Antsirabe

Smådjur och storstad.
torsdag 12 februari 2015 - Antananarivo, Antsirabe, Madagaskar

10/2. Mycket tidig start eftersom vi har en lång resdag framför oss. Efter ett par timmars bilfärd besökte vi en mindre naturpark. Där hittade vi lemurart nr 8 (för vår del), mycket vacker, vit/brun/röd med tjock päls. Med mangofrukter lockades en hel familj fram. Leo klappade en i

Första mötet med Lemurer
onsdag 11 februari 2015 - Antananarivo, Antsirabe, Madagaskar

9/2.Förmiddagsvandring med lokalguide, Monica, i regnskogen. Målet var att få se Indri Indri, den största lemuren. Ganska snart fick vi höra deras revirvrål, de kommunicerar med varandra på upp till 2 km avstånd. Med speciella ljud/lockrop kunde Monica ”få kontakt” och visade oss till

I Madagaskar.
tisdag 10 februari 2015 - Antananarivo, Antsirabe, Madagaskar

8/2. Lämnade Reunion i regnväder, landade strax efter lunch i Antananarivo i soligt och varmt väder. Febermätning, passkontroll och visum gick smidigt. Vi möttes av vår chaufför/guide, Girslan. Hans stora Hyundai rymmer väl oss två, som är hela gruppen. Vi körde genom huvudstaden och

Antanamazaotra
torsdag 30 oktober 2014 - Antananarivo, Antsirabe, Madagaskar

Djungeln, ren luft, grönt, vakna till djungelns ljud, härligt! Vi bor i bungalows, svalt och skönt på natten och inga myggor, det var det gott om i stan och dessutom var det väldigt varmt på rummet. Vi hör lemurerna skrik ända hit, djungeln ligger ju alldeles intill. Här på Madagaskar är

Anna Konda
anna_konda i Madagaskar
Senast aktiv - från Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Antananarivo
onsdag 22 oktober 2014 - Antananarivo, Antsirabe, Madagaskar

Så var det dags igen för en ny resa. Denna gång är det en riktig naturresa i tre veckor med Läs och Res till Madagaskar. Vi ska främst vara i den del där djungeln fortfarande finns kvar och vi hoppas att få se många djur och fåglar som inte finns någon annan stans på jorden. Madagaskar

Anna Konda
anna_konda i Madagaskar
Senast aktiv - från Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
fortfarande i Afrika ;)
fredag 21 februari 2014 - Antsirabe, Madagaskar

Hej! Jahapp vi är ju fortfarande på den afrikanska kontinenten. . Kom till flygplatsen imorse kl 9, planet skulle gå 11.. Men det hade redan gått kl 7 idag bara för att de kände för det. . T.I.A :D this is Africa Nåväl vårt resebolag ändrade om i vår resplan så vi börjar med bilfärd

lemurer ♥
torsdag 20 februari 2014 - Antananarivo, Antsirabe, Madagaskar

Nu har vi varit i regnskogen och sett flera olika lemurer! Även träffat lite halvtama lemurer som vi matat och som klättrat på oss :) ett tag hade jag en på varje axel och en på huvudet som höll i sig i min hårknut!! Sååå söta! Vi har även sett geckos kameleonter ödlor grodor

Hej!
måndag 17 februari 2014 - Antananarivo, Antsirabe, Madagaskar

Nu är vi på Madagascar i huvudstaden Antananarivo. Allt är bra här, trevlig guide och trevlig men fattig stad. Det är svårt att beskriva människorna här, de är en blandning av asiatiska afrikanska arabiska drag.. Lite reserverade men trevliga. Imorgon åker vi till regnskogen för att

Om musik
torsdag 5 december 2013 - Antananarivo, Antsirabe, Madagaskar

Jag tycker om musik. Jag tycker om rytm. Jag TYCKER om musik. Jag drunknar i förmycket. Den här resan hade varit utan musik, om det inte vore för L. När vi åkt bil har radio aldrig varit på, bara lite musik några minuter en gång. Pop, amerikansk pop. På de ställen vi har bott har det

Birgitta Axelsson
blax i Höst 2013
Senast aktiv - från Centralgatan 9, Nynäshamn, Stockholms län, Sverige
Nu stämmer det!
onsdag 4 december 2013 - Antananarivo, Antsirabe, Madagaskar

Minsann! Äntligen stämmer Resdagboken med verkligheten. Den har envisats hela tiden med att jag varit i huvudstaden, fast jag bevisligen befunnit mig hundra mil härifrån. Vi kom hit, vi har passerat här på väg från sydost till nordost och nu är cirkeln sluten. Våra två sista

Birgitta Axelsson
blax i Höst 2013
Senast aktiv - från Centralgatan 9, Nynäshamn, Stockholms län, Sverige
Öriken i Indiska Oceanen

6 januari 2015 - 16 mars 2015

Madagaskar

19 oktober 2014 - 9 november 2014

En resa i Madagaskars djungler för att upptäcka öns unika natur och djurliv.

Afrika 2014

6 januari 2014 - 5 mars 2014

Rwanda, Uganda, Kenya, Tanzania, Madagaskar, Etiopien

Madagaskar & Mauritius

30 september 2013 - 19 oktober 2013

En resa till lemurernas land!

Höst 2013

1 september 2013 - 10 december 2013

Efter en underbar sensommar i augusti vaknar vi den första september av att utemöblerna blåser omkull på altanen. Vinden virvlar runt gula löv och det går vita gäss på havet. Dags att påbörja hösten!

Madagaskar + Sainte Marie

18 oktober 2012 - 9 november 2012

Hej Allihopa ! Vi flyger till Paris och byter plan och flygplats. Flyger sedan till Tanzania och vidare till Antanarivo Madagaskars huvudstad. Vi sover där en natt och sedan åker vi österut mot regnskogen i en vecka (olika ställen varje dag) 3 nationalparker på vägen. Båt över till Sainte Marie En vecka på Isle au nattes en liten paradis ö söder om Sainte Marie. Sista veckan har vi inte bokat alls, vi får se. Inte ens flyg tillbaka till Antanarivo. Hälsningar Hasse Carola och Viktor

Paris&Madagascar 2012

2 september 2012 - 5 oktober 2012

Madagaskar 2012

6 juni 2012 - 22 juni 2012

Afrikaresan

16 april 2012 - 30 maj 2012

Nu åker vi ut i världen igen! Afrikas mitt står på biljetten! Häng på!!!

Madagaskar

6 november 2011 - 2 december 2011

Läs och resresa. Resebeskrivningen i Läs och Reskatalogen, som aldrig brukar överdriva, ger vid handen att detta verkar vara en oerhört spännande och omväxlande resa med både mycket kultur och natur. Enligt beskrivningen av landet som kung Abdrianampoinimerindrinandriantsimitoviaminandriampanjaka enade vid sekelskiftet 1700 -1800 är det mycket annorlunda än alla tidigare länder som vi rest till med Läs och Res. Vi hoppas att senare kunna berätta lite om ffa kulturen. Ha det bra i Novembersverige. Ingalasse