Oktoberfest, tåg och hemfärd
lördag 24 september 2011 - Hamburg, Tyskland

Hallo Nu sitter jag och Erik pa ett bibliotek i Hamburg och fördriver tid i väntan på tåget som kommer ta oss in i Norden igen. Igar eftermiddag lämnade Kalle oss för att ta ett flyg till Oslo och Klas tog sedan ett kvällståg till Geneve, så nu är vår tappra grupp halverad! I tisdags

Bohemia
tisdag 20 september 2011 - Prag, Tjeckien

Hej Det blev ingen glaciarbana, kvinnan vi hade pratat med pa tagstationen visste inte vad hon snackade om sa den var bade full och jattedyr... Istallet tog vi en linje som hette "the Golden line" och gick mellan Zurich och Interlaken - helt otrolig natur! Schweiz maste vara ett av varldens

Schweiz
onsdag 14 september 2011 - Baden, Aargau, Schweiz

Hallo! Nu ar vi hos Eriks bror Gustaf som bor har i Baden. Klas har akt till Geneve for att traffa Rebecka sa jag, Kalle och Erik strosar runt i denna pittoreska schweiziska stad och vantar pa att Gustaf ska sluta jobba. Just nu ar vi pa applestore och snikar pa deras internet :) Rivieran var

Åh, Italien!

Nu har vi antligen tillgang till internet igen for forsta gangen pa en vecka sa nu blir det skriva av! Vi akte enligt planen nattag till Venedig och spenderade en dag dar. Fantastisk stad! Helt klart den finaste jag varit i, men overfylld med turister och priser bra mycket over var luffarbudget.

Mot väst!
måndag 5 september 2011 - Vis, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Idag åker vi tillbaka till Split för att ta tåget till Zagreb och sen Venedig. Tiden på Vis har vart fantastisk! I förrgår hyrde vi cyklar och cyklade till en väldigt vacker strand med höga klippor och kristallklart vatten. Totalt cyklade vi runt 2,5 mil så gårdagen blev en strand- och

Kroatien del två
fredag 2 september 2011 - Vis, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Hallå! Jag tänkte börja med att förklara varför vi sköt upp våra italienska planer. När vi chillade på stranden utanför Piran träffade vi en slovak som tipsade oss om den Kroatiska kusten söder om Split. Han hade själv tågluffat där när han var ung och hade mycket positivt att säga

Åter till Kroatien
torsdag 1 september 2011 - Piran, Portorož, Slovenien

Idag lämnar vi mysiga Piran för att åka tillbaka till Kroatien! denna gång blir det kusten söder om Split för att lapa mer sol (och pivo) :) Vi hörs!

Söderut
onsdag 31 augusti 2011 - Piran, Portorož, Slovenien

Sist jag skrev sa jag att vi skulle åka till Italien, så blev det inte. När vi 20:40 klev på tåget mot Venedig fick vi veta att vi måste köpa sovplatser om vi ville åka med. Snåla som vi är hoppade vi av och satte oss i en park utanför Naturhistoriska museet istället. Klockan 4 gick vi

Wienerbröd
måndag 29 augusti 2011 - Wien, Österrike

Nu blir det ett langt inlägg! I lördags tog vi 18 taget (tangentbordet har ä och ö men inte a) till Sopron som är en liten ungersk stad nära gränsen till Österrike. Vi hade kollat upp ett hostel i förväg men när vi i ösregn och aska kom fram till stället var det extremt stängt.

Budapest!
fredag 26 augusti 2011 - Budapest, Ungern

Nu ar vi i Budapest! Det ar en valdigt fin stad med manga vackra byggnader och en extremt intressant historia, visste ni tex att striden om Budapest var den andra blodigaste stadsbelagringen efter Leningrad? Idag har vi sett det mesta av sevarda byggnader och imorrn kommer vi formodligen att aka

Att lära känna sin kontinent

18 augusti 2011 - 25 september 2011

Vi börjar vår resa med en avslappnande vecka i en strandlägenhet i Zadar, Kroatien för att sedan bege oss utt på europas järnvägar. Vi bestämde oss för att köpa ett Inter Rail Global Pass för att få så stor frihet som möjligt och vårt enda egentliga "måste" är Oktoberfest i München! Vi kommer att fokusera på centraleuropa och Frankrike, kanske känna lite på de gamla öststaterna också - vi har ju faktiskt all frihet i världen!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tobias uppdaterar sin resa