Oslo
onsdag 10 juli 2013 - Oslo, Norge

Idag har vi besökt Oslo city. Shoppat lite och tittat på folk. Ätit glass på Albers brygga och ätit lunch på Hard Rock café. Imorgon bär det av hemmåt.

Holmenkollen-Oslo
tisdag 9 juli 2013 - Oslo, Norge

Nu har vi kommit till Oslo. Ikväll har vi besökt hoppbacken i Holmenkommet och åkt skidsimulator, störtlopp i 130 km/h. Det var en upplevelse. Utsikten från hopptornet var imponerade och solen sken på oss. Nu regnar och åskar det.

På väg söderut
måndag 8 juli 2013 - Otta, Oppland fylke, Norge

Idag har vi passerat 500 mil. Vi har ätit räk/lax och ägg smörgås i Oppdal. Vi har även ätit korv med kompetens och tittat på det mäktiga Magalaupen vid Dovre fjäll. Vattnet har gjort stora hål i berget. Vi har även tittat på Dovregubben. Nu har vi stannat på en Camping söder om

Trondheim
söndag 7 juli 2013 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

Idag har vi varit på hundutställning med norska Retrieverklubben i Trondheim. Eiwin fick idag Very Good och en tredje placering. Efter utställningen tittade vi på och i Nidarosdomen. En jätte stor och häftig kyrka. Vi åt fisk and chips på Lilla London. Ikväll blev vi bjudna på grillad lax

lördag 6 juli 2013 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

Idag har vi varit på hundutställning på Leange travbana. Hector fick Very Good och Eiwin fick Excellent och blev tredje placerad. Efter utställningen åkte vi till Centrum och åt på en liten restaurang på torget. Igår var det över 20 grader och sol. Skönt med lite värme. Kvällen

Heaven in Hell
fredag 5 juli 2013 - Hell, Nord-Trøndelag, Norge

Nu har vi efter ytterligare 40 mil kommit till Hell 25 minuter utanför Trondheim. Vi bor hos Solveig som har Brutus, en kullbror till Ossian. Brutus är en väldigt fin hund och i sättet påminner han mycket om våra hundar. Han har likadana ögon som Hector och är också en lite mindre hane.

Mosjoen
torsdag 4 juli 2013 - Mosjøen, Nordland fylke, Norge

Nu är vi i Mosjøen. Vi är på väg mot Trondheim för att gå på utställning och hälsa på Eiwin och Hector halvbror Brutid. Idag var en lång resa. Ca 55 mil. Vi åkte båt till fastlandet och korsade polcirkeln på vår resa söderut. Här är det varmare, runt 20 grader. Vi har det bra!

Västra Lofoten
onsdag 3 juli 2013 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

Idag har vi åkt längst ut på västra sidan av Lofoten. Platsen/byn heter Å. Idag har det varit sol och blå himmel. Vi började med fika, supergod räkmacka och bulle på ett konditori i Solvaer. Resan gick sedan vidare mot ett gårdsmejeri som gjorde getost och tillverkade tvål och salvor. Vi

Norra Lofoten
tisdag 2 juli 2013 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

Idag har vi besök Lofotens norra öar. Vi var upp och körde runt ön Andöy. Tyvärr regnade nästa hela dagen och det var 11-13 grader. Naturen är storslagen men förmodligen mycket vackrare i solsken. Vi hittade ett mysigt skomakarcafé och åt god tårna. Vi tittade på jätte stora

Lofoten
måndag 1 juli 2013 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

Idag har vi tagit oss till Lofoten. Så vackert! En blandning av alperna och Medelhavet. Dagen till ära är det klarblå himmel och 23-24 grader varmt. Vi bor i Offersöy 3,5 mil från Svolvaer. I eftermiddag har vi legat i bikini och shorts utanför stugan. Hhundarna myser i gräset och vi har

Borås-Kilpisjärvi-Lofoten-Trondheim

22 juni 2013 - 11 juli 2013

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Therese uppdaterar sin resa