Geysir & Gullfoss

Vi vaknade upp i stugan och det var faktiskt ganska kallt.. Dessutopm sporegnade det ute sa ingen av oss var suga pa att kliva upp. Alskling visade sin basta gentlemanna sida och akte till macken och kopte frokust, utan mig. Jag lag i sangen och sov sa gott.. Vi at frokust och som vanligt blev det

Höfn till Vik
torsdag 11 juni 2009 - Vík, Suðurland, Island

Upp och hoppa. Ettan vasterut och vi gjorde ganska manga avsitcakre for att kolla pa glaciaren. Det blir helt otrligt nar man kommer pa nara hall.. Man forstar nog inte hur stor den ar... * 1km tjock pa sina stallen * 300m under havsytan pa ett stalle * 8300 sqkm * Varldens storsta glaciar

Mot Höfn
onsdag 10 juni 2009 - Mývatn, Island

Sa nar vi hade vaknat och inte langre fros om fotterna sa packade vi ihop taltet och akte till macken for lite frukost. Tog den slingriga vagen uppat och sedan nerat och var sedan tillbaka i Egilstadir. Tankade upp bilen (bast att gora nar man ser en pump..) och tog ut lite kontanter (alltid bra

Jambani - Arusha
lördag 3 januari 2009 - Arusha, Tanzania

Hej! Nu sitter jag mitt pa en "nattklubb" som finns pa campingen har i Arusha. De spelar psytrance sa det star harliga till.. Mysigt! :) Hade ju nagra harliga dagar pa Zanzibar. Det borjade som ni vet i Stone Town och sedan akte vi vidare till ostra sidan av on, till Jambiani. Detta till mangas

Zambia till Tanzania
söndag 28 december 2008 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Hej pa er dar hemma (eller vart ni nu ar..) :) Nu har vi antligen kommit till paradis och kryddon Zanzibar! Antligen lite semester fran allt aventyr.. :) Vi stannade ju bara i Zambia i 3 natter, vilket var det som kravdes for att ta sig igenom landet och till Malawi. Malawi kunde vi snabbt

Elefant safari, rafting och skallskador
onsdag 17 december 2008 - Lusaka, Zambia

Hej pa er! Nu var det ett tag sedan. Finns massor att beratta men jag haller mig kortfattat. Vi akte fran Maun och bushcampade nagon mil innan gransen till Zimbabwe. Vagen till bushcamp var basta safarit hittills - sakert totalt 50 elefanter utmed vagen! Vissa av dem stod jattenara vagen och en

Maun
tisdag 9 december 2008 - Maun, Nordvästprovinsen, Botswana

Jaha, igar eftermiddag spenderade vi alltsa cirka en timma i ett litet 7-manna pln och fick se deltat fran luften. [i]Kostnad: 100 USD[/i] Det var en helt okej lite flygtur, men tyvarr verkade inte piloten bry sig sa mycket om att planera turen utefter vart djuren befann sig. Dock var det ju tio

Swakop till Okavango deltat
måndag 8 december 2008 - Maun, Nordvästprovinsen, Botswana

Hej! Vi lamnade Swakopmund och civilisationen for att bege oss till Etosha National Park och aka pa 2 dgrs safari. Eftersom vi redan akt pa lite safari sa hade man ju vissa forvantningar. Men eftersom sjalva safarit gjordes genom att aka genom parken med bussarna, sa kunde man inte valja sajlv

Skydive och quadbiking!!!
lördag 29 november 2008 - Swakopmund, Erongo Region, Namibia

Hej! Nu har vi spenderat 3 heldagar i Swakop och det kanns som att de borjar bli dags att aka mot Etosha, vilket vi gor imorgon.. Forsta dagen har blev till att bara ga runt pa stan, kolla in stranden (som for ovrigt inte var ngt att ha..) samt att kaka gott pa kvallen. Andra dagen hade nagra av

Kapstaden till Swakopmund
torsdag 27 november 2008 - Swakopmund, Erongo Region, Namibia

Hej igen! Tiden gar sa fort och det hander sa mycket hela tiden, sa man hinner nastan gloma allt man gor.. Vi akte iallafall fran Kapstaden och Fish Hoek i fredags for ca en vecka sedan. Malet for dagen var [i]Clanwilliam [/i]dar vi campade for natten. Det blev bad och sol hela eftermiddagen!

Grekland 2012

16 augusti 2012 - 24 augusti 2012

Till härliga Makrigialos på Kretas sydöstra kust :)

7 januari 2012 - 15 januari 2012

En helt vanligt chartervecka.. :)

3 januari 2011 - 14 maj 2011

Kommer studera drygt fyra månader på Asian Institute of Technology I Pathumthani strax utanför Bangkok, Thailand. Kommer förhoppningsvis hinna med att resa runt lite grann i landet under tiden :) Will study for about four months at the Asian Institute of Technology in Pathumthani, just outside Bangkok, Thailand. Will hopefully have some time for travelling around the country as well :)

3 juni 2009 - 17 juni 2009

För ovanlighetens skull blir det en liten 2 veckors trip, en "weekend" som vi säger i Borås. En trevlig och glad bilsemester runt Island som avslutas med 4 nätter i Reykjavik. Det blir ringvägen runt och endel avstickare för att få med allt som skall ses!

2008-2009 Södra Afrika

17 oktober 2008 - 30 januari 2009

[b]www.rosabussarna.com[/b] Sydafrika-Kenya + Gorillasafari i Rwanda och Uganda Planet går 21:00 den 17 okt från Arlanda till Kapstaden med lite mellan landningar i bla. Etiopien och Joburg. Framme i Kapstaden ca kl 18:00 18okt. Sedan blir det lite vila på hotell innan vi hämtar bilen vi hyr av AVIS dagen efter. Sedan bar det av mot Beaufort west, Kimberley och Bloemfontein. Lesotho skall vi vara några dagar i Semonkong och Leribe innan vi åker in i Sydafrika och några dagar i Bergville/Drakensberg för att sedan fortsätta mot Swaziland och ner kustvägen mot Kapstaden igen. Det enda bokade än så länge är bil och haj/val safari 12 & 13e nov. Sedan skall vi träffa alla andra rosa resenärer ca den 16e nov som skall åka mot Kenya... Nar de flesta av dem aker hem, aker nagra av oss vidare till Rwanda och Uganda. Dar ar vi 15 jan - 3 feb.

2007 - Paris

17 augusti 2007 - 19 augusti 2007

2007 Transibiriska och vidare till Japan

29 september 2007 - 5 november 2007

Resan borjar i Sthlm o avslutas i Tokyo.

2008 Centralamerika

21 februari 2008 - 29 mars 2008

En resa med Rosa Bussarna genom 8 länder på 5 veckor! Forsta rosa resan som aker genom El Salvador!!! Till skillnad mot sydamerika-resan så är denna resa ej med rosa bussar utan med ett företag som heter TICA och över-nattningar sker uteslutande på hostels och hotel...alltså ej några mer kalla regniga nätter på busstaket.

2007-2008 Sydamerika

16 november 2007 - 24 januari 2008

En resa med Rosa Bussarna genom 6 länder på tio veckor!

Semestrar man har gjort..

1 januari 2000 - 25 augusti 2006

Ja, en uppradning av de ställen man varit på. Fler kommer komma till..

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Hanna uppdaterar sin resa