Tre tjejer som kastat sig ut i världen och nu ska upptäcka El Salvador!
hemstad Jönköping, Jönköpings län, Sverige
Senast aktiv - från Jönköping, Jönköpings län, Sverige
Det finns inga ord
söndag 13 december 2009 - San Salvador, El Salvador

Idag hämtade vi ut flygbiljetterna. Väskorna är nästan färdigpackade. Ni där hemma räknar ner, det gör inte vi. Vi försöker att inte fundera över tiden vi har kvar i El Salvador. Idag ska vi träffa Rogelio, Elder, Jonathan och Capi. Vi ska dricka glögg och äta pepparkakor. Sen ska vi

Tiden rusar alldeles för fort
onsdag 9 december 2009 - San Salvador, El Salvador

Ett par dagar har gått sedan vi skrev här senast och vi har haft fullt upp! Här kommer en lägesuppdatering. I måndags hade vi en lugn förmiddag och gjorde oss iordning för att bli hämtade av Rafael. Han kom vid halv ett och vi åkte till en kinesisk restaurang för att bjuda honom på

Barra de Santiago, en sista gång
söndag 6 december 2009 - San Salvador, El Salvador

Hej! Nu är vi åter i San Salvador efter att ha spenderat några dagar vid kusten i Barra de Santiago. Vi har ju varit där en gång förut, så vi visste vad vi hade att vänta oss, och då syftar jag givetvis på alla trevliga, men framförallt gemytliga, djur som håller oss sällskap dag som

Vänner för livet
onsdag 2 december 2009 - San Salvador, El Salvador

Hej! Igår hade vi inte mycket planerat, mer än att vi skulle äta lunch med Rogelio i gallerian. På vägen dit mötte vi Jaime som skjutsade oss sista biten. I gallerian satt vi en stund vid datorerna när Elder och Capi loggade in på msn. Det är två killar som läser på ett universitet

Chichicastenango och utekväll
fredag 27 november 2009 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

Hej på er! Igår klockan sju på morgonen gick vi ut utanför vårt hostel för att vänta på minibussen som skulle ta oss till marknadsstaden Chichicastenango. Vi stod där och frös en bra stund innan den slutligen kom och plockade upp oss. Vi satte oss till rätta och la snart märke till

Uppe innan tuppen!!
tisdag 24 november 2009 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

Klockan var inte mer än 05:20 idag när klockan ringde och det var väl med nöd och näppe vi orkade hasa upp ur sängarna. En halvtimma senare stod Elin och jag ute i morgonkylan och väntade på skjutsen som skulle ta oss till Pacaya, för Linn blev det åter sängen då hon kände av både

Vulkanbesök planerat
måndag 23 november 2009 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

Hej! Igår utforskade vi nya delar av staden såg efter en stund det välkända korset uppe på ett berg. Det är ett kors som ofta syns på vykort. Vi gick fram till en taxichaufför och frågade om han ville köra oss dit. 75 quetzales och 15 minuter senare var vi uppe och tog vackra bilder på

Allt handlar om att uppleva
fredag 20 november 2009 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

Det handlar inte om att vanka av och an, fram och tillbaka hela tiden och aldrig se något. Upplevelser skapar erfarenhet och för att uppleva måste man våga. Det är nu jag vågar att ta de stora kliven i jakt på upplevelser som ska bilda erfarenheter. Jag står på en liten stengata mitt i

En liten stor stad
onsdag 18 november 2009 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

Då är snart första dagen i Antigua över. Efter att har tagit lite av en sovmorgon, som hade inslag av mardrömmar för min del, gav vi oss ut på gatorna. Åt vilket håll man än kollar ser man vackra hus och vyer. Något annat man också ser är turister, överallt! Vi har ju under vår

Hej Antigua!

Klockan halv sju skulle klockan ha ringt och väckt oss imorse, för en timme senare skulle taxin hämta oss och köra oss till busstationen. Klockan behövde aldrig ringa. Både jag och Elin var vakna efter att varit på vår vakt hela natten. Kackerlackor av äcklig storlek befann sig i vårt rum

El Salvador

13 oktober 2009 - 16 december 2009

Vi ska uppleva El Salvador under två månader.