Fyra glada resenärer, varav 2 ganska små, som aldrig får nog av att resa.
hemstad Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Ella, Uvaprovinsen, Sri Lanka
Kandy till Nuwara Eliya och sedan till Ella
torsdag 26 december 2019 - Ella, Uvaprovinsen, Sri Lanka

Dan före dan och det var dags att lämna Kandy. Kandy som förresten också står med på Unescos världsarvslista. Förstod aldrig riktigt varför, kanske var det för Tooth Temple.Tack och lov mådde Astrid bättre, för idag hade vi planerat forsränning i Kelaniya ganga. Lite äventyr efter

Så har vi gjort Kandy
onsdag 25 december 2019 - Nuwara Eliya, Centralprovinsen, Sri Lanka

Så lämnade vi Habanara och åkte mot Kandy. Stannade till vid några tempel på vägen och hela familjen var rörande överens om att det här minsann fick bli våra sista tempel. Vi stannade vid en kryddträdgård också, tittade på kanelträd, aloe vera-plantor, kakaobuskar och en massa annat.

Ytterligare dagar i Habarana
söndag 22 december 2019 - Habarana, Norra centralprovinsen, Sri Lanka

Nu var det onsdag och dax att besöka staden som blev huvudstad efter Anuradhapura; Polonnaruwa. Ungefär på 1000-talet bytte man plats för att denna skulle vara mer strategisk, bland annat mindre utsatt för invasioner från Indien. Nu hade jag lärt mig från föregående dag och ville hyra

Rapport från första dagarna, Negombo till Habarana

Det har blivit lite dåligt med resdagboken den här resan men när jag nu fick en ofrivillig dag på hotellrummet med en sjuk Astrid så tar jag helt enkelt tag i det.Vi har börjat acklimatisera oss så smått. Vid de snabba väderomslagen från stekande sol till hällande regn. Vid den fuktig

Sammanfattning av sista dagarna
lördag 21 juli 2018 - Tirana, Tirana County, Albanien

Nu är det plötsligt sista kvällen och imorgon åker vi hem. Det betyder att jag måste sammanfatta en dryg vecka på några rader. Men eftersom vi har genomfört den lite mer äventyrliga delen av resan och sen stydea familjen och packningen mot kusten igen för lite avkoppling och bad så ska

Fortsättning i Shkoder och bergen
måndag 16 juli 2018 - Shkodër, Shkodër prefektur, Albanien

Som sagt vi är i Shkoder på Rose Garden hotel och ska ut i Albaniens alper.Tidigt på morgonen blev vi upphämtade av en minibuss som tog oss upp till Komani Lake. Egentligen är det en flod men på mitten av 80-talet gjordes den om till en damm. På denna damm skulle vi färdas ett par timmar

Med början i Durres
lördag 14 juli 2018 - Durrës, Durrës prefektur, Albanien

Efter en del trubbel med flygbiljetterna, där vi bara några dagar innan avresa endast hade flygbiljetter hem och inga flygbiljetter bort så slutade allt till slut på bästa sätt. Vi landade till och med i Tirana 12 timmar tidigare än beräknat. Tog en taxi direkt till Durres, Albaniens

Vi har äntligen sett Angkor Wat
lördag 6 januari 2018 - Siem Reap, Kambodja

Då sitter vi på bussen till Phnom Penh. För att liksom sluta den kambodjanska cirkeln. 6 timmar är det sagt att det ska ta och faktiskt har tidsangivelserna stämt ganska bra tidigare.Siem Reap åker man till för Angkor Wats skull. Eller “Angkor Whaaat?!?”, som vår guide envisades med att

Lugn och ro och nyår
måndag 1 januari 2018 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

De två sista dagarna på Koh Rong avlöpte ganska slött och avslappnat. Vi åt frukost länge, låg på stranden, badade, promenerade och läste. Åt lunch. Också länge. För det har vi lärt oss, det mesta tar lång tid. Kambodjanerna har definitivt inte bråttom. Aldrig någonsin. Och sen

Ö-liv
torsdag 28 december 2017 - Koh Rong, Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Regnet fortsatte strila ner även dagen efter. Passade ganska bra att det var en transportdag. Även om vi inte transporterade oss så långt. Vi tog en tuc-tuc ner till hamnen och sedan en speedboat på en timme ut till ön Koh Rong. Det var gungigt på havet och spy-påsar delades ut men dessa

Jul och nyår i Sri lanka

13 december 2019 - 8 januari 2020

Först 2 veckors rundresa med privat chaufför och sedan drygt en vecka vid kusten för att vila upp oss

Rundtur Albanien sommaren 2018

6 juli 2018 - 6 juli 2018

En del sol och bad. Lite vandring i bergen. Pyttelite stad.

Kambodja 2017-18

10 januari 2018 - 10 januari 2018

Rundresa I Kambodja: Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap och till sist Phnom Penh igen.

Filippinerna igen!

14 december 2015 - 8 januari 2016

I två år har vi drömt om att få åka tillbaka till Filippinerna. Att få njuta av stränderna, dyka, snorkla och dricka mangojuice. Drömmen blir verklighet och jul och nyår 2015 firas i Filippinerna.

Filippinerna och HongKong 2013/14

14 december 2013 - 11 januari 2014

Varför Filippinerna? Vi skulle ju åka till Costa Rica. Men så en dag i mars 2013 såg vi ett reportage från Filippinerna och där och då bestämde vi att det var dit vi ville. Sen har det varit jordbävning och värsta stormen i mannaminne och det har länge varit osäkert om vi kan åka. Men nu har vi bestämt oss. Vi åker, dock med lite förändringar jämfört med den ursprungliga planen. Det blir drygt tre veckor i Filippinerna för att sedan avsluta med fyra dagar i Hong Kong.

Bali och Singapore, 2011

3 april 2011 - 2 maj 2011

Vi reser till Bali för sol och bad, god mat, lite lagom med natur och kultur och kanske också lite äventyr. Gör också en tur och retur-resa till Singapore för storstadsliv. Astrid är numera en riktig globetrotter men för Vilgot är det här första resan någonsin. Men absolut inte sista!

Malaysia, jul och nyår 2009

15 december 2009 - 9 januari 2010

Vi återvänder till ett av våra favoritländer, Malaysia, för att fira jul och nyår. Resrutten är nu i det närmsta spikad: Kuala Lumpur, Taman Negara, Kuala Lumpur, Langkawi, Koh Lipe, Georgetown, Kuala Lumpur.

Thailand, feb 2009

17 februari 2009 - 4 mars 2009

Nu bär det av till Thailand igen. Denna gången ihop med föräldrar, syster, systerman och systerbarn. 9 personer in alles. Watch out, here we come.

Thailand, jan 2008

14 januari 2008 - 4 februari 2008

Flyget är bokat. Vi drar till Bangkok. Sen har vi tre veckor på oss att utforska Thailand. Där har vi aldrig varit så det ska bli roligt!

Kroatien, september 2007

1 september 2007 - 15 september 2007

Vi har bokat flyg till Split och ska sedan luffa runt i två veckor. Det blir Astrids första utlandsresa. Spännande!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Stefan O Catarina uppdaterar sin resa