Brinner för äventyrsresor med bil och den otroliga frihet som det ger! Att själv kunna välja precis vart man vill köra och stanna, vilken vy man vill vakna upp till och verkligen få uppleva länderna långt bortom charterfasaden. Det är frihet det!
hemstad Rättvik, Dalarnas län, Sverige
Senast aktiv - från Rättvik, Dalarnas län, Sverige
Mexico
fredag 15 december 2006 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Jag och Lena tog en sista minuten till Playa del Carmen i Mexico. Mysig resa med härliga stränder och bad men vi blev snart för rastlösa och hyrde en bil. Åkte runt några dagar för att se hur det såg ut. Blev då väldigt glada över att vi hade hamnat i Playa del Carmen och inte Cancun

Bila genom Gambia
söndag 13 augusti 2006 - Janjanbureh, Central River Division, Gambia

När vi kom in i östra Gambia var det lika fattigt som Senegal men mer tätbefolkat vilket gjorde att vi inte kunde hitta nåt lämpligt ställe att campa på. Vi tog istället in på ett hotell vid en stad som vid Gambiafloden. På ena sidan låg hotellet och andra sidan staden. Där fanns även

Genom Senegal
torsdag 10 augusti 2006 - Niokolo Koba, Tambacounda Region, Senegal

När vi kom ner till Senegalfloden som utgör gränsen mellan Mauretanien och Senegal så var det struligt med färjan över så vi beslöt oss för att leta upp en bro som vi hade läst om. En av dom få gångerna vi hade användning för GPSen. Kom över där utan problem, bara det vanliga

Att köra genom Sahara
onsdag 9 augusti 2006 - Nouakchott, Mauretanien

Vidare genom Väst Sahara och Mauretanien åkte vi längs atlantkusten, vi gjorde några avstickare ut på pister i sanden. Finns ingen väg på gränsen i ingenmansland mellan Väst Sahara och Mauretanien. Där får man hålla sig på rätt spår för det är nämligen ett minfält... Det gäller

Resan genom Marocko
fredag 4 augusti 2006 - Marrakech, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko

Marocko Min första glimt av Afrika började med att det var ett väldans rabalder vid tullen in i Marocko från Ceuta med mycket kindpussande och gestikulerande männsikor. Åkte vidare söderut och blev lite chockade att se i verkligheten hur fattiga dom verkligen var, det berörde oss alla. Men

På väg mot Afrika!
torsdag 27 juli 2006 - Málaga, Andalusien, Spanien

Europa Vi tog färjan över till Tyskland och gasade på mot Luxemburg, ivriga att komma till Afrika. Sen styrde vi mot Andorra i Pyrenéerna, där det redan där började bli riktigt häftigt. Pyrenéerna gillade jag! Vidare genom ett torrt Spanien och ut till östkusten och följde den hela

Mexico

6 december 2006 - 20 december 2006

En slappar-resa till Mexico.

Första Afrikaexpeditionen med bil

20 juli 2006 - 31 augusti 2006

Vår första resa till Afrika med bil som var startskottet till en mängd expeditionsresor och väckte på allvar mitt stora intresse för denna typ av resor. Det här är frihet!

Expedition Sverige - Ghana

26 november 2010 - 5 februari 2011

En äventyrsresa med 4x4 bil från Sverige där vi tar oss hela vägen ner till Ghana i Afrika! Atlasbergens dramatiska landskap blir till böljande sanddynor i Saharaöknen som övergår mer och mer till savann. Efter att ha åkt vårt eget safari bland savannens djur befinner vi oss snart i regnskogens tropiska klimat för att till sist nå havet med milslånga härliga stränder där inga charterturister syns till! Vill du hänga med på nästa expedition? DU kan få chansen att delta!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ronnie uppdaterar sin resa