Budva

Högt över Sveti Stafan
torsdag 30 augusti 2018 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Sista vandringsdagen! Jag hade gärna stannat en vecka till i detta fina land. Idag blev det ytterligare en bergsvandring. Planerade en bra tur i berget. Men faaaan, kartan var såpass gammal så leden var igenvuxen. Blev så irriterad. Har man planerat en rutt och den inte stämmer enligt kartan,

Budva Top Hills Spas
måndag 27 augusti 2018 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Budva Top Hills SpasVaknade idag utvilad och kände mig redo för en rejäl utmaning. Humöret är betydligt bättre idag än för några dagar sedan. Frukostbuffén var inte så god men åt det jag mest tyckte om. Planerade en tuff vandring idag så kalorier behövdes. Phu, vilken dag. Det blev 14

BUDVA till SVETI STEFAN
söndag 26 augusti 2018 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Gick upp kl. 06:00 i morse. Frukost serverades vid 07-tiden. Ingen go frukost men fick tvinga mig i lite kalorier innan resan till Budva. Inga bussar som gick, inte heller tåg från denna by.Jag blev tvungen att ta en taxi till Budvar och det blev ca 3.5 mil med bil och taxichauffören var riktigt

Första dagarna i Montenegro
onsdag 21 oktober 2015 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Måndagen var en rätt lugn dag, handlade frukost som intogs på balkongen med utsikt över Budva och havet. Sedan strosade vi runt och gjorde oss lite mer hemmastadda i Budva. Louise och Fredrik fixade med transport till Tirana och vi lokaliserade vår biluthyrningsfirma samt kollade in gamla

Emilia Emilsson
emiliaemilsson i Albanien och Montenegro i höst
Senast aktiv - från Vasa, Finland
Budva, Montenegro
lördag 18 juli 2015 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Vi hade bokat bussbiljett från Dubrovnik till Budva i Montenegro kl. 11:00. Det började bra och bussen var endast tre timmar försenad, så vi anlände till Budva först kl.18:00. Bör påpekas att sträckan endast var 150 km lång. När vi väl kom fram så tog vi taxi till vårt boende. Vi

Budva och Petrovic
måndag 25 maj 2015 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Balkan tour May 2015, Budva och Petrovic Idag vaknade vi till en klarblå himmel. Äntligen tänkte vi….. då vädergudarna här nere hittills bara varit på halvbra humör. 20 grader och en lätt bris från havet lovade gott.. Morgonen började med akrobatik i badkaret på högsta nivå, där de

Tara dalen och Montenegro
söndag 24 maj 2015 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Balkan tour May 2015, Tara Dalen och Budva Idag var det Mias födelsedag den 24 Maj och vi hade på kvällen innan förberett denna morgon med lite ägg , bananer, jordgubbar och färsk frukt. Klockan ringde sedan redan vid 6 på morgonen och vi andra pallrade oss upp för att laga lite banan kaka

Från Montenegro till Albanien
lördag 13 juli 2013 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Från Biogradska Gora körde vi ner mot Montenegros kust, även denna del av landet var vacker. Själva kusten var varm och turistisk. Vi åt lunch i Budva och tog en cache i gamla stan. På grund av värmen och mängden människor åkte vi vidare mot Albanien. En dryg halvtimme tog

Ramona Krafft
CRIMML i Europa 2013
Senast aktiv - från Nyköping, Södermanlands län, Sverige
Äventyr
fredag 17 augusti 2012 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Dagarna bara flyger fram och vi har bara en dag kvar i Budva. Vi har hunnit med en utflykt genom hela Montenegro och en tripp till Albanen samt lite slapp på stranden. I tisdags gick vi upp 05:30, borde vara förbjudet när man har semester!! Hoppade på bussen och började turen runt landet.

Jennie Lindeberg
Jennnnie i Montenegro & Kroatien
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Montenegro
måndag 13 augusti 2012 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Nu befinner vi oss i Montenegro. Resan hit var minst sagt dramatisk. Vi fick reda på att det var en skogsbrand någonstans på vägen men det skulle inte va nån fara. Så bussen begav sig av upp i berget och vid sidan av oss var det stup rakt ner och en fantastisk utsikt. Skillnaden mot ex Laos

Jennie Lindeberg
Jennnnie i Montenegro & Kroatien
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Vandringsresa i Montonegro

25 augusti 2018 - 25 augusti 2018

Ja, man behöver inte bara cykla :-). Dax för en vandringsresa vid Adriatiska havet. Så underbart ljuvliga bilder jag sett. Naturen ser underbar ut och därför valde jag att utföra en vandring i de vackra landet Montenegro.

Albanien och Montenegro i höst

16 oktober 2015 - 25 oktober 2015

En höstresa för att upptäcka några nya länder! Börjar i Tirana med omnejd innan vi upptäcker Montenegro.

Balkantour Maj 2015

22 maj 2015 - 31 maj 2015

En resa med familjen till Balkan där vi hyr bil i Split , Kroatien för att sedan ta oss in i Bosnien Hercegovina och upp till Sarajevo. färden går sedan vidare ner längs Tara dalen in i Montenegro, ner till Budva. Därefter följer Dubrovnik och till sist Split.

Sommarresan 2015

5 juli 2015 - 28 juli 2015

Europa 2013

20 juni 2013 - 30 juli 2013

BalkanBaluns

19 juni 2012 - 10 juli 2012

Mina vita flackar pa balkankartan ska antligen fa farg.

Montenegro & Kroatien

8 augusti 2012 - 25 augusti 2012

Montenegro har länge funnits högt upp på min "att se" lista och äntligen =) Vi flyger till Dubrovnik, spenderar några nätter där för att sen bege oss söder ut.

Tågluff - Europa

12 juni 2011 - 12 juli 2011

Under en månad kommer vi tågluffa i Europa. Om planen håller kommer vi, utan att stressa, hinna med att besöka 16 länder men vi får så hur det blir med det :) Vi kommer dela med oss av en del av våra upplevelser här för den som är intresserad.

Rosa Bussarna i Öst-Europa

11 juni 2011 - 9 juli 2011

Med Rosa Bussarna i 12 länder på 4 veckor

Tågluff i Europa

1 september 2010 - 30 september 2010

Start i Köpenhamn. Sedan nattåg till München. Then I don't know.