jag alskar broome trots vatske- och naringsbristbrist
tisdag 3 mars 2009 - Broome, Western Australia, Australien

hej! det ar helt galet varmt. over trettio varje dag men det kanns som att det ar over femtio. bara for att det ar sa fuktigt. the humidity ar over attio procent. wetseason=sweatseason. ar enormt trott pa sketet vitt brod med lite korn i (det morkaste brodet som gar att fa tag pa i australien) med

tva galna raodtrips forts.
tisdag 3 februari 2009 - Broome, Western Australia, Australien

hej igen! barbequen var mycket bra. valdigt gott. smakade kanguru igen. gillar det fortfarande inte eftersom det ar rott kott, men det ar nog gott om man gillar den sortens ovegetarisk mat! hur som helst kom jag da till perth och bodde hos andre och mika i rockhampton i tva dagar. kanske skall

tva galna roadtrips
måndag 2 februari 2009 - Broome, Western Australia, Australien

hej! sa lamnade jag da melbourne och liz. skont pa ett satt att lamna storstaden och fa komma vidare men som sagt sorgligt att lamna min kare resekamrat. men jag blev inte sjalv sa lange. efter tio timmar pa buss och en liten tupplur pa hostlet i adelaide traffade jag svenske daniel. vi gick pa

VARMT!
tisdag 13 januari 2009 - Melbourne, Victoria, Australien

hej! jag haller pa och smalter bort. 37 grader idag. tror bestamt att det ar varmare. puh! jag klagar inte. kanner mig bara lite varm.. ja, nog kom nyar alltid. med buller och bang. det basta nyar jag har haft i hela mitt liv vill jag med storsta arlighet saga. borjade fira klockan tva pa

nu ar glada julen slut slut slut
söndag 28 december 2008 - Sydney, New South Wales, Australien

hej hopp! ja, julen ar over och jag som knappt har markt att den varit har. lite markligt maste jag saga. men jag far val borja lite langre tillbaka an sa... jag och linus var i dunedin. gick pa chokladfabrik och museum. jag uppskattade det forstnamnda lite mer! sag ett chokladvattenfall med ett

citat mamma "du ar inte klok"
onsdag 10 december 2008 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

hej! jaa.. sa har man gatt pa en glaciar da. franz josef! det var spannande. ganska kul att ga pa is med bara shorts! inte alls sa kallt som jag trodde att det skulle vara. hamnade dock i varldens samsta grupp. en grupp som inte riktigt hade samma fysiska, hm, hur sager man, form, som mig och

nya zealand ar bra aven om det regnar!
torsdag 4 december 2008 - Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland

hej! nya zealand ar hur vackert som helst! det kanns som att man ar pa landet overallt och naturen ar helt underbar! vi flog in i christchurch. inte en jatterolig stad. valdigt liten. kandes lite som sverige i slutet pa vintern. lite som att alla ar i dvala. hamnade i samma hostelrum som en

surfers, byron och nu sydney
onsdag 26 november 2008 - Sydney, New South Wales, Australien

hej! antligen tillbaka i civilicationen! sista dagarna i bowenville flot pa som vanligt. tva tyska tjejer anlande och jag och lizzie fick lara dom allt vi kunde pa tva dagar. hoppas de gor ett likabra jobb som vi gjorde! sista dagen akte jag och lizzie med buff till grannpuben ett par kilometer

bowenville
måndag 10 november 2008 - Toowoomba, Queensland, Australien

Fem veckor har gatt. Supersnabbt! Bara fem dagar kvar. Det har varit en ganska handelserik tid harute I buschen! Vi tog en buss fran brisbane. Tre timmar rakt in mitt ute I ingenstans= bowenville. Bussen slappte av oss typ pa en aker. Eller pa en vag mellan massa massa akrar och nagra trad. Jag

jag har fatt jobb
måndag 6 oktober 2008 - Brisbane, Queensland, Australien

hej! forst och framst vill jag lugna alla oroliga angaende rattfylleristen jack pa fraiserislands! det var inte sa farligt! en halvtimme senare hade han varit gron att kora. inte mycket att skylla ifran sig over men gjort ar gjort. nu i efterhand ar det ganska humoristiskt aven om det kunde gatt

Dentist in The Gambia

3 oktober 2015 - 29 november 2015

Daniela och Nina på äventyr

Hej Australien!

3 augusti 2008 - 15 mars 2009

En resa till Australien! Mer vet jag inte, det får tiden utvisa. "Let it be the ticket to the best"!

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Nina uppdaterar sin resa