Hej och välkomna till min resedagbok. Jag hoppas att ni finner mina resor intressanta och ni får gärna kommentera. För övrigt kan jag varmt rekommendera att ni tar en titt på min bäste väns resedagbok - ni hittar henne som katarinaeklund. Ett stort tack till Fernando Jerez Sobrino för det underbara fotot som jag har som profilbild. Varma hälsningar Kent
hemstad Jönköping, Jönköpings län, Sverige
Senast aktiv - från Gislaved Ö, Jönköpings län, Sverige
Helvetet, Himlen och Jorden - Av Kent
söndag 20 juni 2010 - Hanoi, Vietnam

Sitter på ett café i Hanoi - har bara ett par timmar kvar tills vi lämnar staden för att ta oss till flygplatsen och påbörja vår resa tillbaks till Sverige. Jag personligen har ingen längta till fäderneslandet - vill stanna i Asien och allra helst i Vietnam. Som ni vet har jag inte

Avsky - av Kent
onsdag 26 maj 2010 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Tiden i Ao Nang är över och det är med lite sorg i hjärtat jag ser tillbaks på dagarna där. Som ni redan vet så spenderade Katta lite tid med Mike och det gav mig tillfälle att undersöka nattlivet lite mer ingående, kanske till och med lite för ingående... Jag spenderade ganska mycket

Tillsammans igen - av Kent
torsdag 20 maj 2010 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Som jag skrev sist så övergav Katta mig i Hue för att resa med Mike, den kanadensiska kille, ett för oss mycket bra beslut visade det sig. Jag stannade kvar ett par dagar i Hue och hade väldigt skoj, träffade massor av nytt folk, var ute och åt med några vietnamesiska turister, var på

Ensam i Hue - av Kent
söndag 2 maj 2010 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

Har inte blivit så mycket skrivet det sista, främst på grund av att det inte har funnits så mycket att skriva om tidigare. Vi lämnade Hoi An för ett antal dagar sedan och tog oss till Hue via järnvägen - det går bussar men sträckan mellan Da Nang och Hue är värd att resa med tåg,

Hoi An - av Kent
måndag 26 april 2010 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Kläder, kläder och åter kläder. Hoi An gör definitivt sitt namn som skräddarstaden rättvist. Jag har sytt upp en kavaj, en kostym, en rock, två slipsar och två par byxor - allt för bråkdel av priset där hemma :) Trots att det bara har gått några dagar sedan vi dök, saknar jag det

Jag vill stanna - av Kent
torsdag 22 april 2010 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Nu har vi spenderat 9 nätter här i Nha Trang. Dagarna har varit fyllda med dykning, bad och sol. Kvällarna med god mat och en och annan öl. Måste säga att jag trivs sjukt bra i den här staden och det var efter mycket om och men som jag till slut bestämde mig för att följa med Katta

Åter i Vietnam - av Kent
lördag 10 april 2010 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Låt mig först behandla ett par tekniska detaljer. Sedan den nya Resdagboken lanserades har det varit ett flertal olika problem, det kanske tråkigaste är att det verkar som om inte alla på våra maillistor får meddelande om att ett nytt inlägg är gjort. Jag har återskapat min lista i

Den sista tiden på Tioman - av Kent
söndag 4 april 2010 - Tioman Island, Mersing, Johor, Malaysia

Vår tid här på Tioman gick snabbare än vad jag hade önskat, gillar verkligen den här ön, trots stormar och lite problem med dykningen. Vår andra dag här på ön spenderade vi på stranden, vi solade, badade och kastade frisbee. Med andra ord en väldigt lugn dag utan någon dykning. Den

Första dagen på Tioman – av Kent
fredag 2 april 2010 - Tioman Island, Mersing, Johor, Malaysia

30/3 Tre dyk var planerade denna dag – två på förmiddagen och ett på eftermiddagen. Vi var 19 personer som skulle dyka så det var ganska trångt på båten. Normalt sett brukar de inte vara så många på samma båt men deras andra båtar var på service. Första dyket var ”Fan Canyon”

Färden till Tioman – av Kent

29/3 Jag säger bara en sak – var ute i god tid!!! Som vanligt kom jag inte upp så tidigt som jag borde och dagen inleddes med sura blicka från Katta – hon blir nåt grymt gnälligt när hon måste stressa :) Denna lilla tappe gjorde att vi hade väldigt ont om tid och tog första bästa

Tidigare resmål

1 januari 1990 - 1 januari 2009

De flesta resmål jag har varit på innan 2009

Äventyr i Sydostasien

31 december 2009 - 21 juni 2010

Ta en paus från ekorrhjulet, bara vara och förhoppningsvis få minnen för livet!

Indien - första långresan

5 januari 2009 - 28 januari 2009

lämnar den svenska kylan för att uppleva det spännande Indien

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Kent uppdaterar sin resa