Sverige i all ära, men jag vill ut o se mer av världen! =)
hemstad Örebro, Örebro län, Sverige
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Dag 14 - Sista dagen
onsdag 18 maj 2011 - Budapest, Ungern

Sista dagen på semestern, men flyget hem går först på eftermiddagen så vi har ändå mycket tid att se det vi inte hunnit se. Vi traskar ner till centrum rätt tidigt, och tar det vi har kvar på vår 24-timmars hop-on-hop-off biljett, den lilla bussturen, som bla tar oss upp till citadellen

Dag 13 - Budapest
tisdag 17 maj 2011 - Budapest, Ungern

Jaha, då var det dags för den stora tursitdagen i Budapest! Vi tog taxi en bit ner mot centrum, men chaufförens dåliga engelska (världens mest talade språk, fick vi lära oss av en transferchaufför i Rumänien) tog oss inte helt rätt. Men till vattnet kom vi, och till broarna. Vi traskade

Dag 12 - Farväl Rumänien
måndag 16 maj 2011 - Cluj-Napoca, Rumänien

Vårt flyg går först på eftermiddagen, så efter frukost ställer vi in våra väskor i hotellets bagagerum för att bege oss ner på stan en sväng. Vi hade väl inte tänkt gå till centrum egentligen, men vi gick runt lite o kollade på saker vi sett från bilen när vi åkte till hotellet,

Dag 11 - Cluj-Napoca
söndag 15 maj 2011 - Cluj-Napoca, Rumänien

Idag är det sista dagen med Alastair som sällskap. Senare denna dag ska vi byta hotell eftersom flyget hade gjort om sina tider och vi fick en extra dag i Cluj, och då hade vi och Alastair bokat olika hotell. Vi börjar dagen rätt tidigt och är vid Clujs botaniska trädgård redan före 10.

Dag 10 - Lippizzanerstuteri
lördag 14 maj 2011 - Sibiu, Rumänien

Det var dags att lämna det vackra Sighisoara för att bege sig till ytterligare en vacker stad - nämligen Sibiu. Men innan dess ett besök på ett Lippizzanerstuteri i närheten. Och oj vilka hästar dom hade! Härifrån köper de hästar till Österrike. Efter stuteriet åker vi till Sibiu, en

Dag 9 - Sighisoara
fredag 13 maj 2011 - Sighișoara, Mureș, Rumänien

Ridandet var över, och nu var det dags att bege sig tillbaka till civilisationen igen. Vi blev hämtade vid guesthouset för att åka vidare till Sighisoara, ungefär halvvägas där stannade vi för att byta chaufför från transferchauffören till får nya guide som även han hette Shoni om jag

Dag 8 - Sista riddagen
torsdag 12 maj 2011 - Lunca Bradului, Mureș, Rumänien

Dagen innan blev det ytterligare en natt på hotel castle dracula. Vi bad då om att få ett annat rum, en natt till i röken gick bara inte. Blev en ganska lugn kväll, vi började alla bli rätt trötta. Sista dagen började med den strålande sol som vi nu hade haft ett par dagar. Vi skulle

Dag 7 - Snö i bergen
onsdag 11 maj 2011 - Lunca Bradului, Mureș, Rumänien

Nästa morgon var det dags att lämna Borgo-passet o bege oss vidare. Agneta försöker få rent sina chaps innan ridturen ska börja, men råkar ha sönder dragkedjan på dom isätllet. Vad göra? Hon frågar Mario om han har några extra som hon kan låna, det hade han inte men han sa att han

Dag 6 - Blixt och dunder!
tisdag 10 maj 2011 - Lunca Bradului, Mureș, Rumänien

Färden fortsatte, och efter ett tag kom vi fram till ett ställe med en brunn, där vi stannade till en liten stund. Relu gick till brunnen o fixade lite vatten åt oss att dricka, det var mineralvatten direkt från marken. Bubbelvatten från en brunn! Helt fantastiskt, och gott! Jag som inte ens

Dag 5 - Till sjön!
måndag 9 maj 2011 - Lunca Bradului, Mureș, Rumänien

Tillbaka till skogshuggarkojan, och därifrån ska vi ge oss vidare in i bergen och ta oss först till en liten sjö och sedan vid en större där vi ska sova på ett guesthouse. Idag börjar klättringen på riktigt. Högt högt ska vi, och brant som tusan är det. Läskigt tycker jag som inte

Drömmen om USA!

23 april 2012 - 21 maj 2012

3 veckors roadtrip i västra USA, + 1 vecka med ridning på en ranch! =)

Auschwitz, Polen

21 mars 2011 - 25 mars 2011

Studieresa med LO innehållande kurserna OM FRÄMLINGSFIENTLIGHET och GLOBAL RÄTTVISA

Transylvanien!! =)

5 maj 2011 - 17 maj 2011

Ridresa i Draculas hemtrakter, ska bli så späånnande! =) Kommer även att stanna till i Budapest på hemvägen.

Ridresa på Irland!

20 maj 2010 - 30 maj 2010

Jag och Agneta åker till Irland på ridsemester. Vi ska även göra Dublin under ett par dagar, och lära oss surfa i Bundoran.

Oslo

13 augusti 2009 - 19 augusti 2009

Besöker Isbjörn i Norge för att hitta på massa roligheter.

Sweden Rock + Roadtrip

3 juni 2009 - 9 juni 2009

Vi drar söder ut för att gå på festival och se bland annat ZZ Top och Twisted Sisters, samt se lite av södra Sverige.

Gotland! =)

2 augusti 2008 - 8 augusti 2008

Camping på Gotland med ett gäng vänner, massa kul ska det bli! =)

Sommarens Islandsresa

24 juli 2008 - 1 augusti 2008

En vecka på Island, med planer att hinna så mycket skoj som bara går! =)

Semester på Island

31 maj 2007 - 13 juni 2007

Jag ska äntligen åka tillbaka till Island, hälsa på (och bo hos) Audbjörg (aka Isbjörn), parta, turista och hitta på så mycket skoj som bara går på den underbara sago-ön! =)

Sommarjobb på Island

9 maj 2006 - 18 september 2006

Ska sommarjobba med att plocka tomater och persilja i ett växthus i byn Laugarás.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Cecilia uppdaterar sin resa