Thailand är mitt andra hem.
hemstad Sollentuna, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Sundbyberg, Stockholms län, Sverige
Shoppingspree!
söndag 29 mars 2009 - Bangkok, Thailand

Tja! Nu har jag vandrat runt på MBK och lite marknader här i Bangkok i nästan 2 heldagar :) Till och med jag som hatar att shoppa har hittat några fynd :) Vad sägs om två par skyssta jeans för ~250kr. eller t-shirts för 20kr styck :D Som sagt har jag shoppat en hel del saker och nu har

På resande fot igen.
fredag 27 mars 2009 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Nu är jag ute och rör på mig. Håller på att försöka ta mig från Koh Lanta till Bangkok. Bokade en tågbiljett från Trang till Bangkok som går idag klockan 17:35 eller liknande. Åkte minibuss från Lanta till Trang. Det tog inte speciellt lång tid. Men det beror mer på att dom kör

Fortfarande soft
måndag 23 mars 2009 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hej! Jag vet inte vad vi gör på dagarna men dagarna bara försvinner.. Nu är det bara 9 dagar kvar tills jag är hemma :/ Känns sjukt tråkigt. Men igår fick vi oss bästa skrattet på ruggigt länge. Det bor en asjobbig familj från Norge på vårt hotell. Dom är 3 barn och mamma och

Tillbaka i Sverige...
torsdag 19 mars 2009 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hej igen Nu har det gått några dagar sen sist jag uppdaterade dagboken. Det har dock inte hänt så mycket här på senaste tiden. Vi har fortsatt vara pensionärer. Men ska försöka ta upp det lilla som har hänt. hmm, vi brukar gå upp kring 9 varje morgon för att få så många soltimmar

slemmig mat
lördag 14 mars 2009 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hej, Nu är jag här igen :) Hade tråkigt medans tjejerna skulle duscha och ligga och vila efter en heldag på stranden. Gick därför in till stan och satte mig vid internet. Allt för att ha något att göra. Läsa gör jag ändå hela dagarna på stranden. Vi fortsätter köra

Soft och ännu mer soft!
torsdag 12 mars 2009 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hej, Nu är det dags att uppdatera igen. Har inte hänt så jättemycket men vi passade på att sätta oss vid internet en snabbis innan middag. När jag gick från internetcafét sist i Pattong (jag var i pattong, inte pattaya som jag trodde förut) så var det mörkt och alla runt omkring mig

Första dagen..
måndag 9 mars 2009 - Pattaya, Chon Buri, Thailand

Hej! Nu börjar det bli dags att skriva en resdagbok igen. Var ett tag sen nu! :) Jag har nu tagit mig nästan till slutdestinationen. Fick lov att göra ett stopp här i Pattaya (eller är det Patong jag är i?), då det blev lite sent att ta sig vidare till Koh Lanta ikväll. Började då att

IT´S A MIRACLE!
fredag 19 maj 2006 - Sollentuna, Stockholms län, Sverige

Kära dagbok Jag har länge (typ hela mitt liv) haft glasögon eller linser. Nu har jag äntligen läst på tillräckligt, lånat pengar av föräldrarna och tagit mig mod till att fixa detta. Igår klockan 08:00 så befann jag mig på Globens Ögonklinik (www.globeneyeclinic.se) för att göra en

Djur och billiga bungalows!
söndag 26 mars 2006 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Tjena! Nu ar det bara dagar kvar av varan resa :( Jag har dom senaste 4dagarna varit pa koh chang och softat pa Lonley Beach. Eftersom jag trottnat pa Ao Nang och ville se Koh Chang sa bokade jag en bussresa till Bangkok for att sedan aka vidare till Koh Chang. Detta var ju inte en kort resa.

Simma med fiskar!
måndag 20 mars 2006 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Tjena! Nu har det hant lite grejjor som jag vill beratta igen :) Ingenting daligt, jag lovar! Dan efter vi (jag och johan) hade nyktrat till fran forra dagboken (pa Koh Lanta) drog vi ut pa upptacktsfard med vara mopeder som vi hyrde fran stallet vi bodde pa. Vi borjade kora soderut pa on och

Koh Lanta en månad! :)

8 mars 2009 - 2 april 2009

Jag, Sofie och Elin åker till Thailand och softar i några veckor. Kommer att bli en sjukt soft, rolig och krejzy resa :)

Ögonoperationen!

17 maj 2006 - 21 maj 2006

Jag åker ner till STHLM och gör en såndär laseroperation för att slippa glasögon i framtiden.

Bravader i sydostasien

25 januari 2006 - 31 mars 2006

Peter och Jenny softar i sydostasien! (Vi finns även på backpacking.se, med samma användarnamn som här).

Söndagsutflykten till Frankrike.

27 juli 2005 - 13 augusti 2005

Jag ska åka ner och hälsa på Jennythegreat som har tillbringat sin sommar på Disneyland i Paris. Vi kommer utgå från Paris och bussluffa vidare runt om i landet.

The Great Shark Hunt, Thailand

9 januari 2005 - 20 februari 2005

Jag flyger ner till Bangkok och flyger tebax 6 veckor senare. Med mig har jag SunQ i ett par veckor. Resan har inget med hajar att göra.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Peter uppdaterar sin resa