Dag 34 - Hemresan
fredag 10 januari 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Fredag 10/1Efter 3 timmars sömn ringde klockan 04. Restaurangen hade packat med var sitt kokt ägg och oätlig macka. Fick inte ner en bit. Resan ut till flygplatsen gick snabbt till allas förvåning. Kön för att ens komma in på flygplatsen ringlade lång, det hade tagit minst en timme att ens

Dag 33 - Manilla
torsdag 9 januari 2020 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Torsdag 9/1Haft riktigt ont i ryggen inatt, helt säkert hänger det ihop med det myckna vandrandet igår. Hälen ska vi inte ens prata om. Köpte svindyr tejp för att kunna tejpa foten, annars hade jag inte kunnat gå alls.Planen för dagen var att ta sig till den kinesiska begravningsplatsen

Dag 32 - Manilla
onsdag 8 januari 2020 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Onsdag 8/1Hotellet har ett perfekt läge och är kanon på alla sätt men frukosten var ingen hit - om man inte är Filipino. Bestämde oss för att börja på National museum men taxin tog oss till fel museum vilket vi insåg när det hängde en massa konst på väggarna.. det finns nämligen 3 st

Dag 31 - Puerto Galera till Manila
tisdag 7 januari 2020 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Tisdag 7/1Vaknade innan klockan ringde, undrar om det kommer arr vara så när jag ska jobba sedan också? För första gången sen vi kom hit var vädret på väg att bli fint... morr! Efter frukost var vi tvungna att ta var sin tricycle till hamnen för att få upp både packning och oss själva

Dag 30 - Sabang, Puerto Galera
måndag 6 januari 2020 - Puerto Galera, MIMAROPA, Filippinerna

Måndag 6/1Thomas taktik att ignorera en trilskande mage slutade med seger för magen och Thomas däckades. Han blev serverad en banan, två torra toastskivor och ingefärate på sängen där han låg och erkände sig golvad. Då fattade jag det slutgiltiga beslutet att dyka idag, hade känt mig

Dag 29 - Palangan
söndag 5 januari 2020 - Puerto Galera, MIMAROPA, Filippinerna

Söndag 5/1Värsta stormen rasade när vi vaknade, det började redan på sen kväll igår men nu blåste det rejält. Självklart fungerar inte internet då. När vi kom upp i restaurangen för frukost satt tysken o hans toy boy och kedjerökte på bästa plats vindfritt innanför plastväggar så

Dag 25 - Coron
onsdag 1 januari 2020 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Onsdag 1/1Vaknade och mådde lite bättre efter att ha sovit som en sten i 11 timmar. Inte ens hört allt tutande och skrän från inatt och inte heller tuppen. Trodde först att han kanske dött av chock av alla smällare igår men han kom igång senare på fm. Lyckades få i mig en banan, lite te

Dag 23-24 - Coron
tisdag 31 december 2019 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Måndag 30/12ÅBörjade dagen med att få hotellet att ringa till Bunso båtbolag för att höra hur vi ska göra med biljetterna eftersom vi inte fick helt klart för oss nåt pga miffot som satte på deras kontor och för att vi inte är tillgängliga 2/1 för att hänga på låset och få

Dag 22 - Coron
söndag 29 december 2019 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Söndag 29/12Vilken ljuvlig dag!! Låg där i det helt turkosa ljumma vattnet och flöt omkring och stirrade upp på en klarblå himmel och kände mig sådär totalt avkopplad som man så sällan känner sig, långt borta från högt blodtryck och alla möjliga andra krämpor. Hade kunnat ligga

Dag 20 - El Nido
fredag 27 december 2019 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

Fredag 27/12Efter frukost traskade vi bort till researrangören för dagens utflykt, turistjippo med stort J.Såklart hade vi valt den längst bort från hotellet. I normala fall hade det varit skönt men när varje steg känns som att få en spik uppkörd i hälen är det inte optimalt. Efter lite

Filippinerna 2019-2020

8 december 2019 - 11 januari 2020

En månad i Filippinerna, först själv 2 veckor, sedan med Thomas

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Från Kuba till USA

18 november 2016 - 7 januari 2017

Via London till Havanna med Therese, därifrån ensam till Panama för några dagar innan det bär av till Costa Rica där jag ska möta upp Tiina och vi ska resa ihop några dagar. Sen drar jag till LA och träffar Los tres bandidos, dvs. Thomas, Nemo och Joar och med dem ska vi bila i Kalifornien.

Sydamerika

13 november 2014 - 7 januari 2015

Sthlm-London-Buenos Aires Patagonien Uruguay Genomresa mot Iguassu Rio de Janeiro Ilha Grande Paraty Sao Paolo-Madrid-Sthlm

Sydostasien 2013-2014

17 november 2013 - 7 januari 2014

Tanken är att börja i Burma, sedan åka via Thailand till Laos, sedan Vietnam och sedan ett kort besök i Kambodia för att avsluta i Vietnam

Colombia

6 januari 2012 - 5 februari 2012

Finnes flygbijett Bogotá t & r och 3 nätter bokade på ett hostel där... Vad som sen händer får vi se.. Det är 10 år sedan Therese och jag bestämde att vi skulle göra en längre resa igen tillsammans och nu äntligen ska den bli av!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tine uppdaterar sin resa