Arthur's Pass - Havelock - Wellington - Taupo - Aukland
söndag 27 oktober 2002 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Hej alla! Vi sitter i Aukland och ar lite nervosa eftersom vara bankkort har slutat fungera. Det ar ju lite trakigt med tanke pa att vi bestamt att ga ut och ata pa restaurang ikvall och anvant upp alla vara kontanter sa att vi skulle vara valutafria infor hemresan. Nu far vi se om vi kan losa

Hanmer Springs - Christchurch - Milford Sound - Frans Josef - Greymouth
måndag 21 oktober 2002 - Greymouth, West Coast, Nya Zeeland

Hej alla! Annu ett tag har passerat sedan vi skrev, med fler aventyr. Vi lamnade Kaikora och valtittningen for hHanmer Springs dagen efter valutflykten. Hanmer ar ett samhalle uppe i bergen som lever pa sina varma kallor (och pa skidakning bra sasonger). Dar bodde vi pa ett supermysigt nybyggt

Turangi - Taupo - Wellington - Picton - Havelock - Kaikora
söndag 13 oktober 2002 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Hej allesammans! Nar vi lamnade den senaste rapporten var vi Rotorua. Dagen da vi lamnade denna stad for vi till Turangi via Waitomo Caves. Dessa grottor ar kanda for de lysmaskar som bor och frodas har. Det finns naturligtvis en hel del stalagmiter och titer har ocksa, men det ar just lysmaskarna

NewCastle - Sydney - Aukland - Coromandel Town - Oputere - Rotouroa
lördag 5 oktober 2002 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hej pa er! Det var ett tag sen sist, tiden gar fort nar man har roligt!Vi har lamnat Australien och befinner oss nu en bit ner pa nordon pa NZ. Lat oss borja i Australien. I Newcastle gav vi oss ut pa en vintur i Hunter Valley, en otroligt trevlig dag! Vi besokte sex olika vingardar och fick

Fraser Island - Brisbane
onsdag 25 september 2002 - Brisbane, Queensland, Australien

Hejsan! Nu har vi klarat av Brisbane och Fraser Island. Fraser Island var fint! Sa otroligt mycket sand bara. Vi var runt pa de flesta stallena pa on. Vi hann med vandring i regnskogen, vandring i sanddynor och bad i kristallklara sjoar. Det fanns tre typer av sjoar pa on, varav vi badade i tva -

Airlie Beach - Hervey Bay
fredag 20 september 2002 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Hej pa er!! Nu har vi natt Hervey Bay, nastan halvvags ner mot Sydney. Vi har nu bara en och en halv vecka kvar i Australien, tiden gar fort... Sen sist har vi hunnit med en helt suveran segeltur! Vi var ute pa en stor bat i tre dagar och seglade kring Whitsunday Islands. Dagarna fylldes med

Sydney - Cairns - Crocodylys - Magnetic Island
lördag 14 september 2002 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Hej! Ett bra satt att borja ett nytt inlagg. Vi har inriktigt skrivit sa ofta som vi tankt hittills, men nu kommer i alla fall ett nytt inlagg som skall forsoka sammanfatta de senaste tva veckornas resa i Australien. (Den ar ju inte riktigt till anda annu, men vi far ta det i etapper for att inte

Bangkok
söndag 1 september 2002 - Bangkok, Thailand

Andra dagen i Bangkok. Vi kan val saga att dagarna har visat tva olika sidor av staden. Igar var vi i de centrala shopping delarna med skyhoga priser (for att vara Bangkok, fortfarande billigt for att vara Sverige) och idag har vi strosat kring i narheterna av floden och The Royal Palace. Just nu

Bangkok - Australien - Nya Zeeland

30 augusti 2002 - 29 oktober 2002

Resan som framförallt kommer att spenderas i Australien och på Nya Zeeland är en nöjesresa för den goda avkopplingens skull. Än så länge är inte så många aktiviteter planerade, utan vi kommer att ta dagen som den kommer.

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Oskar uppdaterar sin resa