Sista tiden!
måndag 26 december 2011 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Nu befinner vi oss pa flygplatsen i Hong Kong. Att vara pavag hemat kanns riktigt harligt faktiskt! Vi ar nojda med vara veckor pa Nya Zeeland. Detta ar ett otroligt vackert land med sin fantastiska natur. Inte nagon av oss har tidigare sett sa fina platser som har. Av bungy jump och forsranning

Sydney
söndag 11 december 2011 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Nu befinner vi oss pa Nya Zeeland, men vill forst ge en aterblick av storstaden Sydney: Har spenderade vi tio dagar hos Rosies syster Boel, darmed tog vi en paus fran alla hostel. Skont! Sydney med sina dryga 4 miljoner invanare ar en mycket vacker stad som till var forvaning inte kandes som en

Surfers, Byron och Port Macquarie
onsdag 23 november 2011 - Port Macquarie, New South Wales, Australien

Just nu befinner vi oss i Port Macquarie, en lugn och trevlig stad med floden Hastings. Vi ar precis hemkomna fran en blot cykeltur! Vadret ar inte alltid pa topp. Vid lunchtid hyrde vi cyklar, ingen tandem denna gang, for att ta oss runt i staden. Sedan trampade vi vidare mot "The Koala

De senaste veckorna
tisdag 1 november 2011 - Brisbane, Queensland, Australien

Vi har fatt en del klagomal av vara lasare att vi lagger upp for lite bilder. Det visar sig varje gang vi ska ladda upp foton att resedagboken inte kan fullfolja var uppladdning. Vi vill sjalvklart att vara lasare ska forbli nojda, sa i stallet berattar vi lite mer utforligt vad vi gjort under de

Airlie Beach m.m
onsdag 19 oktober 2011 - Agnes Water, Queensland, Australien

Fran Airlie Beach tog vi en tvadagarstur over till Whitsundays med en stor segelbat. Whitsundays bestar av 74 oar. Snorklade ena dagen och andra dagen sag vi White Haven beach. Obeskrivligt vacker strand! Sanden vit som sno, och det turkosa havet kristallklart. Ingen bild gor det rattvisa! Nu

Detta har hant!
måndag 10 oktober 2011 - Cairns, Queensland, Australien

Nu har vi dykt i barriarrevet! Galet haftigt! En helt annan varld man sett! Dykarutbildningen har varit intensiv, men nu ar vi certifierade och far dyka sjalva pa max 18 meter! :) Batturen var underbar med fint vader och framforallt god mat... Vi lever ju pa budget ;)Vi har sett vackra korallrev,

Forsta stoppet i Australien!
tisdag 4 oktober 2011 - Gislaved Ö, Jönköpings län, Sverige

Vi ar nu i Cairns och ska vara har en vecka. Vi alskar det! Fint vader, trevligt folk och billigt o bra hostel! Imorgon borjar dykarutbildningen och till helgen ska vi ut pa en tredagars battur och borja dyka i barriarrevet! Galet spannande! Bilder kommer. :) Hoppas allt ar bra med er darhemma! Ta

Hong Kong
torsdag 29 september 2011 - Gislaved Ö, Jönköpings län, Sverige

Vi spenderade 29 sep till 2 okt i Hong Kong! Kul att ha varit dar, men kanner nog att vi haft lite hoga forvantningar, for Hong Kong var ingen hit faktiskt. Valdigt skabbigt hostel och det forsta intrycket vi fick var alla personer, sliskiga man, som kom fram och fragde "You need help? We can

Rogdaresan

28 september 2011 - 19 januari 2012

Om exakt två veckor lämnar RoGda (ROsie, maGDA) Sverige för att ta sig an nya, spännande utmaningar. Vi flyger från Arlanda 28 september och gör ett kort stopp på tre dagar i Kina. Därefter fortsätter vi mot vårt stora resmål: Australien! Efter drygt två månader pyser vi över till Nya Zeeland och avslutar sedan vår resa med två veckor på Filippinerna. Vill ni ta del av våra upplevelser, följ oss här!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Magdalena uppdaterar sin resa