En dag i Sintra
söndag 24 juni 2018 - Sintra, Portugal

Vi lämnade Nazare igår och begav oss mot Sintra . Slott och fina parker och mkt promenerande stod på programmet igår. Kvällen avslutades med Sverige mot Tyskland matchen på en lokal bykrog precis där vi bodde

På resande fot
torsdag 21 juni 2018 - Nazaré, Leiria, Portugal

Imorse hämtade vi vår hyrbil  och körde fr porto först blev det ett stopp i Aveiro en stad med kanaler och randiga strandhus lunch på en kinarestaurang 😀sedan vidare mot nästa stopp två nätter i en mysig lite stad vid atlantkusten Nazare .middagen ikväll på en liten mysig

En dag med mycket promenad
onsdag 20 juni 2018 - Porto, Porto, Portugal

Idag har vi verkligen gått långt och i väldigt mycket trappor. Åkt lite spårvagn har vi också hunnit med . Samt smakat på både rött och vitt portvin, man måste ju prova de lokala specialiteterna 😄

Första dagen i Porto
tisdag 19 juni 2018 - Porto, Porto, Portugal

Vi har hunnit med en längre promenad runt om i Porto. En väldigt vacker gammal och charmfull stad. Portugal levererar so far. Vädret är inte eller nåt att gnälla över närmare 30 grader

På väg!
tisdag 19 juni 2018 - Schiphol, Noord-Holland, Nederländerna

Så var första flygresan avklaradNär man är van att resan tar ett dygn känns det rätt bekvämt att redan efter knappt två timmar vara halvvägs

Kryssning
måndag 10 juli 2017 - Hạ Long Bay, Quang Ninh, Vietnam

Nu är vi i Ha Long bay på kryssning . Dagen har hittils bland annat innefattat lite kajakpaddling för två av tre

Långa promenader runt i Hanoi
söndag 9 juli 2017 - Hanoi, Vietnam

Vi har nu varit ett dygn i Hanoi. Vi har promenerat  flera mil känns det som i fötterna. Hanoi känns mer som en blandning mellan Asien och Sydeuropa. Inte alls som Bangkoks skyskrapor och highways. Varje gata i stan jag lite av sin specialitet här i gamla stan där vi bor . Vår gata verkar ha

Nu flyger vi mot Hanoi
fredag 7 juli 2017 - Da Nang, Vietnam

sitter på flygplatsen i Da Nang nu lämnar vi mysiga Hoi An och fortsätter mot nya äventyrkommer att sakna vårt lilla mysiga homestay boende här.

20 år sedan
onsdag 5 juli 2017 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

vi blev herr och fru Söderström värt att fira!!

Utflyktsdag
söndag 2 juli 2017 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Imorse blev vi hämtade redan vid 8 och sedan bar det av till marknaden för att guidas runt bland kryddor , grönsaker fisk och skaldjur. Sedan blev det båt längs floden till en mindre biflod där vi klättrade över till små vietnamesiska runda båtar för att paddlas till resans mål vår

Portugal summer of 2018

19 juni 2018 - 13 juli 2018

Vi upptäcker Portugal fr Porto till Sydkusten

Från Ho Chi Minh till Hanoi

17 juni 2017 - 13 juli 2017

Sommaräventyret 2017

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Christina uppdaterar sin resa