Följ med Borlänges kanske trevligaste tös som förklädd till världsvan filantrop med fötterna ostadigt på jorden och huvudet nonchalant placerat under armen alltid misslyckas att bara vara i Sverige!
hemstad Borlänge, Dalarnas län, Sverige
Senast aktiv - från Taugata 20, Stavanger, Rogaland fylke, Norge
Dag 5: Magnolia, mistlar och en och annan öl
torsdag 7 april 2011 - Wien, Österrike

Underbara Wien bjöd idag pü 20 grader och sol, lagom till att jag sköt ut mig själv fran konferensen. Har vandrat varenda gata i stan, druckit öl pa tva stallen och atit wienerschnitzel av maximodell. Upptacke hur trist det kan bli nar man vljer stalle utifran fasad, hrm servitorens fasad, men

Dag 4: På den fjärde dagen skapade gud solen, månen och stjärnorna
onsdag 6 april 2011 - Wien, Österrike

Och här är fullt av stjärnor, forskarstjärnor. Hurra. Idag kommer mina sessions handla om följande spännande ämnen "Coasts, Estuaries and Deltas", "Deep Sea Frontier - A European Challenge", samt någon specialgrej för masterstudenter om klimatstudier som Eve ville att vi skulle se. Blir

Dag 3: Wien börjar kännas lite hemma.
tisdag 5 april 2011 - Wien, Österrike

Gårdagens två förmiddagssessions om hav-land interaktion i tropikerna och "Extreme events and impacts" avrundades med några timmars strosande i postersession rummet. Detta är alltså enorma salar fulla med affischer om forskning, jag räknade till 7 med svensk inblandning totalt. Kvällen

Dag 2: Ankomst och kontemplation på Mariahilfestrasse 156
måndag 4 april 2011 - Wien, Österrike

Första dagen på konferensen. Jag sitter på min första session om "Air-sea interactions from meso to regional scale within the tropics". Det handlar mestadela om variationer i klimat, hur de kan korreleras till varandra och hur man kan mäta dem, fast med exempel runt ekvatorn. För abstracts

Dag Ett: På resa.
söndag 3 april 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Två gånger har jag redan blivit överväldigad idag, smidigheten hos Arlanda express och ickeexisterande köer vid check-in desken gör att den här resan inte framkallar samma irritationssyndrom hos mig som utresor vanligen gör. Något opepp dock - kan bero på att sällskapet är väldigt

Jerash and beyond
torsdag 6 januari 2011 - Amman, Amman Governorate, Jordanien

Pa vag hem. Sag underbara Jerash idag och anser att det hor till nagot av det basta jag sett i romarvag. Sarskilt huvudgatan med sina kolonader imponerade. Snart mot flygplatsen och inatt - hemat! Sega timmar pa CDG i Paris. Bast: Solskenet i den vackra kalkstenen i Jerash Samst: all vantan

First half of the journey - (and some more)

Skriver fran ett harligt internetfik med eurodiscon pumpandes i hogtalarna. Hittills har vi hunnit med ganska mycket - anlande till Amman dar hamtningen fran flygplatsen fungerade - tll Eriks stora fortjusning. Hotellet vi bodde pa vinner inga stjarnor den narmaste framtiden men det var rent,

How come every time U come around, my London London bridge wanna go down?
torsdag 18 mars 2010 - London, England, Storbritannien

Landad och klar mitt i smeten i London och efter århundradets längsta tunnelbanefärd med två amerikanska blivande nobelpristagare som tjatade om RNA från Heathrow till Holborn är jag nu i Casa de Crazy Isak. Just nu lagas det fisksoppa med vitt vin till och det doftar ljuvligt! Carl-Jan

Hacienda de Kahlo
onsdag 17 mars 2010 - Mexico City, Mexiko

Idag har vi gjort stan, vi flyger ju hem imorgon kvall... Vi var forst och akte bat vid de flytande tradgardarna vilket ar konstgjorda oar - pa UNESCOs varldsarvslista och allt - och det var ratt nice tyckte jag men pappa blev uttrakad. Sedan tog vi oss med tvarbana och buss till Coyoacan, en

Och sa sportar hon sin andra nagot ohalsosamma solbranna
torsdag 11 mars 2010 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Forsta dagen pa stranden avlopte val. Stranden var blasig, solig, varm och alldeles -alldeles underbar! Sanden var helt tokvit och vattnet var sakert 25 grader varmt och helt azurblatt. Jag njot jarnet nar jag skuttade runt som en yster kalv i vagorna. Sedan avrundade jag med lite kokosnot och

NerdExtravaganza im Wien

3 april 2011 - 8 april 2011

Till Mozartkugelns stolta hemort beger jag mig för att känna in det senaste och hippaste inom geovetenskap och jag medbjuder ER kära läsare på denna odyssé in i intellektualismens glamourösa finrum. Fem dagar framöver kommer det avnjutas wienerschnitzel, österrisk öl och intellektuell spis framförallt. Häng med på dagliga uppdateringar om föreläsningar och nöjen omkring Westbahnhof! Läs om min NerdExtravaganza!

Chasing Crusaders (II)

28 december 2010 - 7 januari 2011

Eftersom jag inte fick nog av mellanöstern 2009 tänkte jag sparka in nästa år, ja nästa decennium med att besöka nästa anhalt i Tinas jorden-runt AB - steg-för-steg! Detta börjas imorgon. Då tar jag karlsloken under armen, väskan på ryggen och börjar vandra. Häng med eller stå kvar - mej kvittar det!

Overseas - again!

3 mars 2010 - 26 mars 2010

Den sanna crossovern! Atlanten skall korsas och landningen ska bli mjuk. Till knarkbaronernas förlovade land och de största pyramiderna i världen beger jag nu kosan för att återigen kunna underhålla Er trogna läsare. Denna gång med min travelpartner The Big Guy (aka. pappa) ska jag med machete bege mig mot djungler och pyramider, indianer och pilgiftsgrodor. Hemresan går via den mest urbana av alla urbana ställen - London för att besöka Crazy Isak i hennes kungarike - mot Skottland där petrologi skall inläras samman med apgruppen känd som mina kurskamrater. Även detta torde dock bli en klassiker. Så sluta deppa i takt med vinterns envisa ihållande kyla - gläds med mej, som jag aldrig skulle göra för er!

Skottland rocks!

16 augusti 2009 - 23 augusti 2009

Vad har skotten egentligen under....skorna? Det är vad jag ska ta reda på när jag med Livija under ena armen och Prof Skelton under andra beger mej till Huttons hemland för ännu ett spännande korståg i geologins namn. Följ med eller stå kvar - mej kvittar det!

Dalarna + Norge = Stenkul

25 maj 2009 - 1 juni 2009

Geologi i västerlandet, stenkul tillsammans med människor "who makes your bed rock"... Häng med på en stenig tur där inget är vad det verkar och alla vill platsa i "Bottenmoränens vänner"s anrika sällskap...

Tina goes MiddleEaster(n)

8 april 2009 - 16 april 2009

Inbjudan var grön och vit och fin och jag visste att det var dags - BRÖLLOPSDAGS!! Häng med till Jerusalem med omnejd där jag ska spendera nån vecka i påsk!

Kontinenternas Erövring

8 februari 2008 - 30 augusti 2008

Nu är det Indiens, Australiens och Tanzanias tur att få sin beskärda del av allas vår Original Tina. Resan går genom röriga storstäder och vidsträckta nationalparker, människor och djur ska vidga mina vyer, kom in eller stå kvar, mej kvittar det.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Martina uppdaterar sin resa