand på resa

4 februari 2018 - 4 februari 2018

Lämnade Sandy beach i morse( Northland). Grattis camping på stranden. Bad i 2 meters vågor. Riktigt kanon. Inatt kom det in en storm och massa regn. Tur vi bor i husbil. Stackarna som tälta sidan om oss. Har kört kustvägen upp till Russel . Fantastiskt vacker vägsträcka. stannade och badade på vägen. Är nu på en Topp 10 camping i Russel. 27 grader och kanon väder. Ska ner i byn och äta seafood. Imorgon blir det bad och båttur. Varma hälsningar till alla där hemma. Familjen Ekstrand

Nya Zeeland

1 januari 2018 - 1 februari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

17 oktober 2017 - 19 juni 2018

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6 månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.