Miljonärskan på Bali
måndag 4 mars 2013 - Kuta, Bali, Indonesien

Jag hoppar över och berätta om mina fortsatta sjukhusvistelser i Bangkok, om det är någon som vill veta så tar vi det när jag kommer hem. Jag gick upp vid 02.30 på söndagsnatten eftersom taxin till flygplatsen var bokad till kl 3. Då var jag inte pigg vill jag lova!! Taxiresan gick bra,

Tillbaka i Bangkok
torsdag 28 februari 2013 - Bangkok, Thailand

Tillbaka i Bangkok igen alltså. Jag har nu varit här i 3 nätter och 3 nätter återstår innan jag flyger vidare till Bali för att möta upp Stina. Vi kom hit efter en 5 timmars bussresa som gick väldigt smidigt med lite läsning och snack så gick tiden väldigt fort. Den första natten

Huay Yang semester från semestern :)
måndag 25 februari 2013 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Det blev en besvärlig resa för oss till Huay Yang. Först åkte vi båt och redan på båtpiren tappade Maria humöret för att hon fick bära mina TUNGA simfötter och cyklop. Lite komiskt eftersom Sara bar både min och sin egna ryggsäck men sa ingenting om det :) stackarna. Själv så hoppade

Koh tao blev inte riktigt som vi tänkt oss
tisdag 19 februari 2013 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Nu var det verkligen ett tag sen uppdatering men det har sin lilla förklaring. Vi kom till Koh Tao på eftermiddagen efter en småseg båttur. Vi blev skjutsade till Tommys resort som vi blivit rekommenderade. Helt okej boende till bra pris. Maria som fått dela säng med mig eller Sara under

En kort visit på Koh Samui
lördag 16 februari 2013 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Vi gick upp tidigt i torsdags för vår förbeställda taxi skulle hämta oss 7.20. Naturligtvis så dök den inte upp så en halvtimma senare tog vi en ny taxi. Vi har börjat lära oss rutinerna nu så givetvis gjorde det inget att vi va sena för det hade vi ju redan räknat med. Det blev iaf en

Shopping,sightseeing och tvillingtorn

Sitter nu våran sista kväll i KL och ska sammanfatta vår vistelse här. Vi kom ju alltså hit i lördags efter den lite oroliga flygturen. Taxiresan till vårt förbeställda hostel gick mycket bättre, de kör mycket lugnare här än i Thailand. Vi kom fram ganska sent så efter att vi

We like Malaysia :)

Vi lämnade vårt paradis bakom oss och drog vidare till Langkawi. Denna gången gick faktiskt båtresan både snabbt och enkelt. När vi var i hamn var det dags att åka till immigrationen eftersom vi nu var i ett nytt land och behövde stämpel i passet. Sen var det dags att växla pengar det

Koh Lipe- I love it!
fredag 8 februari 2013 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Vi har haft 3 heeeelt fantastiska dagar pa Koh Lipe 3 lite mindre bra natter. Vi kom hit i tisdags aningen forsenade, vi tog speedboat hit och tanken var att vi skulle komma fram en timma fore alla andra men vi ar ju i Thailand sa givetvis kom vi hit 3 timmar efter alla andra =) Vi bosatte oss pa

Phi phi avklarat
tisdag 5 februari 2013 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Efter 3 härliga dagar i Ao Nang var det dags att röra på sig. Nu skulle vi till Phiphi för att möta upp goda vänner. Vi tog en färja dit och vi fick alla ofrivilligt en liten rödare nyans än vad vi ville ha. I land på phiphi möttes vi av ett hav av människor, det var också väldigt

Thailand, let´s go!!

28 januari 2013 - 28 februari 2013

Den 28 januari drar jag iväg till Thailand, Malaysia och Borneo. Detta är något jag verkligen ser fram emot då det är min första långresa. Jag åker som tur är inte själv utan med min "kusin" och min syster. Hoppas på en resa fylld med sol och bad, plus lite shopping. Vi kanske ses där....

Thailand baaaaby!

28 januari 2013 - 28 februari 2013

Here I go again =)

30 december 2012 - 22 mars 2013

Yes here I go again, men denna gången åker jag några mil extra med första stoppet Auckland Nya Zeeland. Nya Zeeland har alltid varit en dröm så det ser jag verkligen fram emot!! Även denna gång så påbörjar jag resan på egen hand, men sen dyker syster och "kusin" upp =) Jag ser fram emot en underbar resa med härliga äventyr och upplevelser! Å har ni vägarna förbi så hör av er ;)

..thailand..malaysia..borneo..

30 december 2009 - 3 mars 2010

Äntligen, äntligen, äntligen blir denna resa av! Inga krav bara semester med sol, bad, dykning och party.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sandra uppdaterar sin resa