Tillbaka till början

28 – 31 mars fredag – måndag La Paz - Buenos Aires Hostelet i La Paz hade en egen bil som stod och väntade på oss när vi kom ner på gatan halv fem på morgonen. På flygplatsen var det inga problem bortsett från att vårt handbagage blev genomletat både i La Paz och i Santa Cruz de la

nattvandring och häxmarknad
lördag 29 mars 2014 - La Paz, Bolivia

24 – 27 mars, söndag – torsdag Cusco – La Paz De sköna sätena i den fina direktbussen på väg från Cusco i Peru till La Paz i Bolivia fick vi njuta av till kl halv 4 på morgonen. Vi hade då kommit knappt halvvägs när bussen stannade vid vägkanten mitt ute på landsbygden och alla

Inkahistorier
söndag 23 mars 2014 - Aguas Calientes, Peru

20 - 23 mars, torsdag – söndag I Sverige är det ljumma vindar och ljuva vitsippor i backarna har vi hört. Här har vi slirat fram i två centimeter smältande hagel på vägarna från Ollantaytambo tillbaka till Cusco på fredagen. Kvällarna är isande kalla och både mössa och vantar

I inkaindianernas spår
onsdag 19 mars 2014 - Aguas Calientes, Peru

15 – 19 mars, lördag – onsdag En stadsrundtur per buss runt Cusco fick inleda lördagen, sedan en kopp kaffe på en balkong i ett av de gamla kolonialhusen som omger det stora torget, Plaza del Armas, med utsikt över den stora katedralen som är byggd av sten från ett gammalt

Öar på drift i Titicacasjön
lördag 15 mars 2014 - Cusco, Urubamba, Peru

10-14 mars, måndag – fredag Öar på drift i Titicacasjön Fortfarande karneval, men idag är sista dagen säger de på vårt hotell. Fan tro´t……….. trottoarerna, gatorna och parkerna är fulla av tomma ölbackar och girlander i drivor. Utklädda clowner och glitterfinklädda damer, gamla

där solen föddes
måndag 10 mars 2014 - La Paz, Bolivia

6 – 10 mars, torsdag – måndag Copacabana Bussen som ska ta oss från La Paz till Copacabana kom strax före åtta och hämtade oss efter en huvudvärksfri natt. Den blev full med turister från all världens hörn, mest spansktalande men även från Australien, Brasilien, USA och en familj

fulrus utan alkohol
onsdag 5 mars 2014 - La Paz, Bolivia

28/2 – 5/3 fredag – onsdag Buenos Aires – La Paz Sovmorgon på det lilla hotellet som vi hittade när vi gick omkring i stan när vi kom i januari. Det är billigt, ligger smäck mitt i centrum och ser inte ut att ha ändrats det minsta sedan Eva Perons dagar (alltså 40-talet). Mörka

vi har skådat ner i Djävulens strupe

23/2 – 27/2 söndag – torsdag Puerto Iguazú Lite mör blir man allt av att vara på en buss i 24 timmar, men det går förvånansvärt bra ändå. Vi sov hyfsat båda två, trots att air-conapparaten väsnades ovanför våra huvuden. Två bussbyten blev också lite avbrott…….. Klockan

Same Same But Different
torsdag 20 februari 2014 - Salta, Argentina

19/2 – 23/2 onsdag – söndag Salta Vårt lilla hostel (Salta por Siempre) här är verkligen en juvel. Frukosten serveras från kl 8, men om man ska iväg tidigare är det någon i personalen som kliver upp tidigt, kokar kaffe, värmer mjölk och sätter fram nybakat bröd och medialunas i

rysliga människooffer och rusliga kokablad

15 – 19/2 lördag – onsdag Salta På lördagsmorgonen tumlade vi ur nattbussen, lagom outsövda, på Saltas stora bussterminal. Första uppgiften blev en stor kopp kaffe och några medialunas, sedan en karta över stan, och till sist en promenad med ryggsäckarna för att med kartans hjälp

Argentina

22 januari 2014 - 1 april 2014

Indien-Sri Lanka

5 januari 2013 - 22 mars 2013

Thailand-Burma 2012

6 januari 2012 - 30 mars 2012

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Gertie uppdaterar sin resa