Familjen B är ute på äventyr!
hemstad Malmö, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
uppladdning av bilder
tisdag 6 januari 2015 - Malmö, Skåne län, Sverige

Lite bilder kommer att laddas upp i inläggen nu, bara så ni vet! =)

två dagar i Bangkok och hemresa...
lördag 27 december 2014 - Bangkok, Thailand

Vi spenderade sex timmar på MBK (ett stort dhoppingcenter) och det gick förvånansvärt bra med två barn! Skorvoch kkläder var det vi handlade mest. Fick med oss lite elektronik med. Det var en trött familj som kom tillbaks till kära khaosan road igen runt 21.30 på kvällen. Vi begav oss

tillbaks i Bangkok
fredag 26 december 2014 - Bangkok, Thailand

Efter en lång dag har vi nu landat i säng på hotellet i Bangkok. Bokade speedbåten till elva och 11.20 såg vi vår båt #333 anlända till ett hotell 200 m. bort och sedan åkte den fort därifrån. Då hade vi redan två minimonster som var svettiga och trötta. 12.45 dök båten upp och då

God jul från Koh Samet!
onsdag 24 december 2014 - Phe, Rayong, Thailand

Vi är nu på koh samet. Blev hämtade runt 10 den 22e och efter bil, färja, bil i nästan tre timmar och sedan speedbåt var vi framme runt 16 på eftermiddagen. Det är alltid väntetid var man än kommer. Koh samet är en nationalpark så därför fär man betala en avgift för att komma i

koh wai
fredag 19 december 2014 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Vi sov en natt i Bangbao på Cliff resort. Själva hotellet var så där, skulle vara bra snorkling men det var både stenigt och dålig sikt i vattnet. Men, jag åt världens godaste massamancurry med tofu där, helt tokigt gott! Det var en skumpig resa till koh wai i en stor träbåt, så

Ban kwan chang
tisdag 16 december 2014 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Sista dagen på Baan rim nam idag och vi började dagen med en tur till ett elefantläger i norra delen av ön. Vägen dit var minst sagt intressant och jag är glad att inte jag körde bilen. Ibland trodde jag nästan att den skulle stanna i backen och börja rulla baklänges. Vi blev väl

köra, köra fort som f*n
måndag 15 december 2014 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Det gör ju inte jag om ni frågar min make. Hemma på vår gata i [s]stan[/s] har vi hyrt två mopeder till det hisnande priset av cirka 350:- för sex dagar. Fyra hjälmar ingick dessutom i priset. Bensin får man stå för själv, 40tb för en liter. Ni hör ju hur fattiga vi blir? Mopparna är

Klong plu
söndag 14 december 2014 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Vi får sovmorgon varje dag till halv nio ungefär. Helt underbart är det! Igår var vi hemma runt tio efter en taxiresa till chet chai, det vankades eldshow! Vi såg elden från andra sidan bukten i förrigår och blev nyfikna. Hela 200tb fick vi betala för taxiresan, dvs runt 40:-, man får

hej då koh kood, hej koh chang!
torsdag 11 december 2014 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Vi har nu landat på Banan rim nam efter två timmar på speed boat från koh kood. Båtresan gick otroligt bra, svalt och skönt var det. Båten hämtade oss direkt på bryggan på Analay, smidigare kan det inte bli. När vi kom till koh chang såg vi elefanter nästan direkt. Tyvärr såg de

inte mycket att göra
onsdag 10 december 2014 - Ko Kut, Trat, Thailand

Dagarna här på koh kood börjar med att vi äter frukost. Sedan snorklar vi en stund och plötsligt är klockan runt tolv och S ska sova middag. Efter sovstunden badar vi oftast igen ock sen är det dags för mat. Konstigt,vi har inte tråkigt här men när man ska skriva ner vad vi gör så är

Scotland 2014

28 mars 2014 - 30 mars 2014

Weekend i Edinburg

4 december 2014 - 30 december 2014

En långresa i Thailand med familjen!

Sunny Beach Bulgarien

23 juni 2007 - 30 juni 2012

9 februari 2012 - 16 februari 2012

En liten charterresa till Hurghada med siktet inställt på sol och värme!

28 april 2011 - 16 maj 2011

Jag, Lisette, har släktingar i USA som vi ska hälsa på och även passa på att se lite av landet.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lb uppdaterar sin resa