Negeri Sembilan

Admiral marina
måndag 3 november 2014 - Village Court, Port Dickson, Negeri Sembilan, Malaysia

2014-11-02 Äntligen! Vi har inte varit så aktiva på resedagboken på länge men är nu tillbaka i Malaysia efter nästan 1 år hemma. Vistelsen hemma blev inte vad vi trodde, hinna i lugn o ro träffa familjen, umgås och även bättra på vårt dåliga farförälderssamvete, sitta barnvakt och

Sy Marieke Iii
MariekeIII i Världsomsegling
Senast aktiv - från Hörby, Skåne län, Sverige
Malaysia
onsdag 6 november 2013 - Village Court, Port Dickson, Negeri Sembilan, Malaysia

Hej och hallå! Vi har upplevt några riktigt dåliga dagar i Malaysia. Första natten i KL så hamnade vi på ett riktigt snuskigt och mögligt ställe. Snuskiga gator och en luffare som förföljde oss! Eftersom att vi inte riktigt hade listat ut hur Malaysia fungerade, så bokade vi in oss två

Patrik Asplund
SerPat i Asientripp
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Oväntat besök
tisdag 22 januari 2013 - Village Court, Port Dickson, Negeri Sembilan, Malaysia

Hej igen! [i](Skrev detta igår men lägger upp det idag)[/i] Här är vi och uppdaterar igen! Gissa vem av oss? En hästintresserad, glad tjej som gillar julmat. Precis, Sandra här. (Ida gillar inte hästar, hon är ofta butter och är inte överförtjust i julmat...) Och uppenbarligen inte att

Sandra Pålsson
finn2fel i thailandmalaysiaborneobali
Senast aktiv - från Denpasar, Bali, Indonesien
Äntligen en dag på stranden! E va vi hade sagt om inte....
söndag 7 oktober 2012 - Village Court, Port Dickson, Negeri Sembilan, Malaysia

Vi har hunnit med att spana runt ordentlig i staden, tittat på det underbart vackra vattenspelet som finns utanför twintowers och varit nästan 400m över staden i utkikstornet. Bråkat med en chaufför som försökte lura oss på mycket pengar och varit på zoot som jag antagligen kommer

Singapore-Malaysia-Bali 2012
fredag 10 februari 2012 - Village Court, Port Dickson, Negeri Sembilan, Malaysia

Åter en dag i lättjans tecken stranden poolen 33 grader går inte att trampa i sanden efter kl ett. Våran sista dag här så vi har packat väskorna och gör oss klara för att åka till Kuala Lumpur. Bettan har abstinens ingen shopping på sex dagar men detta tar hon i K.L. Vi ska bo på samma

Singapore-Malaysia-Bali
torsdag 9 februari 2012 - Village Court, Port Dickson, Negeri Sembilan, Malaysia

Idag var det en dag på stranden fram till kl två sedan fick vi uppsöka skuggan vid poolen en lunsch och slappa på rummet innan vi gick ner till det Belgiska paret som är på jorden runt segling inte alltför stor båt Bavaria 42 men mycket elektronik. De hade enormt mycke att berätta.

onsdag 8 februari 2012 - Village Court, Port Dickson, Negeri Sembilan, Malaysia

Åter en dag på stranden. 33grader i luften t.o.m. vi uppsökte skuggan mitt på dagen. Ätit i skuggan vid poolen nu ska vi strax gå ner för att titta på solnedgången. Såg hu ca 20-30 st drog ut ett nät i en stor båge alla hjälpte till för att sedan dra in allt till stranden. Fick de

tisdag 7 februari 2012 - Village Court, Port Dickson, Negeri Sembilan, Malaysia

Idag startade vi vid stranden det kom en regnskur mitt på dagen så vi beslöt oss för en tur till Port Dickson för att handla lite att ha på kvällarna. Bestämde oss för att åka lokalbussen väntar i fyrtio min vid busshållplatsen. Bussen var så låg inne i så jag kunde inte stå rak i

Sinapore-Malaysia-Bali 2012
måndag 6 februari 2012 - Village Court, Port Dickson, Negeri Sembilan, Malaysia

Idag har vi slappat vid stranden halva dagen, åt en lunch vidare till skuggan och poolen nu blir det strax utgång igen. Det är olika med beläggning på hotellen. På Tioman var det så lite folk så dom dukade inte upp frukostbuffen utan serverade oss vid bordet medan vi i morse stod i kö för

söndag 5 februari 2012 - Village Court, Port Dickson, Negeri Sembilan, Malaysia

Nu är vi framme vid Port Dickson på Malaysias syd/väst kust Ett kanonhotel lite avsides för shopping men nära strand och bad. Det är smällar man får ta tycker det är ``tråkigt` Det blev en taxitur på ca 30 mil från Johor Bahru och hit kostade lika mycket som Kungäv - Göteborg tor med

Asientripp

9 oktober 2013 - 18 december 2013

thailandmalaysiaborneobali

29 december 2012 - 4 mars 2013

För familj och vänner som vill följa vår resa i Sydostasien. Vi kommer att besöka Thailand, Malaysia och Indonesien under nio veckors tid.

Flytten till Bali

1 oktober 2012 - 7 augusti 2013

Planen är att flytta till Gili Trawangan och bygga hus där. Niklas ska jobba som dykinstruktör och jag inom service. Planen är att få leva ett gött liv utan vardagens stress. Hur länge vi blir borta vet vi inte. Planen är att stanna så länge som vi själva vill det, kanske för alltid?! :)

Singapore-Malysia-Bali 2012

28 januari 2012 - 25 februari 2012

Köpt flygbiljetter Göteborg-Singapore-Kuala lumpur-Denpasar Nu börjar vi letande efter boende. Har ni tips så tar vi gärna emot dessa.

Malaysia 2011-12

7 september 2011 - 15 juni 2012

En enkel biljett till andra sidan jorden

Backpacking i sydostasien

10 augusti 2011 - 1 december 2011

Aeroplane to Bali and then backpacking to China

Malaysia by cykel & Formula one

26 mars 2011 - 19 april 2011

Min broder Kenth och jag ska cykla genom Malaysia fran Thailandska gransen till Singapore ca: 90 mil och resans hojdpunkt blir Formel 1 loppet i Kuala Lumpur.

Malaysia_Thailand_Singapore

8 oktober 2010 - 10 november 2010

Luleå-Sthlm-Qatar-Kuala Lumpur. Vi utgår från Malaysia, Kuala Lumpur och sedan tar vi resan som den kommer med planerade stopp i Langkawi och Singapore. Spontant värre :-)

Asien2010

31 oktober 2010 - 25 april 2011

Resan börjar i Singapore och sedan bär det av norrut till Malaysia ung 1 mån. Efter det blir det Thailand i 2 mån och till sist ska vi resa runt i Kambodja,Vietnam och Laos.