Gott nytt år i Sydney!
tisdag 1 januari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

Efter drygt 3 timmars flygresa är det dags att landa på flygplatsen i Sydney. Landningsställen fälls ner och vi börjar gå ner mot landningsbanan, men plötsligt gasar planet på igen och vi stiger uppåt. Kaptenen meddelar att något annat plan inte hunnit undan ordentligt och vi får

Vi säger adjö till husbilen och Nya Zealand
söndag 30 december 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Framme i Christchurch så checkar vi in på campingen där vi ska sova vår sista natt i Nya Zeeland. Vi unnar oss att äta middag ute på en lokal pub där vi båda beställer fisk, men får något som vi inte riktigt vet vad det är. Lagom till vi ätit upp, så dra ett lokalt band igång och

Delfiner, pingviner och sälar.
fredag 28 december 2018 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

Då det inte blev boende vid kusten igår, så har vi siktet på den lilla staden Akaroa. Sista två milen slingrar sig vägen upp för ett berg och sedan ner mot staden som ligger i en vik som är en gammal vulkanisk krater. Vi har ingen bokad camping, men åker till en som vi tycker ligger bra

Högsta bergskedjan!
torsdag 27 december 2018 - Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

Under resan norrut fundera vi på att åka mot östkusten och komma ut till havet. Vi stannar vid en utsiktsplats för att se en vacker utsikt, men inser på vägen upp att det är sjukt brant. Vi tar oss tillslut upp och har en fantastisk vy över landskapet innan den ännu svåra vandringen

Julhelg med många aktiviteter.
onsdag 26 december 2018 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Den camping vi kommer till är stor och opersonlig, men en natt bör vi klara av att bo här. Vi tar en sväng på stan och bokar Jetboat till morgondagen. Vi chekar ut och åker 800 meter till den camping som varit bokad sen länge och där vi ska bo i tre nätter. En fantastisk camping som

En natt över...
lördag 22 december 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Milford sounds avklarat men lite för tidigt att åka till Queenstown nu när vi hoppas att vår husbil är fixad. Vi tittade runt lite på vår vägkarta och såg att det inte var så långt till södra udden på Nya Zeeland. Vi bestämde oss för en tur till Intercargill en stad längst ner på

En underbar fjord!
fredag 21 december 2018 - Milford Sound, Nya Zeeland

När vi ätit frukost, så ger vi oss iväg mot Milford Sound. Vi har inte bokat någon båttur innan vi åker dit och hoppas att det ordnar sig på plats. Landskapet ändrar sig medans vi åker och vi gör några stopp för att ta foton. ​​Väl framme så finns det flera olika båtturer att

På väg mot Milford Sound!
tisdag 18 december 2018 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Nästa resmål är Milford Sound i Fjordland, men resan dit är lång så vi behöver dela upp resan i flera dagar. Vårt första stop blir i Murchison där det inte händer så mycket mer än att några änder jagar en skadad and och dom är väldigt närgångna när vi äter middag.För vårt

Kajaktur i Nationalpark
måndag 17 december 2018 - Abel Tasman National Park, Tasman, Nya Zeeland

I vår gudiebok har vi läst att kajakpaddlingen ska var bra i Abel Tasman Nationalpark, så vi följer GPS;n mot vårt mot mål. Väl framme vid kajakfirman får vi reda på att vi är för sena för att ge oss iväg med kajaker idag då tidvattnet är på väg tillbaka. Vi tar istället en

Kustvandring och ölprovning!
lördag 15 december 2018 - Anakiwa, Nya Zeeland

Efter vinprovningen drog vi vidare mot Picton där vi bokade båttaxi inför morgondagens vandring. En extremt kurvig och vacker väg tog oss mot kvällens boende. Vi hade siktet på två små gratis campingar (6 och 4 platser), men dessa var redan var fullsatta! Därför fick vi åka tillbaka

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Rickard uppdaterar sin resa