Estelí

In and out, Honduras
tisdag 5 mars 2013 - Estelí, Nicaragua

In and out, Honduras Från San Pedro vid Lago Atitlan tog det 2 dagar för oss att ta oss till Bay Islands, Utila. Från Antigua över gränsen till Copan tog vi en shuttlebus där vi bara var 4 personer, jag och Fredrik och ett par från Holland som var väldigt trevliga! Vi spenderade en natt i

Tack och lov för clownen
lördag 28 april 2012 - Estelí, Nicaragua

Visst ska man vara försiktig när man reser och inte säga sina planer till alla. Men får man ett bra intryck av taxichauffören kommer denna person vara din bästa rådgivare. Mina sista dagar i Nicaragua har förutom två prov bestått av maratonresor. Besökte Masaya på onsdagen och Estelí

Elin Åström
Elbi i Nicaragua
Senast aktiv - från León, León, Nicaragua
Sista dagarna i Honduras
onsdag 21 mars 2012 - Estelí, Nicaragua

Efter en helt fantastisk vecka på Utila och Utila Cays tog vi båten tillbaka till fastlandet för att sedan ta en buss vidare mot sjön Yajoa som ligger i västra delen av landet. Vi hade bokat rum på ett hotell i en den lilla byn Los Naranjos som hade ett eget bryggeri och även serverade

San Nicolás y Estelí
lördag 19 november 2011 - Estelí, Nicaragua

Jag brukar sällan sola när jag är hemma i la Toscana men idag hade jag lust att lägga mig och sova en stund i solen. Så jag tog fram en handduk, riggade Manu Chaos sköna låt El Hoyo i lurarna och la mig i solen. Efter bara två minuter blev det helt mörkt på himlen och regnet öste ner.

Niklas Sandell
bondkatten i Nicaragua
Senast aktiv - från Guatemala City, Guatemala
Slutspurten
tisdag 17 maj 2011 - Estelí, Nicaragua

Nu är vi inne på upploppet. Tre veckor kvar idag. Längtan efter vänner, familj och vanlig tråkig vardagsmat gör sig påmind. Nästan två veckor har vi lagt här i Nicaragua och vi har verkligen gillat landet skarpt. Några beachdagar, fyra nätter på en vulkanö i en stor sjö,

Therese & Björn Walpe
Walpe i Min fantastiska kompis Herr Panda.
Senast aktiv - från Estelí, Nicaragua
Dagen som gud glömde - och kom ihåg igen
torsdag 5 maj 2011 - Estelí, Nicaragua

Dagen har spenderats i Miraflor, ett naturskyddsområde där intervjuer med kvinnor på landsbygden skulle göras. (de visade sig inte vara så svåra att targeta som jag anat) Dagen har varit så galen så det måste återges. Klockan ringde klockan 5 imorse, 6 gick bussen från busstationen, vi

Senast aktiv - från Estelí, Nicaragua
jag vill klappa en fluffig sköldpadda på en marshmellow....
onsdag 27 april 2011 - Estelí, Nicaragua

Nu är jag hemkommen från en dryg veckas härlig semester! Första målet var Granada, Nicaraguas äldsta stad (sen spanjorerna kom iaf) väldigt turistigt men också väldigt fint. Blev en del traskande, en tur med häst och vagn och på kvällen lite häng med folk från det hostel jag bodde

Sorry folks
måndag 18 april 2011 - Estelí, Nicaragua

Detta blir ett kort men informativt inlägg. Det har förekommit önskemål om bilder även på resdagboken och jag har gjort mitt yttersta för att försöka fixa detta (uppdaterat Java samt flera försök med den enkla uppladdningen) dock utan resultat. Det blir inga bilder på resdagboken.

Mer Nicaragua
onsdag 13 april 2011 - Estelí, Nicaragua

Hej igen! Nu har vi snart kommit igenom Nicaragua och besökt ön Ometepe och vandrat uppför Vulkanen Maderas (1300 meter).. vilket var JOBBIGT och väldigt lerigt!! Den första delen vandrades genom ett torrt och dammigt landskap med bananplantor och det var där vi fick en fin vy över den andra

Sabine Mührer
Sabine84 i América del Sur och lite till
Senast aktiv - från Visby, Gotlands län, Sverige
Solsidan
tisdag 12 april 2011 - Estelí, Nicaragua

Idag har jag varit på solsidan, (iofs är alla sidor solsidor här i Nica men ut mot León får solsidan en ny innebörd) Åkte iväg på en liten fälttripp med en kvinna som jobbar på Svalorna och min fantastiska (och dyra) tolk Ivania till en liten pueblito vid namn Telica en liten bit från

USA - KUBA - CENTRALAMERIKA

14 januari 2013 - 4 april 2013

Då var det dags igen, här kan ni läsa om ännu en av våra långresor :)

2 februari 2012 - 18 maj 2012

Dags att lära mig ett tredje språk och drömmen om spanska har funnits länge. Vart någonstans är bättre än i central- och latinamerika? Studerar spanska och latinamerika studier fram till Maj och sen..? Börjar i Nicaragua och saknar hembiljett så vi får se vart resan går vidare..

18 oktober 2011 - 16 december 2011

Voluntärpraktik hos kollegor i ett land långt borta, en massa spanska och antagligen två riktigt roliga månader!!! Hasta luego...

On my own in Nicaragua

31 mars 2011 - 19 maj 2011

7 veckor ska spenderas i Nicaragua för att samla in material till magisteruppsatsen i fred och utvecklingsstudier. Hoppas på att mitt alldeles egna äventyr kommer innebära intressanta möten, spännande utmaningar och fantastiska upplevelser!

América del Sur och lite till

8 februari 2011 - 24 maj 2011

Nya Zeeland, USA och Central- & Sydamerika

28 december 2011 - 5 juni 2012

Äntligen är alla biljetter till Nya Zeeland och hela vägen tillbaka till Sverige, via USA, Centralamerika och Sydamerika, bokade och betalda! På Nya Zeeland ska jag och Anders hyra husbil och se Sydön och självklart hälsa på gudmor och gudfar i Auckland. Sedan är tanken att vi ska flyga vidare till USA, västkusten, där vi ska spendera två veckor innan vi drar vidare till Centralamerika. Efter Centralamerika blir det Peru och Ecuador innan vi flyger vidare till New York. Vi avslutar resan med några dagar i Reykjavik innan vi flyger hem till Sverige och Stockholm.

Min fantastiska kompis Herr Panda.

28 november 2010 - 7 juni 2011

KAGGFP

6 april 2010 - 4 maj 2010

Nu är det snart dags för Kaggs fordonsgrabbar att dra till Nicaragua för att jobba på Jonas bilverkstad. Vi åker den 6/4 och släpar på vår lärare Magnus som skall vara med oss i Esteli men också jobba som gästlärare på en skola i San isidro

28 februari 2010 - 16 mars 2010

Under två veckor ska jag upptäcka Nicaragua, följ med mig och läs om mina upplevelser här.