Jag är Victoria (eller victórya, vikkan, vicky, dayo osv.) 19 år, född i Linköping, men vill hellre kalla hela världen mitt hem. Min själ bor i Taizé (www.taize.fr), en liten kommunitet i sydöstra Frankrike, dit tusentals unga,vuxna & familjer kommer varje vecka om året. Stället går inte att förklaras, utan måste helt enkelt bara upplevas. Det är paradiset. Andra saker jag uppskattar här i livet är att resa (min främsta passion), äta, dricka öl, brev, fotografier, konst (måla/titta), sy, läsa, sangria, balkonger, bläddra, dofta, skeda, titta på människor, upptäcka nya platser, film, piercingar, musik (lyssna/spela), secondhand/loppmarknader, tatueringar...
hemstad Linköping, Östergötlands län, Sverige
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
london calling
måndag 3 maj 2010 - London, England, Storbritannien

hej! jag mår fint. oj , glömde att ja kan anvanda åäö, guuud va lustigt det kanns! inte ens SETT de bokstäverna pa 5 manader..haha oj nu faller jag tillbaka till att inte använda dem. jaja , jag får mixa lite, ni forstar nog.-.haha jag ser ju helt schizo ut i vilket fall, jag befinner mig

antarctica?
lördag 1 maj 2010 - Derby, England, Storbritannien

skulle till pappa i england men tror jag landade i antartktika. dor.. men ikvall ska min syster dra med mig pa nat house-party for hennes skolkompis ska fria till sin tjej (hoppas hon sager ja haha, trakigt party annars)..o imorrn kommer min brorsa hit pa BBQ. inte traffat han pa 10 ar, o han har

barcelona
onsdag 28 april 2010 - Barcelona, Katalonien, Spanien

jag ar i barcelona nu. kan inte riktigt fatta att jag lamnade taize bara igar.kanns sa langt bort. men jag har alla minnen o manniskor i mitt hjarta. jag tror att jag kommer kanna dte mer nar jag ar tillbaka i taize barcelona ar bra. valdfigt fint. jag ar nostalgisk, for jag bor nastan dar vi

goodbye, see you again
måndag 26 april 2010 - Taizé, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

sa var det dags. imorgn ar det min tur att lamna varlden, jag ar doende. for det ar lite sa det kanns, ganska mycket sa, kanns det faktiskt. varat liv har, nar vi lever har, da ar taize varlden. och nar nagon aker harifran sa forsvinner man fran varlden.vi finns. men pa den andra sidan liksom. och

bilder
onsdag 10 februari 2010 - Taizé, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

bilder uppladdade, maaaaaaaaassa bilder...snart enda frna borjan av dec. huller om buller..o fran poeln. och taize saklart

lllooovvveee
torsdag 4 februari 2010 - Taizé, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

skulle bara saga att mamma kommer o halsar pa 12-17 mars, hur grymt som helst!!!! sen funderar jag ilte pa art ja sa eferat..funderar pa barcelona o london nan vcka var. nan sm ar a? annars aker ja kanske med rosa harifran, vi far se hur de blir...vad mer jo., lottens kompis ringde fran sin

arkosund
fredag 22 januari 2010 - Taizé, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

hittade polenta idag sa dte behover inte skickas! me skulle anda bli glad av et brev eller tva vad mer skulle jag skria, jag glommer hela tiden, dte ar or mycket som ska fa plats i min hjarna... kollade jobbannonser o hotellet i arksund soker restaurang persnal o frukost o stadpersonal. hellloooo

polenta
söndag 17 januari 2010 - Taizé, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

det har ar en helt serios forfragning: KAN NAGON SNALLLAAAAAAAAAAA SKICKA MIG MAJSMJOL/POLENTA...jag kopte det enda osm fanns i cluny, men dte var maizena o dte ar inte riktigt majsmjol utan vitt redningsmjol o ja behover den gua sorten, med grovre korn som polenta! o jag villeverkligne gora

invisible
onsdag 13 januari 2010 - Taizé, Bourgogne-Franche-Comté, Frankrike

kanner mig javligt nere, less o uttrakad o meningslos..kanske nte sa mycket det sista, men detta kanns meningslost. jag slosar tid har, och det finns sa manga andra saker jag skulle kunna gora..jobba, tjana pengar, resa, halsa pa vanner... lotten ska iaf betala min resa nar jag aker harifran, for

taizé again 09-10

1 december 2009 - 27 april 2010

Jag åker tillbaka ner till Taizé för att stanna till påsk denna gång, samt. förbereda och arbeta under ungdomsmötet som i år hålls i Poznan, polen.

jordgubbsplockning i skottland

14 oktober 2009 - 28 oktober 2009

jag åker upp till en fruktfarm i skottland. hårt arbete, men lite cash är bättre än inget

taizé 09

13 juli 2009 - 30 september 2009

jag åker till mitt älskade paradis, taizé, för att volontära ännu en sommar (och höst? vi får se hur länge jag stannar!)

Flytt till London

14 mars 2009 - 12 juli 2009

Jag & min käre kompanjon Amanda drar till London för några pints of beer, musik, sjysst folk...och arbete förhoppningsvis. får se hur länge vi stannar! (updat, amanda åker hem, jag stannar kvar. men hit flyttar några andra kompisar!) (updat 2. jag stannade till 30e juni, flyttade senare upp till min pappa i Derby, hur länge jag stannar där får vi se...)

Litauen

4 mars 2009 - 10 mars 2009

äntligen får jag besöka litauen! jag och johanna åker dit (flyger till riga, tar bussen över gränsen till kaunas & vilnius) för att hälsa på våra underbara vänner! billig öl och god mat, massa skratt - en underbar vecka..

taizé-möte i bryssel 08-09

26 december 2008 - 2 januari 2009

mitt underbara taizé hade sitt årliga europamöte, i år i bryssel. jag åkte dit, joinade arbetsteamet och träffade alla mina älskade kompisar från i sommras! jag o beth bodde hos världens (och jag överdriver inte) bästa värdfamilj, helt underbar!

flytt till barcelona 08

3 september 2008 - 3 december 2008

Jag & min kompis Johanna flyttar till Barcelona. Har fått jobb på telemarketing-företaget Multipartner, men kommer väl se oss om efter andra jobb under tiden vi är där, beroende på hur länge vi stannar. Har sagt att vi stannar till jul ÅTMINSTONE. jobba, chilla, umgås, njuta, äta o dricka sangria kommer prägla våran vardag...

Taizé 08

21 juni 2008 - 27 juli 2008

Åkte till mitt kära Taizé, för 6e gången. Denna gången stannade jag inte bara en vecka (som de "vanliga" besökarna gör), utan 5 veckor. den första veckan var jag där som en vanlig besökare, och de resterande 4 arbetade jag som permanent (volontär) tillsammans med ett hundratal andra helt fantastiska människor! finns inga ord för att beskriva denna sommar tillräckligt men kärlek, fred, vänner, skratt, förälskelser, Gud, tystnad...en liten del av allt jag var med om.

Venedig (& Vicenza) 08

4 maj 2008 - 8 maj 2008

Jag & min italienska-grupp åkte till Venedig ett par dagar. God mat, vackra hus, kyrkor & kanaler, musee-besök och annat hanns med..åkte även till Vicenza över en dag och hälsade på en gammal utbytesstudent och hennes klass.

Berlin 08

10 februari 2008 - 14 februari 2008

Vår klass & 2orna på samma program åkte till Berlin och hade ett sorts utbyte med en tysk klass, då vi redovisade om demokratin i våra länder. öl i mängder, shopping, världens mysigaste indiska restaurang, dans & sachsen-hausen var sånt vi upplevde under resan.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Victoria uppdaterar sin resa