Hedmark fylke

Bara att följa E6......lugnt och sansat!
lördag 10 augusti 2019 - Hamar, Hedmark fylke, Norge

Inför OS -94 i Lillehammar vände man upp och ned på ett vikingaskepphastighetsåkning och konståkning!Där är vi nu på vår resa mot SvolvaerKaffe på Torp i UddevallaDruvsocker i Nordby innan passage av gränsen till Norge- och sedan dessa upprepade bompengar - hela vägenundrar om det

Cykling, löpning & lunchbesök
torsdag 2 augusti 2018 - Trysils kommun, Hedmark fylke, Norge

Dagarna i Sälen har bestått av mycket cykling men också vandring och löpning längs leder och stigar på fjäll och i dalar. Det har varit härliga dagar att få ta del av även under sommartid. 🏔☀️🚲Igår fick vi besök av familjen Mikkelsen då de passerade förbi på väg till

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Sverige-resa med husbil
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
En härlig dag hos Liv och Einar
söndag 7 juni 2015 - Kirkenær, Hedmark fylke, Norge

Anlände till Kirkenaer på eftermiddagen den 6 juni , trevlig kväll med kräftor från mikael på Björholmen

Skilsmässa
torsdag 17 juli 2014 - Drevsjø, Hedmark fylke, Norge

Vi har nu bestämt oss för skilsmässa! Och det mellan våra två samresande husbilsekipage. Vi kommer att att fortsätta norröver inne i Norge för att åka till Sverige över Drevsjö och stanna på vår favoritcamping Sörälvens Fiskecamp några dagar, men troligtvis kommer vi inte dit

Staffan O Marita Svensson
Fozzie i Norges västkust med husbil
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Dag 5
onsdag 10 juli 2013 - Kongsvinger, Hedmark fylke, Norge

Idag var det frukost i campingreceptionen, höll inte riktigt samma klass som igår, ej heller i nivå med vår egen men funkade ändå. När det sen var dags för avfärd så uppstod det plötsligt problem, i å för sig resans första men ändå. Min HD var helt plötsligt ”stendöd”, var

Senast aktiv - från Hjo, Västra Götalands län, Sverige
Dag 2 Vangen
söndag 7 juli 2013 - Elverum, Hedmark fylke, Norge

Ganska tidig uppgång idag och vädret är fortsatt bra, hade varit perfect å inta frukosten ute men det går ju inte p.g.a alla mygg, står man still blir man helt uppäten. Efter frukost å städning kom vi iväg vid 09.30, stannade till inne i Flisa å tog ut lite norska sedlar sen vidare

Senast aktiv - från Hjo, Västra Götalands län, Sverige
Dag 1 Flisa
lördag 6 juli 2013 - Elverum, Hedmark fylke, Norge

Vi kom iväg ganska exakt kl. 09.00 på morgonen, vädret var kanon, Anki hade lite svårt å bestiga bågen med all packning så det vart ryggläge vid första försöket :) På andra kom hon dock på plats, resten av dagen fick hon kliva på vid en avsatts/trottoarkant å då gick det bra. Får

Resfeber?
måndag 21 januari 2013 - Åmot, Hedmark fylke, Norge

Då är det inte långt kvar innan vi sätter oss i bilen, mot Gardemoen! Första flygturen har två mellanlandningar och går mot Doha, Quatar. Nästa mot Johannesburg, Sydafrika tills vi tillslut kommer till Cape Town, Sydafrika på onsdagen runt 14 snåret! I Cape Town har vi 2-3 dagar på oss

43 days left
onsdag 10 oktober 2012 - Trysilfjellet, Hedmark fylke, Norge

I'm sitting in Trysil in Norway, and I just got the flight tickets and everything I need for the world trip. I'm thinking of how this idea started. How it was formed after time. First I was thinking to go by the Transibirian railway to China, and start from there. This was around 1 year ago I

Sandra Lindberg
lifeisshort i Jorden runt
Senast aktiv - från Hallstahammar, Västmanlands län, Sverige
Börjat packa...
söndag 22 april 2012 - Trysil, Hedmark fylke, Norge

Och dessutom nästan klar! Mitt liv i Trysil börjar långsamt försvinna från mig. Igår jobbade jag min sista dag på Sindrestua. I alla fall för den här säsongen. Spontan som jag är så kan man ju aldrig veta om det blir fler... Jag har även åkt mitt sista åk i backarna här på

Mot Svolvaer - och sedan Byske

10 augusti 2019 - 20 augusti 2019

en chans att se/återse naturlig skönhet på Lofoten.... måste upplevas!

Sverige-resa med husbil

19 juli 2018 - 4 augusti 2018

Familjeresa med husbil genom Sverige. Planen är att träffa en del vänner och släkt längs vägen från söder till norr, samt göra en avstickare till Norge. Resan avslutas med ett triathlon och en 40-årsfest!

Hurtigruten 2015 Nordgående

6 juni 2015 - 10 juni 2015

Världens vackraste sjöresa Liv , Einar , Lena och Olle

Norges västkust med husbil

27 juni 2014 - 27 juli 2014

Nu är det dags för årets semester, och denna gång tänker vi oss till Norge (igen). Första etappmålet är Trondheim där vi skall delta i en hundutställning och förhoppningsvis har Stig o Kerstin strålat samman med oss till dess. Vi fortsätter ut till Ålesund och sedan Atlantvägen och västkusten ner, hur långt ner är inte bestämt men nog ska vi vika av någonstans och ta oss upp till Hardangervidda.

Trollstigen

6 juli 2013 - 11 juli 2013

MC-resa genom Norge

Upptäcksfärd

22 januari 2013 - 3 juli 2013

Dags att uppleva världen och dess olika kulturer!

Jorden runt

22 november 2012 - 18 april 2013

Me and my friend, Therese, have decided to go on a world tour for around 6 months. We will be backpacking, so the only thing that is decided is the flighttickets to and from each place and some package tours in some countries. We are going to 8 countries. Travel schedule is: China Thailand Cambodia (package-with bus from Bangkok to Saigon) Vietnam (package-with bus from Bangkok through Cambodia to Saigon) Australia New Zeeland Peru (package-with walking the Inca Trail from Cusco) Brasil "Livet är en resa och sen är resan slut." Rock on!

SkiStar

1 december 2011 - 24 april 2012

En riktig vinter

Trysilsäsongen

1 december 2011 - 28 april 2012

Vintersäsongen 2011-2012 befinner jag mig i Trysil för att jobba på Sindrestua. Lite kontrast från min vanliga vardag hemma i Götet. Önska mig lycka till!