Hemma...
lördag 20 februari 2010 - Huddinge, Stockholms län, Sverige

Jag skriver ingen dagbok denna gången, jag lägger bara upp bilder. Uppdatering 2010-02-27 Har lagt till 14 fler bilder från Emmanuels kamera ifrån höjdarmöten i Gulu. Jag är iallfall med på några av korten nu, dessutom finklädd. De nya bilderna blandades med de gamla men de hittas i

Dag 8
söndag 28 december 2008 - Huddinge, Stockholms län, Sverige

Hemresna var lång men gick bra. Äntligen hemma. Tack mina vänner för en fantastisk vecka.

Dag 6
fredag 26 december 2008 - Härjedalen V, Jämtlands län, Sverige

Åkte funesdalsbacken eller vad den kallas. Massa röda backar och ganska tråkiga blå. isigt, och dålig snö enligt mig. Dock va liften jättelyxig. Åkte bara 2 timmar innan jag gav upp, krachade massa och va helt okoncentrerad. Satt i värmestugan med Adam och Hedda. Mysigt. Nu när vi ska

Dag 5
torsdag 25 december 2008 - Härjedalen V, Jämtlands län, Sverige

Har fått till det riktigt bra idag kan jag själv tycka. Har dessutom fått beröm för att jag kan '"redan" kan carva med brädan. (Tack Kajsa) Jag har verkligen fått blodad tand för det här. Det är ju jätteroligt. Slutade deagen i backem med en välförtjänt och god Afterski öl. Alla är

Dag 4
onsdag 24 december 2008 - Härjedalen V, Jämtlands län, Sverige

Tungt att gå upp i morse. sån jävla träningsverk, kunde knappt resa mig ur sängen, va tvungen att rulla ur sängen. Upp och iväg till mataffären för att handla mat så vi har nåt att äta i kväll. Allt stänger ju så tidigt idag. Åkte massa, massa kul. Går bra, har försökt lär amig

Dag 3
tisdag 23 december 2008 - Härjedalen V, Jämtlands län, Sverige

Alla försov sig idag igen, haha.. Jag är inte den som klagar över det. Blev sjungen för till frukost och i skidliften. Trevligt. annars har dagen varit fin och jag har lärt mig massa nytt. Kul känner mig ganska bra faktiskt. Ikväll blir det tårta, bastu och kanske

Dag 2
måndag 22 december 2008 - Härjedalen V, Jämtlands län, Sverige

Resan gick bra, men tog väldigt lång tid. drygt 10 timmar, vädret va så där på slutet. Är i Bruksvallarna som ligger mellan funesdalen och Ramundberget. Livet är nice och stugan är fin. Har lärt mig att åka snowboard idg. Det gick faktiskt ganska bra, om jag får säga det själv Tack

Dag 211
lördag 19 januari 2008 - Tomelilla, Skåne län, Sverige

Nu är det länge sedan igen.... Förlåt, men jag har inte hunnit skriva tidigare om min sista tid i Östafrika Jag hade avslutningsmiddag med "familjen" som de kallas. Jag bjöd med dem till den indiska och bästa restaurangen i hela Mbale. Jag ville bjuda alla, även adoptivbarnen och några

Dag 204
fredag 4 januari 2008 - Dar es-Salaam, Tanzania

Har lyckats fly kaoset i Nairobi och tagit oss till Dar es Salam... Allt är ok nu efter lite strul och ett annorlunda nyår Uppdaterar er mer någon annan dag :) //pupe

Dag 186
måndag 17 december 2007 - Mbale, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda

Ja ha, så har yytterligare ett tag gått, nu är det snart slut på tiden i Mbale då jag åker till Kampala imorgon bitti. På torsdag flyger jag till Nairobi och slutligen vidare till Ekokidongoi igen. Det är väldigt blandade känslor att lämna detta stället, ska bli asskönt samtidigt som

Mexico

4 februari 2012 - 22 februari 2012

Africa, Once again

1 februari 2010 - 20 februari 2010

Uppföljning på MTTTC

Österlensemester

4 augusti 2009 - 8 augusti 2009

Par dagars semester på Österlen med Frida Krille och Karin.

Båstad

15 juli 2009 - 22 juli 2009

MC semester med landet som utgångspunkt

Snowboard is the sh8

21 december 2008 - 28 december 2008

Skidor med the gang i ramundberget

Africa, here I'am

14 juni 2007 - 11 januari 2008

jobba, jobba, jobba å lite kul också

Cádiz

21 oktober 2006 - 29 oktober 2006

Hälsa på älsklingen

Africa, here we come

25 januari 2006 - 8 maj 2006

Jag ska till Afrika rättare sagt Kenya, Rwanda, Uganda och sist men inte minst Egypten med [link url=http://www.osterlen.fhsk.se/]Österlens folkhögskola[/link]. Jag ska bland annat: -Åka på Safari i Masai Mara (Done) -Sola och bada på Kenyas kust (Done) -Forelasningar av massai expert + ungdoms ministern Kilemi (Done) -Titta närmare på folkmordet i Rwanda (Done) -Kolla på bergsgorillor (Done) -Starta simskola (Done, typ) -White water river drafting på "The source of the Nile" (Done) -Kolla på pyramider och museer i Kairo (Done) -Segla på Nilen (Done) -Solsemester vid röda havet (Done)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Pontus uppdaterar sin resa