Ska till USA i ett år. Jobba som au pair, storstad vs. sommarstad, sola & bada, resa och träffa kompisar. Kommer att befinna mig i en liten stad som heter Essex, Connecticut. Hör av dig om du är i närheten...
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Sista dagen i USA - dag 385
söndag 2 augusti 2009 - New Haven, Connecticut, USA

Ett sista inlägg och med det ett sista hej till alla mina läsare. Så har då sista kvällen hos familjen Gibson kommit. Jag kan fortfarande inte fatta att det är dags att säga hej då, känns som om det var igår som jag kom. Mitt år hade aldrig kunnat bli bättre. Steve och Andrea är de

Sista dagen @ the West Coast
torsdag 23 juli 2009 - San Francisco, Kalifornien, USA

En kort hälsning från mig och Paulina. Sista dagen av våran resa är nu avklarad. Imorgon bär det tidigt av till flygplatsen. Vi träffades förra måndagen i ett soligt och varmt NYC, stannade där i tre dagar innan vi begav oss till LA. I NYC hann vi med allt från att sola i Central Park

Au pair-året är över, nu sticker jag till västkusten!
lördag 11 juli 2009 - New Haven, Connecticut, USA

Hej Sista arbetsdagen är avklarad sen några timmar tillbaka. Veckan har gått bra och snabb. Eftersom vädret har varit bra, har vi varit vid stranden, poolen och parken. Ella och Max har haft camp varje dag mellan 13-16, så på eftermiddagarna har jag och Cal varit själva (som det brukar

1 vecka kvar
måndag 6 juli 2009 - New Haven, Connecticut, USA

Hallå! Söndagkväll här i USA och jag har jobbat några timmar nu på kvällen. Värmen och solen har äntligen kommit för att stanna, så hela veckan har gått åt till badande och utomhuslek. Barnen och jag har också hunnit med att plocka jordgubbar. Camp börjar imorgon för Ella och

Welcome to Miami
måndag 29 juni 2009 - New Haven, Connecticut, USA

Hej! Jag har precis kommit tillbaka från ett underbart och varmt Miami. Fick hela 8 dagar i staden och vill nu dela med mig om vad som hände under min semester. Det var först bestämt att jag skulle åka ner på tisdagen, men jag fick extra ledigt av mina värdeföräldar och tog planet från

11 månader
söndag 14 juni 2009 - New Haven, Connecticut, USA

Hej igen! Jag har nu varit 11 månader i USA - var tog tiden vägen? Mitt au pair-år har varit det bästa året i hela mitt liv och jag har nu knappt fyra veckor av arbete kvar. Den 13:e juli lämnar jag familjen. Sedan i början av april har jag spenderat varje helg i NYC! New York är en helt

Juni är här och med det fint väder - not!
onsdag 3 juni 2009 - New Haven, Connecticut, USA

Hallå, Hoppas att alla mår bra i Sverige! Här i New England så verkar det som om sommarvädret inte vill visa sig helt ännu. Vi har haft annandag-väder i några veckor nu. Det är fint och 25 grader ena dagen, för att sen dagen efter vara 15 grader och regn. Jag är trött på detta regn

När familjen kom på besök
onsdag 27 maj 2009 - New Haven, Connecticut, USA

Hej! Som ni vet så var min familj på besök förra veckan. Jag åkte in till NYC redan på fredagen och sova på ett hostel där, för att sen på lördagmorgonen sticka ut till flygplatsen. Kom på något sätt till fel terminal (hade glömt att titta på flygbiljetterna som pappa hade mejlat

10 månader
torsdag 14 maj 2009 - New Haven, Connecticut, USA

Hej! Idag var det 10 månader sedan jag såg Sverige. Tiden har gått väldigt fort och jag har en vardag här i USA som jag trivs bra med. Helgen som gick spenderades i NYC tillsammans med Natalia och Tringa. Vi var ute på en klubb på lördagen och på söndagen satt vi mest i solen i Bryant

Tiden går FÖR fort!
torsdag 7 maj 2009 - New Haven, Connecticut, USA

Hej alla mina läsare! Jag börjar med att gratta min lillasyster som idag fyller 18 år - stort grattis till dig Annelie! Hoppas att din dag var perfekt. Här i CT har det inte hänt så mycket sen förra veckan. Jag spenderar all min lediga tid med mina kompisar och är hemma allt mindre. Jag

Familjeresor 1999-2007

15 maj 1999 - 6 oktober 2007

Alla resor där jag och familjen har åkt runt i Europa och USA, mellan åren 1999 - 2007.

Berlin med skolan, april 2008

16 april 2008 - 20 april 2008

Buss till Tyskland och Berlin med skolklassen. Mycket turism och uppgifter

Köpenhamn med tjejerna, februari - mars 2008

27 februari 2008 - 2 mars 2008

Åker flyg till Kastrup med två kompisar. Det blir ett enkelt rum i Köpenhamn, fest, stan och mycket skvaller.

Au pair i USA

14 juli 2008 - 3 augusti 2009

Ska jobba i USA i ett år. Kommer befinna mig i NYC och Essex, CT

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofia uppdaterar sin resa