För ett år sendan kom jag, min växande mage och min kära Olle, den blivande pappa hem till Sverige. Då avslutade vi våran spanien resa för att flytta till Gävle, nu har vi bott här i snart ett år. I mars så föddes våran underbara son, Anton. Nu åker vi 3 på ca 3 veckors semester till La vinuela, och de andra favorit ställena i södra Spanien.
hemstad Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Senast aktiv - från Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Resan e slut, vi vill lägga till några detaljer....
fredag 22 december 2006 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Tänkte lägga till lite dagbokskriveri även fast vi kommit hem till Sverige igen. När man tittar på semesterbilderna nu så känns det som det var så länge sen och så avlägset. Men det var illafall underbart att vara i Spanien. De senaste bilderna vi laggt till är ifrån våran Granada

Imorgon...
söndag 26 november 2006 - Málaga, Andalusien, Spanien

hej! Oj, oj, vad det känns spännande, har nog lite resfeber och fjärilar i magen, för imorgon ska vi åka till Granada! Våran lilla hjärte stad...;) Planen är att vi allihopa åker m bil till Almunecar och tar en titt där, sen hoppar jag, Anton och Olle på bussen upp till Granada, iiii,

hej!
torsdag 23 november 2006 - Málaga, Andalusien, Spanien

hejsna på er! Nu är vi i Spanien igen, det blev en resa hit snabbare än vad vi hade trott. En av anledningarna till att vi åkte just nu var för att vi hade ett skadestånd i form av lite pengar att hämta ut. Och de kunnde endast hämtas ut av mig personligen. Och det var ju bra, för då var

hej då...
torsdag 13 oktober 2005 - Málaga, Andalusien, Spanien

Hej, nu e det dax att säga hej då.... Klockan är 11 på kvällen, onsdagen den 12 oktober, Spaniens nationaldag, dagen innan Olles och min hemresa. Imorgon bitti sätter vi oss på planet för att åka ifrån Spanien, hem till Sverige. Vi har nu vistats i Spanien i ca 7 månader men hållit på

Ta da, värsta häftigt va!
torsdag 22 september 2005 - Granada, Andalusien, Spanien

Tjolhopp på er kära familj och vänner där hemma! Hoppas ni mår bra och att hösten är er till nöje! Själva så är jag och min kära fästman här i Granada, staden som vi blev så förälskade i när vi första gången besökte den tillsmmans i våras, dudunk, dudunk mitt hjärta hoppa

om en vecka, hemma...
måndag 18 juli 2005 - Granada, Andalusien, Spanien

...mmm låter så härligt, att få komma hem, mmm sverige, kära fosterland...snart ses vi och alla underbara människor som finns där i form av vänner och familj, jag saknar er... Nu har vi en vecka kvar, nästa måndag sätter vi oss på planet... Nu ska vi fixa klart en del saker, kolla

pust...
tisdag 5 juli 2005 - Granada, Andalusien, Spanien

...nu har vi lagt ännu en pusselbit på plats...:) Idag har vi fått oss en lägenhet som vi vill ha, att hyra alltså. Allt känns jätte bra, och vi lyckades förhandla oss till 3 månaders uppsägnings tid, först ville mäklaren inte det men sen tyckte ägarinnan att det var bra oxå, så

Sakta men säkert...
söndag 3 juli 2005 - Granada, Andalusien, Spanien

hej alla sommriga svenskar! Hoppas ni har det bra där hemma i Sverige. Nu har jag och Olle 3 veckor kvar till semestern i Sverige. 3 veckor på oss att lägga pusselbitarna på plats... Förra veckan tittade vi på flera lägenheter, vi har hittar en vi vill ha, men vi är osäkra på om vi

heliga regn...
tisdag 28 juni 2005 - Granada, Andalusien, Spanien

Dripp, dropp..... det började med att under måndagen var det kvavt och tryckande i luften, det blåste mycket och sen på eftermiddagen blev det alldeles mörkt och sen kom rengnet...jag stod på balkongen och njöt...sedan kom det några små skurar under kvällen och natten, luften blev frisk

Glad midsommar!
lördag 25 juni 2005 - Granada, Andalusien, Spanien

hejsan hopp! Om varan spanska midsommarafton var glad vet jag inte men allt kanns lite battre just nu. Jag har hunnit stalla om mig lite vid varat nya boende och vant mig vid damm, smuts, kackelackor, gammla sopor som rutnat och nar man lyfter pa pasen sa kralar en larv dar under, har stalla in

Vi 3 på spanien äventyr!

18 november 2006 - 7 december 2006

Den lilla familjen Ericsson/Aronsson ger sig ut på äventyr till Spanien. Vi lämnar det grå november sverige för 3 veckors sol och semester i södra spanien. Det var ungefär ett år sen vi var här sist, en hel del har hänt.Den här gången när vi åker till Spanien är vi en mamma och pappa och en bebis pojke. Vi bor mestadels hos farfar Börje och farmor Lena i La Viñuela. Vi planerar oxå att besöka Almuñécar och Granada.

Spanien

15 februari 2005 - 13 oktober 2005

Först 2 veckors semester på landet, sen ska vi försöka hitta ett eget liv här, ett ställe att bo på, och någon ting att syssla m på dagarna. Vi vill lära oss spanska, kanske pluggar vi, söker jobb eller flyttar in i nån lägenhet. Nån flygbiljett hem har vi inte, vi får se hur länge vi stannar....

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofia uppdaterar sin resa