Antligen pa resande fot
onsdag 2 juli 2008 - Qingdao, Shandong, Kina

Nihao! Nu har vi efter manga om och men tagit oss till kuststaden Qingdao. Resan hit visade sig bli mer spannande an vad vi hoppats pa...Hard seat var vad det utgav sig for att vara...namligen HARD, men att det aven ingick en halv kvadratmeters utrymme och en hel familj med kineser som aven dom

Hao jiu bu jian (long time no see)
onsdag 28 maj 2008 - Shanghai, Kina

Här I Shanghai har det sedan sist som vanligt hänt allt och ingenting. På ett sätt har vi kommit in i vardagslunken men allt som oftast påminns man om det konstiga landet som vi befinner oss i. Allt som för oss är självklart ifrågasätts, bara en sån enkel sak som hur man kokar potatis

Bajs, djur i bur, vackra trädgårdar och oklara definitioner
torsdag 15 maj 2008 - Shanghai, Kina

Nihao! Med den titeln är det svårt att veta vart man ska börja… Saken är att det egentligen inte finns någon början allt är i en enda stor mix av intryck. Förra helgen spenderade vi en dag full av skräckblandad förtjusning i Suzhou som är känt för sina fina trädgårdar och ligger

Annas inlägg...från och med nu gemensam resdagbok!
torsdag 24 april 2008 - Shanghai, Kina

dui dui, bara att nicka å le Nihao Pengyoumen! Nu har jag äntligen installerat mig i vår lilla nätta 140 kvadratmeters lägenhet med takterass...erkänner att livet känns ganska bra. men ja kan oxå erkänna att lägenheten hade kunnat va ett fall för filmteamet i "Rent hus", hade nog inte

På plats i Shanghai...
tisdag 22 april 2008 - Shanghai, Kina

Nihao! Då var man här...äntligen efter att ha räknat ner i ett och ett halvt år nu:) Resan gick bra och när vi väl kommit till Shangahi tog våra "kinesiska föräldrar" hand om oss! De har fixat allt! Hämtade oss på flygplatsen, visade lägenheten, bjöd på mat och en massa mer...och de

Going mingding...

19 april 2008 - 15 augusti 2008

Syftet är att plugga kinesiska å förbättra de kunskaperna som en gång fanns i Shanghai med hela klassen innan Anna å Eva (Yiwa) blir stamgäster på Kinas tåg å gör en rejäl rundtur i det oändliga landet... sen vad som verkligen kommer att hända är högst oklart då mottot är hakuna matata!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Eva uppdaterar sin resa