Grand Casablanca

Tjoba gänget!
söndag 18 juni 2017 - Casablanca, Grand Casablanca, Marocko

Hello alla glada sommarfirare!18 juni redan, hej och hå. Tiden går fort och jag har inte prioriterat den här lilla bloggen så mycket... Men tänkte att jag skriver lite då och då i alla fall, så länge det känns kul!För den som undrar så är jag nu i Marocko igen, hos min lilla Mehdi! :)

Tjoba gänget!
söndag 18 juni 2017 - Casablanca, Grand Casablanca, Marocko

Hundvalpar, barn, syster och sol!
söndag 7 maj 2017 - Casablanca, Grand Casablanca, Marocko

Tjenamors gänget!Igår var jag hos Lina och Samir i Dar Bouazza. Det är så mysigt där! Nu har deras lilla valp Byron fått flytta in också. Han är en 8-veckors-schäfervalp. Jag försöker ladda upp bilder men den här bloggportalen är extremt dålig. Mitt senaste inlägg försvann just, och

Onsdag eftermiddag i Casa
onsdag 26 april 2017 - Casablanca, Grand Casablanca, Marocko

Hello! Hoppas ni mår bra! Bilden ovan är från förra veckan, när jag hade superbesök från Umeå/Östersund! Julia, Anton och Hanna från läkarklassen (som varken jag eller Anton är kvar i.., men vänskapen håller i sig) var här på sitt påsklov :) Underbart!Idag är det onsdag. Mitt i

En vanlig kväll i Marocko
måndag 24 april 2017 - Casablanca, Grand Casablanca, Marocko

Hej kära vänner och familj!När jag åkte till Marocko var det några vänner som föreslog att jag skulle återuppta resdagboken så att ni där hemma kunde få följa med på min resa. Den här idén har legat och pyrt i bakhuvudet och det är inte förrän nu som jag känner för att skriva om

Casablanca
onsdag 6 november 2013 - Casablanca, Grand Casablanca, Marocko

Vaknade med träningsvärk överallt utom i magen….. Så går det när man tror att man fortfarande har muskler som varit borta ett bra tag, men för att se det positiva i det hela så har jag ju använt dem nu. Vi hade lagt till i Casablanca sju på morgonen så frukosten intogs med utsikt över

Nilla Heinsvig
nilla_hei i Kryssning Från Barcelona
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Till havs
tisdag 5 november 2013 - Casablanca, Grand Casablanca, Marocko

Tisdag 5 november Vaknade tidigt, snabb dusch o sedan frukost. Valde Windows igen, för det är som att sitta på en restaurang. Man väljer från menyn och har en uppmärksam kypare vid sin sida hela tiden- känns lite lyxigt. De andra två frukostställena är den ena som en kafeteria och den

Nilla Heinsvig
nilla_hei i Kryssning Från Barcelona
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
börjar närma sig slutet...
lördag 23 mars 2013 - Casablanca, Grand Casablanca, Marocko

Hej hej, Nu är gruppresan slut och nu följer 3 dagar på egna strövtåg. Men jag kan börja där jag slutade, i torsdags hade vi avslutningsmiddag på en Marockansk restaurang och där hade vi redan fått välja mat. För min del vart det lamkebab spätt och efterätt Creme Caramel. Det var

Daniel Majd
mr majd i Marocko!
Senast aktiv - från Elmshorn, Schleswig-Holstein, Tyskland
äntligen fungerar resdagboken...
torsdag 21 mars 2013 - Casablanca, Grand Casablanca, Marocko

Hej igen, Det var några dagar sen sist då resdagboken inte har fungerat som den ska. Vi kan börja med tisdagen som var ganska odramatisk. Vi åkte från Safi direkt till Casablanca med vårat tåg. Efter incheckning åkte ca 15 av oss från gruppen till Rabat för att åka ordinarie tåg. Där

Daniel Majd
mr majd i Marocko!
Senast aktiv - från Elmshorn, Schleswig-Holstein, Tyskland
Lova i Afrika / Casablanca, Marocko

19 januari 2017 - 31 maj 2017

Kryssning Från Barcelona

3 november 2013 - 15 november 2013

Kryssning från Barcelona, Casablanca, Madeira, Lanzarote, Malaga och åter Barcelona med Norweigan

Marocko!

16 mars 2013 - 26 mars 2013

Fösta besöket på den afrikanska kontinenten blir i Marocko. Ska väll titta lita sevärdheter och utforska järnvägen här.

resan:D

1 mars 2013 - 17 mars 2013

Jag ska ut och resa till lite olika ställen t.ex. New York, marocko och danmark.

Stockholm-Dakar

16 november 2011 - 9 december 2011

Spanien-Marocko

9 juli 2011 - 23 juli 2011

En planerad impulsresa. Lite äventyr, lite bad och lite av varje :)

Marocko - Vandring i Atlasbergen

24 mars 2011 - 3 april 2011

VANDRING I ATLASBERGEN med Temaresor Utöver besök i Casablanca, Marrakech, Taroudant och Ait Ben-Haddou, kommer vi att vandra utefter berberbefolkningens egna stigar intill de Höga Atlas bergens snöklädda toppar och i den grönskande Ourika dalgången, besöka ökenartade miljöer och gästfria berberbyar.

Kryssning från Barcelona

15 mars 2011 - 26 mars 2011

Nu skall vi ut och kryssa igen med MSC Cruises och fira vårt silverbröllop. Det skall bli nice, med Casablanca, Teneriffa, Madeira, Rom, Genua, Malaga och Barcelona. Skönt att starta våren med värme och sol. Det blir lite kontrast mot förra resan med snökaos i New York.

Spain&Marocco2010

21 augusti 2010 - 8 september 2010

Burkina Faso&Ghana -10

19 januari 2010 - 4 april 2010

Återresa till Ouagadougou i Burkina Faso för att träffa min flickvän Aliza, hennes familj och andra trevliga Burkinabes. Det blev en hel del familjeliv, en två veckors resa med Aliza i Ghana, samt mot slutet samboliv med Aliza.