Tjao! Jag heter Olle Fridholm o ska iväg på en trip runt vårt kära jordklot. Med mig har jag en go´ vän som heter Jonas (Chonas).
hemstad Eksjö, Jönköpings län, Sverige
Senast aktiv - från Eksjö, Jönköpings län, Sverige
REGN!
onsdag 2 maj 2007 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Hej! Det finns inte sa mycket att skriva just nu for det anda vi gor ar sover, ater och spelar kort!! Regnet har ost ner nu i nastan en vecka och vaderprognosen visar samma vader fram tills vi aker hem:( Sa kul!! Vi borjar bli lite smafrustrerade for man blir sa uttrakad. Har har man gatt och

moln, regn, moln, regn och ingen sol :(
söndag 29 april 2007 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Hejsan alla!! Nu har vi kommit fram till en o som heter Kho Phangan. Vi anlande igarkvall efter mycket om och men. Men nu ar vi har!! En liten parantes ar att det ar vardelost vader. Just nu oser det ner regn och allt ar gratt o trist. Samma vader var det igar ocksa. Jag hoppas verkligen att vi

Okej, ja vell. Grejt!
tisdag 24 april 2007 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej hopp. Idag har vi varit ute pa en underbar battur som inneholl det mesta! Vi var lite sega ur sangen efter lite discodans igarkvall... Men efter en god frukost kom vi iaf ivag. Vi hade gjort en deal med en tjomme som hyrde ut longtail-batar som innebar en heldag runt de 2 storsta oarna har i

Framme pa Koh phi phi
måndag 23 april 2007 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hejsan alla!!! Nu ar vi framme pa Koh Phi Phi, en liten o som alla svenska backpackers haller till pa:) Stranden och alla resturanger, barer, shoppingstallen m.m. ar pa en valdigt liten yta, ca 500 m lang och ca 200 m bred. Det ar sjalva Koh Phi Phi. Sa det ar ett valdigt litet utrymme som alla

Famme i Thailand
fredag 20 april 2007 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hejsan pa er !! Nu har vi lamnat kambodja och angkor wat bakom oss och kommit fram till sol o badlandet- THAILAND:) Men angkortemplerna i Kamboja var helt otroligt haftiga. Det var riktigt skoj att klattra runt o ga omkring bland maffiga tempel som ar 2000 ar gamla...Vi har ganska manga fler coola

Fran en gammal huvudstad till en ny, till en annu aldre an den forsta...
tisdag 17 april 2007 - Siem Reap, Kambodja

Hej hopp. For att forklara den kanske nagot diffusa rubriken sa har vi tagit oss fran sydvietnams gamla huvudstad, Saigon via Kambodjas huvudstad Phnom Penh till Siem Reap som i sig aldrig varit huvudstad men Ankor som ligger alldeless i narheten var lange Khmerernas huvudstad for nagra tusen ar

Krigstunnlar och blindskola
måndag 16 april 2007 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Hej hopp. Vi har det kalasbra i ett kokande hett Ho Chi Minh City. Och sover gott om natterna gor vi oxa nu nar inte LHC tog SM-guld! Sa himla gott!!!! HEJA HV!!!! Idag har vi varit pa utflykt x2. Vi borjade ganska tidigt och satte oss pa en arrangerad busstur till Cu Chi. Ett omrade som var helt

Mot HCMC
lördag 14 april 2007 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Tjoho. Nu har vi solat och badat sa vi klarar oss ett tag. Nha Trang-vadret har visat sig fran sin basta sida och vi har njutit i fulla drag. Nu kan vara, lite smatt rosaroda, kroppar behova vila lite fran solen. Jag har t.o.m borjat fjalla lite :( Ikvall gar vi pa bussen och styr kosan mot Ho

Annu mer sol o bad!!
torsdag 12 april 2007 - Hanoi, Vietnam

Hej hopp!! Ytterligare en dag har gatt i Nha trang o vi jobbar pa brannan for fullt. Det gar mycket battre for mig an for olle:) Han ligger mest under parasollet! Idag har vi blivit sa ompysslade pa stranden. Vi har fatt helkroppsmassage for endast 45 kr, vi har atit farsk annanas o mango till

Sol och bad och Magnus Strand :)
onsdag 11 april 2007 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Hej hopp allihopa! Idag har vi gjort var forsta rena sol bad-dag! Underbart! Vi kom fram till Nha Trang kl 6 i morse efter en nattbussfard med sisadar mycket skonsomn... Bussen stannade vid ett hotell som hade helt ok rum for 10 dollar/natten. Sang, dusch o A/C ar det man behover :) Efter lite

Vietbodland

4 april 2007 - 7 maj 2007

Nu bär det av igen. Denna gången är det Hanna och jag som ska iväg och glassa i 5 veckor. Adios amigos...

Jorden runt på 90 dagar

26 februari 2006 - 29 maj 2006

Chonas och Olé drar jorden runt!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Olle uppdaterar sin resa