Changunarayan

Nepal

Hej! Nu har vi varit i Nepal en vecka, och nu är det redan dags att åka hem! Klockan ringer 04.30 i morgon bitti och då ska vi åka till flygplatsen i Kathmandu för att flyga hem. Vi har bott i en stad som heter bhaktapur, som är en av tre gamla kungadömen i Kathmandu-dalen. Staden är

Karin Haraldsson
kah71 i Natur i Sydostasien
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Nu haender det grejer!
torsdag 28 oktober 2010 - Changunarayan, Central Development Region, Nepal

Hej igen! Först och främst får jag väl ta och tacka för den trevliga responsen jag fick efter den senaste pressläggningen, det värmer! Nu när det är gjort så är det dags för mig att motivera min något billiga rubrik, tagen ur närmsta reklamblad. Helt klart ett bevis på min

Trafken m m
söndag 24 oktober 2010 - Changunarayan, Central Development Region, Nepal

Hej igen! Fortfarande ingen ide att skicka bilder. Först lite om trafiken i Nepal: Man har i huvudsak vänstertrafik men denna huvudregel överges ffa av motorcyklar i högtrafik. Man är mycket modern och använder sällan blinkers. Med tanke på att trafiken är något odisciplinerad skulle man

, Hoo-de-la-di, hoo-de-la-di hoppsan vilken dag!

Nu ska jag begå kronologiskt mord, eller självmord, är inte riktigt säker där. Tidigare ikväll tog jag bussen hem från stan. Jag stod upp i en knökad liten buss. Efter ett tag kände jag hur mina vader var blöta. Blöta som i att någon kastat en sten i en pöl man står bredvid. Jag

Med kniven mot strupen. -Jo, det aer sant!
tisdag 28 september 2010 - Changunarayan, Central Development Region, Nepal

Fast det är inte lika dramatiskt som det låter, jag har varit och klippt mig. Det var den i mest särklass dramatiska klippsession jag varit med om, vilket kanske inte säger så mycket. Det började med att han klippte mig (mjukade upp mig), sedan började han helt omotiverat att spruta vatten

Elda getter
lördag 13 februari 2010 - Changunarayan, Central Development Region, Nepal

Chandra (cykelguiden) och jag tog en tur till Bhaktapur i fredags. En av de äldsta städerna i Nepal. Var huvudstad innan Katmandu. Det var helgdag och festival och dags att sätta eld på lite djur. Guiden på stället berättade om staden och seder och bruk bland hinduer och buddister. Man

Robin Magnusson
HRM i Indien
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
jg hittade en dator i Bhaktapur!
torsdag 21 januari 2010 - Changunarayan, Central Development Region, Nepal

Det känns som om jag har rest ganska mycket längre tid än 5 dagar och som att detta inlägg skulle kunna bli hur långt som helst, men jag känner redan nu att tangent bordet är för dåligt för det... Jag måste säga att jag redan har hunnit uppleva ganska mycket. Magsjuka, diare, kalla

Tillbaka i byn
söndag 17 januari 2010 - Changunarayan, Central Development Region, Nepal

Hej vanner! Tack for alla komentarer, ni gor mig glad! Vi har nu hunnit ga pa guidad tur i denna vackra stad! Manga vackra tempel och allt ser gammalt ut! Foton kommer, Emma, nar jag kommer hem! Kyla far jag pa natterna, sa det racker, Johan:) Pernilla jag minns inte angeln? Vi har rest med buss

Frida Molin
Indienfrida i Natur i sydasien
Senast aktiv - från Hjo, Västra Götalands län, Sverige
inte som hemma, alls!
onsdag 13 januari 2010 - Changunarayan, Central Development Region, Nepal

Hej! Jag ser genom fonstret manniskor pa vag till sina jobb. Dar finns tempel met vackra valbevarade stenskulpturer och fantastiska trasniderier. Husen ar nastan lika vackra! Allt ar gammalt och sa ser hela stden ut som jag bor mitt i. Min forsta dag har gjick jag pa promenad for att halla mig

Frida Molin
Indienfrida i Natur i sydasien
Senast aktiv - från Hjo, Västra Götalands län, Sverige
Karleksbetygelser...

Vi ar tillbaka i bhaktapur efter en trevlig vistelse i Chituan. Dar ligger en nationalpark som vi red in i pa elefant. Sag 5 noshorningar (som ar det man letar efter dar), varav tva som hade ett valdigt omt forspel. Inte nagot man vantar sig av dessa kolosser. Chituan var trevligt, lite som pa

Natur i Sydostasien

4 februari 2015 - 2 mars 2015

Vi åker på tur i Indien, Bangladesh och Nepal med Läs och Res. Många nationalparker, så vi hoppas få se många av djuren från djungelboken!

Vandring i Nepal

6 oktober 2010 - 27 oktober 2010

Läs och resresa med vandring i västra Helambu samt besök i Chitwan National Park.

Volontaer i Nepal

18 september 2010 - 11 december 2010

Är i Bhaktapur (Katmandu) under tolv veckor för att vara engelsklärare. Kommer även att göra en del resor inom landet.

Natur i sydasien

9 januari 2010 - 12 februari 2010

Natur och kultur

Nepal och Indien 2010

16 januari 2010 - 6 april 2010

Den 16/1 ungefär klockan 7 på morgonen kommer min resa att börja. Med en mellanlandning i London och en i New Dehli kommer jag förhppningsvis landa i Kathamandu den 17:e. Sex veckor kommer jag att tillbringa i Nepal på ett barnhem som volontärsarbetare, en upplevelse som jag ser mycket fram emot. Fortsätter sedan rean till Indien och Mumbai där mina kära vänner, Hanna, Sanna, Lovisa och Sandra vänats befinna sig och möta upp på mig (om allt går som det ska). Efter 5 veckors semester och tågluff på Indiens sydvästra kust kommer jag förmodligen att längta hem och tänkte då att den härliga sveska våren skulle få välkomna mig till Göteborg igen i början på april!

Indien

9 december 2009 - 15 februari 2010

En resa i södra Indien

Indien, nepal och Bangladesh

10 december 2009 - 10 januari 2010

En rundresa med Läs och res. Resväg: Delhi - Agra - Varanesi - Kolkata - Khulna - Bhaktapur. På vägen besöker vi fyra nationalparker och hoppas på att få bra fotoläge på en massa spännande djur.

10 oktober 2009 - 20 november 2009

Till Tansen, en by i Nepal. Vi skall arbeta och leva på sjukhusområdet med våra två barn Wilmer och Ivar.