trevlit med en liten resa då och då
hemstad Sparsör, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Sparsör, Västra Götalands län, Sverige
Tokyo - dag2
måndag 14 december 2015 - Tokyo, Hachioji, Japan

Landade i ett soligt 16C Tokyo. Efter att ha tagit ut pengar på Narita Terminal 1 så tog vi Narita Express till Tokyo Station (4000Y p/p t/r). Perfekt att komma fram på en lördag vid 13:00 till den lilla lugna stationen, knappt ngt folk alls...hrmm. Efter några turer runt hela underjorden satt

Vecka 2
torsdag 17 september 2015 - Chennai, Tamil Nadu, Indien

Som utlovat stack jag och Linda till Pondicherry i lördags. Ca 190km söder om Chennai. Vi hade Dipthi från Hexaware med oss som guide. Vi åkte från hotellet ca 08:20 och var framme ca 18:00 i Pondicherry. Ja jag vet, inte den mest effektiva kördagen som man varit med om direkt ;) Skälet

Vecka 1
torsdag 10 september 2015 - Chennai, Tamil Nadu, Indien

Så då är första veckan snart avklarad. Flygresan gick smidig och inga överaskningar bjöds det på heller. Flög Göteborg > Stockholm > Dubai > Chennai. Sov faktiskt relativt gott mestadels av hela flygtiden. Blev förvånad över den snabba passkontrollen, det som tog mest tid var

Seychellerna - La Digue
torsdag 4 december 2014 - La Digue, Seychellerna

Klockan 10 stod vi nere vid "terminalen" och hade hämtat ut de förbokade biljetterna och checkat in bagaget. En minst lika vacker dag väntade oss men tyvärr även fukten och hettan... men varför gnälla, vi har ju semester ;) För att komma till ön La Digue behöver du åka färja, går

Seychellerna - Victoria
onsdag 3 december 2014 - Victoria, Mont Fleuri, Seychellerna

De båda flygen (Male>Colombo och Colombo>Victoria) bjöd inte på några större överaskningar och vi landade på huvudön Mahe på utsatt tid. Klockan var ca 16 och ett i det närmaste perfekt väder mötte oss på flygplatsen. Finns egentligen 4 sätt att ta sig in till huvudstaden: gå, ta

Maldiverna - Malé
tisdag 2 december 2014 - Malé, Maldiverna

Malé... ja vad kan man säga om denna småstad? Vi märkte... eller rättare sagt alla märker vid inflygning till Maldiverna att det ser en smula trångbebott ut på huvudön (flygplatsen ligger på en ö bredvid så man måste således ta båt om man vill till själva Malé). Efter lite

Maldiverna - Sun island
måndag 1 december 2014 - Nalaguraidhoo, North Central Province, Maldiverna

Direktflyget från Singapore till Male (ca 1000 kr p/p) fortlöpte utan större incidenter och vi var utan TV för första gången på resan. Detta medförde att vi tvingades sova välförtjänt sömn nästan hela resan. På Male airport gjorde vi det man först bör göra som turist, alltså gå

Singapore
onsdag 26 november 2014 - Singapore, Singapore

Flyget och resan gick utan några större konstigheter. Bör nämnas att resan från flygplatsen till hotellet bör vara bland de billigaste man kan få oavsett i vilken [u]stad[/u] man befinner sig. Tunnelbana med samma linje = 9kr p/p. Vi bodde även nu mitt i smeten vid Boat Quay men valde ett

Hong Kong - dag 7
söndag 23 november 2014 - Hongkong, Hongkong

Då vi har ränt omkring hela dagarna har jag inte haft någon ork och lust att skriva, även internet har varit en smula undermåligt. Tar nu tillfället i akt och skriver så gott minnet håller nu efter hemkomst ;) Vi har följt planerna till punkt och pricka = ligga på stranden på dagen och

Hong Kong - dag 2
tisdag 18 november 2014 - Hongkong, Hongkong

Vi flög Dreamliner till HK med Ethiopian airlines, intressant hur snabbt de fått ett såpass nytt flygplan att se så gammalt ut. Efter landning så gjorde vi det sedvanliga, ta ut pengar och gå på toa. Då klockan var såpass mycket (ute i ankomsthallen ca 00:30), går inget annat än taxi

2016 - Tokyo, Guam och Northern Mariana Islands

13 november 2016 - 4 december 2016

Avkoppling, sol, shopping och sprit

22 juni 2016 - 27 juni 2016

Midsommarfirande i Riga men mest jobb

26 augusti 2016 - 22 september 2016

Ännu en trevlig tripp till Chennai, Pondicherry, Sholingur m.m.

21 maj 2016 - 30 maj 2016

Kort rekreationsresa med mat och sprit i fokus.... och shopping ;)

1 april 2016 - 29 april 2016

Ännu en liten trip till soliga och varma Chennai. Utlovar massa kryddköp och "mängder" med utflykter förutom att naturligtvis även jobba järnet ;)

13 november 2015 - 21 november 2015

9 oktober 2015 - 17 oktober 2015

En vecka denna gången.

11 december 2015 - 17 januari 2016

En liten tur för att ladda batterierna. Kära gamla återseenden i Tokyo, Australien och Nya Zealand....för att inte glömma Spaceship caravans! Några dagar i Tokyo, flyger till Cairns och bilar ner till Sydney, flyger till Christchurch och bilar upp till Auckland. Kanske slänger in ett bonus land också ;)

2015 Indien - Chennai

4 september 2015 - 4 oktober 2015

Första landet man får gratis på 25 år ;) Åker till Chennai med jobbet, blir tyvärr inte så mycket tid över än att vara i "området" så att säga.

2014 - New York

24 september 2014 - 29 september 2014

En weekend till NYC.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Oskar uppdaterar sin resa