Tjena Tjena Tjena
Senast aktiv - från Falkenberg, Hallands län, Sverige
Hemma
lördag 5 maj 2012 - Falkenberg, Hallands län, Sverige

Nu har vi kommit hem, men innan var vi i Buenos Aires och Uruguay. Där åt vi mest kött och drack vin. Vi kollade även på en Boca match. Hej

Mendoza, carne y vino, Arriba
onsdag 25 april 2012 - Mendoza, Argentina

Hejsan En kväll i Jujuy lagade vi jättegott kött, helt sjukt gött. Vi köpte det dyraste i hela affären men det var ändå ganska så billigt. Till det drack vi en massa gött vin och kollade Champions League. Dagen efter gick vi upp relativt tidigt. Klockan tio kanske mas o menos för att

framme i jujuy efter Leo och salt
onsdag 18 april 2012 - San Salvador de Jujuy, Argentina

Tjenare igen. Idag(onsdag 11 april 2012) har varit en av de roligaste dagarna i mitt liv. Vi började med att vakna upp efter en lång natt ute i Sucres nattliv. Vi åt frukost och tog med svenskgänget och den galna holländaren till matmarknaden för att äta korv. På vägen såg vi ett upplopp

La paz, död och dinosaurier
torsdag 12 april 2012 - Sucre, Chuquisaca, Bolivia

Hejsan! Näst sista dagen i La Paz gjorde vi inte så hemskt mycket. Hängde med Götlaborgaren dagen ut och åt god mat och fina drinkar på den kubanska baren. Annars var det mest israeler överallt. Helt sjukt många, man såg nästan inga andra folkslag. Det bästa med isralerna är att runt

Marsvin, världens högsta sjö och politisk oro
torsdag 5 april 2012 - La Paz, Bolivia

Hej! Nu är vi i La Paz i Bolivia. Det som hänt sedan förra inlägget är att vi har spenderat två dagar till i Cusco och två dagar i på Isla del Sol i Bolivia. De två sista dagarna i Cusco gjorde vi inte så mycket. Vi åt Lomo Saltado på marknaden som vi brukade. På lördagen

Cusco och machu picchu El viaje del diablo
fredag 30 mars 2012 - Cusco, Urubamba, Peru

För knappt ett år sedan sa johan att vandringen upp till Namche Bazar var det värsta han gjort i sitt liv, nu har den halkat ner på en andraplats.... Sista dagen i Arequipa hängde vi med Brice från Schweiz. Först köpte vi bussbiljetter till Cusco för kvällen innan han visade oss en

Ute och vandrat
onsdag 21 mars 2012 - Arequipa, Mollendo, Peru

Hej For nagra dagar sedan gick vi upp klockan halv tre pa morgonen for att aka till varldens nast djupaste canyon. Den djupaste ligger bredvid men ska tydligen nte vara lika bra och kand som denna. Vi akte med en grupp bestaende av amerikaner, engelsman, lite tyskar och tva danskor. Danskorna

Arequipa
söndag 18 mars 2012 - Arequipa, Mollendo, Peru

Hej Nu har vi kommit Arequipa, Perus nast storsta stad. Har har vi inte gjort sa mycket. Forst bodde vi pa ett hostel men vi bytte dagen efter till ett Irlandskt pa grund av st patricks day. Har var det riktigt os hela dagen igar. Idag har Johan sovit hela dagen medan jag och Wille har hangt vid

Sandboarding
torsdag 15 mars 2012 - Nasca, Ica, Peru

Hej!!! Sista dagen i Nazca idag. Resan hit var trång och jobbig på grund av att vi fick sitta inträngda längst fram i ekonomibussen med fantastiskt lite benutrymme. Vi kom fram tidigt på morgonen och började dagen med att sova lite innan vi gick upp och gjorde frukost. Scramlade ägg som

Sydamerika

23 februari 2012 - 1 maj 2012

transydamerikanska resan

23 februari 2012 - 5 maj 2012

Ecuador till argentina/uruguay

Sydasiatiska resan

6 mars 2011 - 2 juni 2011

Jag, Frecka och självklart Mr. DiCaprio ska ta tåget ner till Prag, Istanbul och sedan till Tehran. Från Teheran flyger vi till Bombay. I Indien kommer vi bara att softa runt tills vi åker till Nepal för att bestiga Mount Everest.

Sydasiatiska resan

7 mars 2011 - 5 juni 2011

Resa till Tehran med tåg för att sedan flyga till mumbai och resa runt i Indien, Bangladesh Nepal och kanske Sri Lanka

Mot London och Muse

9 september 2010 - 12 september 2010

Hej!!! Resan efter den långa resan till östern begav sig till London, där huvudsyftet var att kolla på Muse på Wembley. Men vi hann med en massa annat som British pub, afternoon tea och de flesta sevärdheterna. Resan blev mycket lyckad så det lär bli två till weekend till Köbenhavn och Dublin. Cheers Mate!

Transasiatiska resan

2 mars 2010 - 2 juni 2010

Tåga till Singapore/ Singapore Sling Raffles Hotel

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Simon uppdaterar sin resa